Nu een vraagje namens mijn man. Sinds februari gebruikt hij Shop Factory voor zijn site. Hij heeft iedere keer problemen. Ook al een keer veel geld uitgegeven voor telefonische hulp. De fouten liggen altijd bij hem. Men kon namelijk geen fouten vinden. Hij heeft namelijk een Apple.
Twee weken geleden eindelijk een deskundig iemand achter de computer gehad, die het bestand heeft bekeken en heeft moeten constateren dat er inderdaad een fout in de software zit. Mijn man moet nu geduldig wachten op een oplossing, maar hij is het zat. Vanaf februari klungelt hij al aan.
Hij kan niet echt verder met zijn site. Er zitten al honderden uren werk in. Er kan niet besteld worden. Prijzen verdwijnen spontaan. De winkelwagen is opeens leeg...De site ziet er ook niet uit, want het vervangen van plaatjes werkt ook niet. Je moet geluk hebben. Al gewerkt met en zonder beveiliging, maar het resultaat blijft hetzelfde.
Wat zijn je rechten met computersoftware?
Re: Flop Factory
2Je zou verwachten dat als je een pakket afneemt dat het ook werkt en zodra er echt veel te veel uren in gaat zitten om geholpen te worden. Zeker afgescheept te worden met het ligt aan jou? De software hoort overal te werken of je nou via Safari werkt, Chrome, Firefox of whatever het moet gewoon normaal werken.
Zo niet, dan zou je ze in gebreken kunnen stellen. Alle conversatie verzamelen, bewijzen en er een rechtsbijstand erop zetten.
Zo niet, dan zou je ze in gebreken kunnen stellen. Alle conversatie verzamelen, bewijzen en er een rechtsbijstand erop zetten.
Re: Flop Factory
3Hij is voortdurend afgescheept, want als het door Shopfactory werd uitgetest hadden ze geen problemen. Hij heeft nu gelukkig zwart op wit dat het een fout in de software is.
Re: Flop Factory
4zojuist een bestelling gedaan.
Bij mij werkte alles goed.
Ook de betaling ging zonder problemen.
Bij mij werkte alles goed.
Ook de betaling ging zonder problemen.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Flop Factory
5Volgens mij ging het om een andere shop, elektrobert draait volgens mij niet op shopfactory!serviesonline schreef:zojuist een bestelling gedaan.
Bij mij werkte alles goed.
Ook de betaling ging zonder problemen.
Wij gebruiken al ruim 5 jaar e-pages, over de software zijn we erg tevreden, maar missen de diverse koppelingen met de Nederlandse markt. De asnbieder is helaas een ander verhaal, bij een storing/update zijn ze harder op zoek naar een excuus om het probleem af te schuiven dan het probleem op te lossen. Het internationale forum biedt gelukkig goede ondersteuning (ook vanuit de ontwikkelaars zelf)
Wij hebben nog geen Nederlandse SAAS oplossing gevonden die aan onze verwachtingen/eisen voldoet.
Re: Flop Factory
6Het ging inderdaad om de site van mijn man. Na diverse updates zijn de problemen er langzaam meer en meer ingeslopen.
Re: Flop Factory
7Ja, dat is echt vervelend. Idem dat je zelfs met open source software en helemaal als het gratis afgescheept kan worden met bug (fout) melden. Of bouwers van plugins die dan zeggen, wij hebben het probleem niet, dus zal wel door een andere plugin komen en zoek het maar uit.Elektrobert schreef:Hij is voortdurend afgescheept, want als het door Shopfactory werd uitgetest hadden ze geen problemen. Hij heeft nu gelukkig zwart op wit dat het een fout in de software is.
Terwijl er even wordt vergeten dat PHP continue in beweging is en vandaag alles soepel loopt en morgen door bepaalde updates dat weer op de server gebeurt eventueel alles in de soep kan laten lopen.
En moet zeggen dat de branche van webwinkeliers toch wel een branche is waarbij mensen een stuk meer geduld hebben dan in bepaalde andere branches. Dan zeggen ze vandaag tegen jou dat ze A willen, maar eigenlijk wilde ze dat al vorige week hebben, dus of je nu even in 5 min A kan maken en zo niet dan zoeken ze wel een ander.
Zo werkt het niet, daarnaast zijn bug fixes één van de belangrijkste i.p.v. focus leggen op nieuwe mogelijkheden. Want als je 100 bugs hebt en je lost ze niet op, maar je geeft mensen wel van alles want dat willen ze graag (of je hebt ze dat belooft) dan stapelt het probleem zich alleen maar verder op.
Sowieso zijn er maar 2 vormen waar mijn interesses naar uit zouden blijven gaan als het gaat om webshop onder licentie: MijnWebwinkel en Biedmeer. Ik heb ook voor iemand met Luondo gewerkt, maar daar gaan mijn haren rechtovereind staan. Nu weet ik wel waar alles onder staat, maar de logica is ver te zoeken en uiteindelijk moest ik 3 templates aanmaken om een beetje een fatsoenlijke webshop te krijgen. Niet echt aan te raden dus, tenzij je geld genoeg hebt zodat iemand er mee kan stoeien.
Ik zat even te kijken en als je €30,- moet betalen per maand (laagste prijs) zou je toch het één en ander moeten verwachten. Een soort Logivertachtig iets, ik zou van dit soort software afstappen. Het geeft alleen maar hoofdpijn en dat is niet nodig. Heb liever hoofdpijn door een gratis Open Source pakket, dan dat je minimaal al €30,- voor een stukje software betaald en je wordt als een hond behandeld.
Re: Flop Factory
8Ik heb hem ook al geadviseerd om over te stappen op Biedmeer. Hij is nog niet zo lang bezig. Een overstap is nog gemakkelijk.
Ik vind het in ieder geval wel heel leuk dat Serviesonline bij mij heeft besteld!
Ik vind het in ieder geval wel heel leuk dat Serviesonline bij mij heeft besteld!
Re: Flop Factory
9Vandaag een nieuwe update en patch ontvangen. Alles werkt weer. Jammer, dat het zo lang heeft moeten duren.
Re: Flop Factory
10Dat ze daar inderdaad zo'n 10 maanden over doen is wel heel erg lang. Als de shop niet zo lang bestaat? Dan zou ik aanraden over te stappen.Elektrobert schreef:Vandaag een nieuwe update en patch ontvangen. Alles werkt weer. Jammer, dat het zo lang heeft moeten duren.
Re: Flop Factory
11Sinds 21 november was het helemaal mis.....Je post hier en er komt opeens een oplossing, maar dat zal wel een toevallige samenloop van omstandigheden zijn. Ik adviseer hem ook om over te stappen naar Biedmeer en hier geen verdere energie meer in te stoppen.
Het is inderdaad vanaf het begin al tobben....
Maar luisteren mannen naar hun vrouw?
Het is inderdaad vanaf het begin al tobben....
Maar luisteren mannen naar hun vrouw?
Re: Flop Factory
12Als je er in februari aan begint en je begin december nog loopt te tobben, dan zou ik wel weten hoe een goed voornemen voor 1 januari luidt...
Wat Zyra zegt, herken ik inderdaad wel: vreemd genoeg zijn webwinkeliers soms té geduldig. Maar 10 maanden is een hele zware bevalling, ook voor mannen.
Wat Zyra zegt, herken ik inderdaad wel: vreemd genoeg zijn webwinkeliers soms té geduldig. Maar 10 maanden is een hele zware bevalling, ook voor mannen.
Re: Flop Factory
13Klopt, té geduldig is ook niet goed. Maar vandaag zeuren tegen bouwers dat je iets wilt hebben en het eigenlijk vorige week al af had moeten zijn is totaly not done!Ward schreef:Als je er in februari aan begint en je begin december nog loopt te tobben, dan zou ik wel weten hoe een goed voornemen voor 1 januari luidt...
Wat Zyra zegt, herken ik inderdaad wel: vreemd genoeg zijn webwinkeliers soms té geduldig. Maar 10 maanden is een hele zware bevalling, ook voor mannen.
Re: Flop Factory
14Hebben wij de keuze dan ?Elektrobert schreef:
Maar luisteren mannen naar hun vrouw?
Re: Flop Factory
15Zolang je niet te eigenwijs bent heb je heus wel de keuze als man zijnde . En wie niet luisteren wil, moet het later dan maar voelen.wawagee schreef:Hebben wij de keuze dan ?Elektrobert schreef:
Maar luisteren mannen naar hun vrouw?
Re: Flop Factory
17Toch even een reactie vanuit ShopFactory op dit topic.
Deze klant heeft inderdaad (inmiddels 11 maanden geleden) onze software gekocht. We hebben zojuist ons verkoop CRM en supportsysteem gecontroleerd op berichten/tickets van elektrobert en hebben alleen enkele pre-sales vragen van voor de aankoop kunnen vinden en slechts 1 supportticketmelding in het supportsysteem.
Deze supportvraag was van 21 november 2014. Deze ticket is door onze support binnen een paar uur beantwoord met een verzoek om meer informatie waarna we op 24 november (1 werkdag later) hebben erkend dat het probleem in de software zat.
Vervolgens is er op 8 december (11 werkdagen naa het aanmaken van de ticket) een fix verschenen waarmee dit probleem is opgelost.
Deze klant heeft inderdaad (inmiddels 11 maanden geleden) onze software gekocht. We hebben zojuist ons verkoop CRM en supportsysteem gecontroleerd op berichten/tickets van elektrobert en hebben alleen enkele pre-sales vragen van voor de aankoop kunnen vinden en slechts 1 supportticketmelding in het supportsysteem.
Deze supportvraag was van 21 november 2014. Deze ticket is door onze support binnen een paar uur beantwoord met een verzoek om meer informatie waarna we op 24 november (1 werkdag later) hebben erkend dat het probleem in de software zat.
Vervolgens is er op 8 december (11 werkdagen naa het aanmaken van de ticket) een fix verschenen waarmee dit probleem is opgelost.
Re: Flop Factory
18In februari heeft mijn man bijna EUR 200,= betaald om het programma werkend op zijn Mac te krijgen. De support, waar wij recht op hadden, was al opgegaan aan de uitleg en het overzetten van Logivert naar Shop Factory. Dit was namelijk betaalde support! Slechts EUR 90,= (exclusief BTW) per uur! Ik neem aan dat deze factuur bij u bekend is. Dit is aftersales!
Vanaf dag 1 waren er problemen. Uw collega Johan heeft regelmatig in onze computer gekeken via Team Viewer. Bestanden zijn er opgestuurd, maar het probleem lag altijd bij ons, want bij jullie werkte het programma wel goed.
Je denkt dan in eerste instantie dat het dan toch aan de Mac ligt, maar ook op de Sony Vaio deden dezelfde problemen zich voor.
Totdat op een dag de bestelfunctie niet meer werkt. Je neemt contact op via het contactformulier, maar men reageert niet. Mijn man werkt als installateur buitenshuis, dus hij is pas laat thuis. Hij kan moeilijk bellen tijdens kantooruren. In november legt mijn man eindelijk contact met iemand, die direct via de Team Viewer meekijkt en constateert dat er wel iets mis is. Niet kunnen bestellen betekent geen inkomsten! Maar ook hier doet u luchtig over. Het mag niet zo lang duren, voordat er een oplossing wordt aangeboden. Wij hebben weer onze bestanden opgestuurd.
Na de fix was het inderdaad weer mogelijk om te bestellen, maar nu doen de volgende problemen zich voor:
- programma loopt voortdurend vast, waardoor alle ingevoerde producten verdwijnen.
- plaatjes in tabel worden kruisjes en na diverse malen de site online zetten worden ze pas zichtbaar
Het is een beetje flauw om te beweren, dat wij geen verder contact hebben gehad met uw bedrijf. Een verontschuldiging was beter op zijn plaats geweest. Ook vanwege het feit dat men niet kon bestellen op de website van mijn man. Dit kost klanten, dus inkomsten.
Vanaf dag 1 waren er problemen. Uw collega Johan heeft regelmatig in onze computer gekeken via Team Viewer. Bestanden zijn er opgestuurd, maar het probleem lag altijd bij ons, want bij jullie werkte het programma wel goed.
Je denkt dan in eerste instantie dat het dan toch aan de Mac ligt, maar ook op de Sony Vaio deden dezelfde problemen zich voor.
Totdat op een dag de bestelfunctie niet meer werkt. Je neemt contact op via het contactformulier, maar men reageert niet. Mijn man werkt als installateur buitenshuis, dus hij is pas laat thuis. Hij kan moeilijk bellen tijdens kantooruren. In november legt mijn man eindelijk contact met iemand, die direct via de Team Viewer meekijkt en constateert dat er wel iets mis is. Niet kunnen bestellen betekent geen inkomsten! Maar ook hier doet u luchtig over. Het mag niet zo lang duren, voordat er een oplossing wordt aangeboden. Wij hebben weer onze bestanden opgestuurd.
Na de fix was het inderdaad weer mogelijk om te bestellen, maar nu doen de volgende problemen zich voor:
- programma loopt voortdurend vast, waardoor alle ingevoerde producten verdwijnen.
- plaatjes in tabel worden kruisjes en na diverse malen de site online zetten worden ze pas zichtbaar
Het is een beetje flauw om te beweren, dat wij geen verder contact hebben gehad met uw bedrijf. Een verontschuldiging was beter op zijn plaats geweest. Ook vanwege het feit dat men niet kon bestellen op de website van mijn man. Dit kost klanten, dus inkomsten.
Re: Flop Factory
19Ik zou stoppen bij hun en je geld terug eisen. Je verwacht dat dit gewoon werkt en dat doet het niet dus kan je wettelijk gezien je geld gewoon terug krijgen. Dan kan je beter een webshop maken bij mijnwebwinkel of seo shop.Elektrobert schreef:In februari heeft mijn man bijna EUR 200,= betaald om het programma werkend op zijn Mac te krijgen. De support, waar wij recht op hadden, was al opgegaan aan de uitleg en het overzetten van Logivert naar Shop Factory. Dit was namelijk betaalde support! Slechts EUR 90,= (exclusief BTW) per uur! Ik neem aan dat deze factuur bij u bekend is. Dit is aftersales!
Vanaf dag 1 waren er problemen. Uw collega Johan heeft regelmatig in onze computer gekeken via Team Viewer. Bestanden zijn er opgestuurd, maar het probleem lag altijd bij ons, want bij jullie werkte het programma wel goed.
Je denkt dan in eerste instantie dat het dan toch aan de Mac ligt, maar ook op de Sony Vaio deden dezelfde problemen zich voor.
Totdat op een dag de bestelfunctie niet meer werkt. Je neemt contact op via het contactformulier, maar men reageert niet. Mijn man werkt als installateur buitenshuis, dus hij is pas laat thuis. Hij kan moeilijk bellen tijdens kantooruren. In november legt mijn man eindelijk contact met iemand, die direct via de Team Viewer meekijkt en constateert dat er wel iets mis is. Niet kunnen bestellen betekent geen inkomsten! Maar ook hier doet u luchtig over. Het mag niet zo lang duren, voordat er een oplossing wordt aangeboden. Wij hebben weer onze bestanden opgestuurd.
Na de fix was het inderdaad weer mogelijk om te bestellen, maar nu doen de volgende problemen zich voor:
- programma loopt voortdurend vast, waardoor alle ingevoerde producten verdwijnen.
- plaatjes in tabel worden kruisjes en na diverse malen de site online zetten worden ze pas zichtbaar
Het is een beetje flauw om te beweren, dat wij geen verder contact hebben gehad met uw bedrijf. Een verontschuldiging was beter op zijn plaats geweest. Ook vanwege het feit dat men niet kon bestellen op de website van mijn man. Dit kost klanten, dus inkomsten.
Ik maak zelf ook webshops dus kan je ook helpen als je wilt.
Re: Flop Factory
20Het is een beslissing, die mijn man moet nemen. Hij heeft angst voor het overzetten van de bestanden. Dit is bij mij ook niet goed verlopen. Ik zeg ook steeds dat hij over moet naar Biedmeer en zijn geld moet terugvragen.
Hij heeft al zo weinig tijd, maar hij verdoet nu zijn tijd.
Hij heeft al zo weinig tijd, maar hij verdoet nu zijn tijd.
Re: Flop Factory
21Dat kan ik me voorstellen ja dat kan vervelend zijn natuurlijk maar dit is helemaal niks. Dan kan je nog beter helemaal opnieuw beginnen naar mijn meningElektrobert schreef:Het is een beslissing, die mijn man moet nemen. Hij heeft angst voor het overzetten van de bestanden. Dit is bij mij ook niet goed verlopen. Ik zeg ook steeds dat hij over moet naar Biedmeer en zijn geld moet terugvragen.
Hij heeft al zo weinig tijd, maar hij verdoet nu zijn tijd.
Re: Flop Factory
22Ik kreeg net dit privé bericht ik gok dat dat naar jouw had gemoeten xd
Beste,
Ik stuur even een prive bericht naar u. Graag zou ik willen weten wat de naam van de shop van uw man is. Dan kan ik dit even nakijken. We zullen dan direct atie ondernemen om te cahterhalen wat er precies aan de hand is.
Kunt u ons even wat gegevens sturen, zoals de naam van de shop en wellicht de accountnaam van de software?
Met vriendelijke groeten,
John
ShopFactory sales
Onderwerptitel: Flop Factory
stephan93 schreef:
Elektrobert schreef:
In februari heeft mijn man bijna EUR 200,= betaald om het programma werkend op zijn Mac te krijgen. De support, waar wij recht op hadden, was al opgegaan aan de uitleg en het overzetten van Logivert naar Shop Factory. Dit was namelijk betaalde support! Slechts EUR 90,= (exclusief BTW) per uur! Ik neem aan dat deze factuur bij u bekend is. Dit is aftersales!
Vanaf dag 1 waren er problemen. Uw collega Johan heeft regelmatig in onze computer gekeken via Team Viewer. Bestanden zijn er opgestuurd, maar het probleem lag altijd bij ons, want bij jullie werkte het programma wel goed.
Je denkt dan in eerste instantie dat het dan toch aan de Mac ligt, maar ook op de Sony Vaio deden dezelfde problemen zich voor.
Totdat op een dag de bestelfunctie niet meer werkt. Je neemt contact op via het contactformulier, maar men reageert niet. Mijn man werkt als installateur buitenshuis, dus hij is pas laat thuis. Hij kan moeilijk bellen tijdens kantooruren. In november legt mijn man eindelijk contact met iemand, die direct via de Team Viewer meekijkt en constateert dat er wel iets mis is. Niet kunnen bestellen betekent geen inkomsten! Maar ook hier doet u luchtig over. Het mag niet zo lang duren, voordat er een oplossing wordt aangeboden. Wij hebben weer onze bestanden opgestuurd.
Na de fix was het inderdaad weer mogelijk om te bestellen, maar nu doen de volgende problemen zich voor:
- programma loopt voortdurend vast, waardoor alle ingevoerde producten verdwijnen.
- plaatjes in tabel worden kruisjes en na diverse malen de site online zetten worden ze pas zichtbaar
Het is een beetje flauw om te beweren, dat wij geen verder contact hebben gehad met uw bedrijf. Een verontschuldiging was beter op zijn plaats geweest. Ook vanwege het feit dat men niet kon bestellen op de website van mijn man. Dit kost klanten, dus inkomsten.
Ik zou stoppen bij hun en je geld terug eisen. Je verwacht dat dit gewoon werkt en dat doet het niet dus kan je wettelijk gezien je geld gewoon terug krijgen. Dan kan je beter een webshop maken bij mijnwebwinkel of seo shop.
Ik maak zelf ook webshops dus kan je ook helpen als je wilt.
Beste,
Ik stuur even een prive bericht naar u. Graag zou ik willen weten wat de naam van de shop van uw man is. Dan kan ik dit even nakijken. We zullen dan direct atie ondernemen om te cahterhalen wat er precies aan de hand is.
Kunt u ons even wat gegevens sturen, zoals de naam van de shop en wellicht de accountnaam van de software?
Met vriendelijke groeten,
John
ShopFactory sales
Onderwerptitel: Flop Factory
stephan93 schreef:
Elektrobert schreef:
In februari heeft mijn man bijna EUR 200,= betaald om het programma werkend op zijn Mac te krijgen. De support, waar wij recht op hadden, was al opgegaan aan de uitleg en het overzetten van Logivert naar Shop Factory. Dit was namelijk betaalde support! Slechts EUR 90,= (exclusief BTW) per uur! Ik neem aan dat deze factuur bij u bekend is. Dit is aftersales!
Vanaf dag 1 waren er problemen. Uw collega Johan heeft regelmatig in onze computer gekeken via Team Viewer. Bestanden zijn er opgestuurd, maar het probleem lag altijd bij ons, want bij jullie werkte het programma wel goed.
Je denkt dan in eerste instantie dat het dan toch aan de Mac ligt, maar ook op de Sony Vaio deden dezelfde problemen zich voor.
Totdat op een dag de bestelfunctie niet meer werkt. Je neemt contact op via het contactformulier, maar men reageert niet. Mijn man werkt als installateur buitenshuis, dus hij is pas laat thuis. Hij kan moeilijk bellen tijdens kantooruren. In november legt mijn man eindelijk contact met iemand, die direct via de Team Viewer meekijkt en constateert dat er wel iets mis is. Niet kunnen bestellen betekent geen inkomsten! Maar ook hier doet u luchtig over. Het mag niet zo lang duren, voordat er een oplossing wordt aangeboden. Wij hebben weer onze bestanden opgestuurd.
Na de fix was het inderdaad weer mogelijk om te bestellen, maar nu doen de volgende problemen zich voor:
- programma loopt voortdurend vast, waardoor alle ingevoerde producten verdwijnen.
- plaatjes in tabel worden kruisjes en na diverse malen de site online zetten worden ze pas zichtbaar
Het is een beetje flauw om te beweren, dat wij geen verder contact hebben gehad met uw bedrijf. Een verontschuldiging was beter op zijn plaats geweest. Ook vanwege het feit dat men niet kon bestellen op de website van mijn man. Dit kost klanten, dus inkomsten.
Ik zou stoppen bij hun en je geld terug eisen. Je verwacht dat dit gewoon werkt en dat doet het niet dus kan je wettelijk gezien je geld gewoon terug krijgen. Dan kan je beter een webshop maken bij mijnwebwinkel of seo shop.
Ik maak zelf ook webshops dus kan je ook helpen als je wilt.
Re: Flop Factory
23Ik heb geen privé bericht gehad, maar de gegevens zijn al bekend naar aanleiding van alle conflicten en het uitgemaakte ticket. Bij Elektrobas doen zich dezelfde problemen voor. Twee verschillende templates, dus daar ligt het ook niet aan.
Re: Flop Factory
24Ja dat dacht ik al. Maar ik denk ik laat het toch even wetenElektrobert schreef:Ik heb geen privé bericht gehad, maar de gegevens zijn al bekend naar aanleiding van alle conflicten en het uitgemaakte ticket. Bij Elektrobas doen zich dezelfde problemen voor. Twee verschillende templates, dus daar ligt het ook niet aan.
Re: Flop Factory
25Op 8 januari heb ik ook een pb gehad. Deze heb ik beantwoord, maar tot op heden heb ik niets meer vernomen.
Dus toch slechts bedoeld om te laten zien hoe goed en serieus ze als bedrijf bezig zijn in verband met de komende Webwinkel Vakdagen.
Dus toch slechts bedoeld om te laten zien hoe goed en serieus ze als bedrijf bezig zijn in verband met de komende Webwinkel Vakdagen.
Re: Flop Factory
26Waarschijnlijk ja. Echt slecht.. Ik zou er echt gewoon mee stoppen en gewoon via een ander gaan werken.Elektrobert schreef:Op 8 januari heb ik ook een pb gehad. Deze heb ik beantwoord, maar tot op heden heb ik niets meer vernomen.
Dus toch slechts bedoeld om te laten zien hoe goed en serieus ze als bedrijf bezig zijn in verband met de komende Webwinkel Vakdagen.
Re: Flop Factory
28In 2006 was dit soort software helemaal hip natuurlijk maar ik kan me niet voorstellen dat iemand in 2015 nog voor zo'n oplossing zou gaan. Ook die website die je aangeeft lijkt direct uit 2006 te komen.
Het is "even" werk maar er komt toch een tijd dat je zult overstappen naar een andere oplossing en je daarna voor je hoofd slaat dat je het niet eerder hebt gedaan.
Het is "even" werk maar er komt toch een tijd dat je zult overstappen naar een andere oplossing en je daarna voor je hoofd slaat dat je het niet eerder hebt gedaan.