Goedemorgen,
ik ben Jeroen Tieman en sinds enige tijd heb ik een webshop onder mijn hoede,
http://www.voet-verzorging.com
Sinds een week ben ik echt vol actief aan het adverteren op admarktplaats,en dat werkt erg goed.
Ik haal daar ongeveer 50 unieke bezoekers mee per dag naar mijn webshop,maar je voelt hem al aankomen geen verkopen !!! Ik heb 1 verkoop gehad !
Ik weet echt niet waar het aan ligt,ik heb de prijzen aangepast naar beneden en de verzendkosten zijn nu ook gratis...het lijkt niks op te leveren.ik ben nu 1 van de goedkoopste in de branch...
Ook heb ik vandaag of morgen een webshop keurmerk op mijn webshop (ik ben al goed gekeurd)
Ik hoop dat dit de mensen over de streep trekt.
Het ontwerp van de webshop vindt ik zelf erg mooi ,en ik denk dat het daar ook niet aan ligt(Hoop ik)
Hebben jullie tips ? Trucs ? of andere dingen ?
HELP.
Alvast bedankt!
Mvg ,Jeroen Tieman
http://www.voet-verzorging.com
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
2Leuke shop. Succes iig.
De bezoekersaantallen die je noemt zijn niet hoog en dus moet je voorzichtig zijn met nu al teveel conclusies te trekken over wat wel en niet werkt.
Ik ben niet erg van die look en feel die je hebt maar dat is persoonlijk, en daar kan ik verder niks zinnigs over zeggen, wellicht een designer wel.
Wat wel opvalt is de lage resolutie van de images van een aantal van je producten, zeer slecht te zien. Dit is iets dat mij wel zou storen.
De bezoekersaantallen die je noemt zijn niet hoog en dus moet je voorzichtig zijn met nu al teveel conclusies te trekken over wat wel en niet werkt.
Ik ben niet erg van die look en feel die je hebt maar dat is persoonlijk, en daar kan ik verder niks zinnigs over zeggen, wellicht een designer wel.
Wat wel opvalt is de lage resolutie van de images van een aantal van je producten, zeer slecht te zien. Dit is iets dat mij wel zou storen.
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
4Jeroen,
Oke je krijgt nu (wat) meer bezoekers maar geen/weinig verkopen en dat kan een paar dingen betekenen: niet de goede producten, te duur of ms te weinig vertrouwenwekkend.
Met name dat laatste punt kan ik mij voorstellen want ondanks dat je website er mooi uitziet zie ik toch al vrij snel de volgende foutjes:
Oke je krijgt nu (wat) meer bezoekers maar geen/weinig verkopen en dat kan een paar dingen betekenen: niet de goede producten, te duur of ms te weinig vertrouwenwekkend.
Met name dat laatste punt kan ik mij voorstellen want ondanks dat je website er mooi uitziet zie ik toch al vrij snel de volgende foutjes:
- Ik zie in de webshop niet op welke wijze(s) ik kan betalen, wat de verzendkosten zijn
- Persoonlijk wil ik in de webshop ook nadrukkelijk email en telefoonnummer zien dat geeft nl vertrouwen
- Als ik op de homepage binnen kom en ik ga onderaan naar PEDICURE, OVER MIJ en WEBSHOP dan krijg ik bij de eerste 2 een lege pagina
- Als ik op de producten pagina bij Akileine Hydra 125ml op INFO of plaatje klik dan krijg ik een 404 pagina
- De vergrootglas functie op de een product pagina werkt niet, ik krijg nl een verkleining te zien
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
5Die bezoekers die binnenkomen. Hoe lang blijven ze op je webshop? Hoeveel pagina bezoeken ze?
Als 90% er van bounced dan kan dit aan verschillende zaken liggen:
Je advertenties zijn niet goed, mensen verwachten iets anders te zien en zijn dus meteen weg. Zonde van het budget.
Je website voldoet niet (zie tips eerdere reacties)
Ik raad je dus aan goed te kijken of je advertenties wel in orde zijn.
Daarnaast kan je webshop uiteraard beter (doe dit ook best eerst en daarna pas bezoekers "inkopen"):
Naast de bovengenoemde tips heb ik wat extras:
Je geeft weinig uitleg bij producten. Dit lijkt me anders wél heel belangrijk. Hoe gebruik ik ze? Nevenwerkingen? Voor welke problemen precies?
Zelfs video's (meer werk natuurlijk) zouden goed passen.
Onder het knopje 'specs' staat niets geschreven.
Verder in je statistieken kan je ook kijken: Steken mensen producten in hun winkelwagentje? Zo ja: Dan moet je iets doen aan afrekenproces, betaalmethodes, verzendkosten, vertrouwen etc.
Als je nog vragen hebt help ik je graag verder.
Als 90% er van bounced dan kan dit aan verschillende zaken liggen:
Je advertenties zijn niet goed, mensen verwachten iets anders te zien en zijn dus meteen weg. Zonde van het budget.
Je website voldoet niet (zie tips eerdere reacties)
Ik raad je dus aan goed te kijken of je advertenties wel in orde zijn.
Daarnaast kan je webshop uiteraard beter (doe dit ook best eerst en daarna pas bezoekers "inkopen"):
Naast de bovengenoemde tips heb ik wat extras:
Je geeft weinig uitleg bij producten. Dit lijkt me anders wél heel belangrijk. Hoe gebruik ik ze? Nevenwerkingen? Voor welke problemen precies?
Zelfs video's (meer werk natuurlijk) zouden goed passen.
Onder het knopje 'specs' staat niets geschreven.
Verder in je statistieken kan je ook kijken: Steken mensen producten in hun winkelwagentje? Zo ja: Dan moet je iets doen aan afrekenproces, betaalmethodes, verzendkosten, vertrouwen etc.
Als je nog vragen hebt help ik je graag verder.
Marketing voor je webshop: Tips en inspiratie.
Webshop hoger in Google? Zo doe je dat.
Morris zoekt gastbloggers! Interesse? Laat iets weten.
Webshop hoger in Google? Zo doe je dat.
Morris zoekt gastbloggers! Interesse? Laat iets weten.
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
6Even op marktplaats gekeken.
Kom kalknagels tegen en daar wil ik wat tegen.
Kom op pagina met schimmels en kalknagels.
Klik op iets voor kalknagels.
Krijg heel verhaal over schimmels......
En ergens onderin staat dan: Kan ook worden gebruikt bij kalknagels indien deze worden veroorzaakt door schimmels;
Worden mijn kalknagels door schimmels veroorzaakt? Geen idee. Kijk wel even ergens anders.... bij een website die iets voor mijn kalknagels heeft.
Tip voor marktplaats. Adverteer met 1 item per advertentie en link direct naar het juiste artikel.
Kom kalknagels tegen en daar wil ik wat tegen.
Kom op pagina met schimmels en kalknagels.
Klik op iets voor kalknagels.
Krijg heel verhaal over schimmels......
En ergens onderin staat dan: Kan ook worden gebruikt bij kalknagels indien deze worden veroorzaakt door schimmels;
Worden mijn kalknagels door schimmels veroorzaakt? Geen idee. Kijk wel even ergens anders.... bij een website die iets voor mijn kalknagels heeft.
Tip voor marktplaats. Adverteer met 1 item per advertentie en link direct naar het juiste artikel.
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
7Bedankt mensen ! dit zijn handige tips!
***
1 ,op de frontpage zie je toch gelijk dat je met o.a ideal kan betalen ? ik heb daar een logo van op staan.
2,adverteren per item doe ik ook al op admarket van marktplaats,en dan gelijk doorgelinkt naar het desbetreffende product.
3 vandaag of morgen komt het webwinkelkeur erop ,hopelijk werkt dit een beetje!
bedankt voor de tips, ik ga de fouten nalopen,en vanavond ga ik zoiezo hoge resolutie foto's maken van de producten.
Mvg ,Jeroen Tieman
***
1 ,op de frontpage zie je toch gelijk dat je met o.a ideal kan betalen ? ik heb daar een logo van op staan.
2,adverteren per item doe ik ook al op admarket van marktplaats,en dan gelijk doorgelinkt naar het desbetreffende product.
3 vandaag of morgen komt het webwinkelkeur erop ,hopelijk werkt dit een beetje!
bedankt voor de tips, ik ga de fouten nalopen,en vanavond ga ik zoiezo hoge resolutie foto's maken van de producten.
Mvg ,Jeroen Tieman
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
8qwyrp schreef:Jeroen,
Oke je krijgt nu (wat) meer bezoekers maar geen/weinig verkopen en dat kan een paar dingen betekenen: niet de goede producten, te duur of ms te weinig vertrouwenwekkend.
Met name dat laatste punt kan ik mij voorstellen want ondanks dat je website er mooi uitziet zie ik toch al vrij snel de volgende foutjes:
- Ik zie in de webshop niet op welke wijze(s) ik kan betalen, wat de verzendkosten zijn
- Persoonlijk wil ik in de webshop ook nadrukkelijk email en telefoonnummer zien dat geeft nl vertrouwen
- Als ik op de homepage binnen kom en ik ga onderaan naar PEDICURE, OVER MIJ en WEBSHOP dan krijg ik bij de eerste 2 een lege pagina
- Als ik op de producten pagina bij Akileine Hydra 125ml op INFO of plaatje klik dan krijg ik een 404 pagina
Ik denk dat het goed is om je website nog eens goed door te kijken, fouten verbeteren, etc zodat bezoekers vertrouwen krijgen want op dit moment zal ik niet snel wat kopen .....
- De vergrootglas functie op de een product pagina werkt niet, ik krijg nl een verkleining te zien
Ik zit het natuurlijk gelijk na te kijken ,maar toch begrijp ik het niet dat u deze fouten ziet.
Zoals de 2 lege pagina's ...die werken gewoon hier(imac)
*Verzendkosten worden op elke verkoop pagina vermeld dat ze gratis zijn
*je kan betalen via IDEAL ,logo op frontpage plus tekst vermelding
*de enige fout die ik hier zie is de Akileine 404...
Het is natuurlijk wel lastig als mensen fouten zien in pagina's die ik zelf hier niet kan checken en zien...ik heb deze webshop laten bouwen bij Premiums in amsterdam.
Lastig..
Waar kan dit aan liggen ?
Mvg ,Jeroen
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
9De pagina's werken wel, maar de link onderaan de homepage geeft een foutmelding (wijst dus niet door naar de juiste pagina)voet-verzorging.com schreef:Ik zit het natuurlijk gelijk na te kijken ,maar toch begrijp ik het niet dat u deze fouten ziet.
Zoals de 2 lege pagina's ...die werken gewoon hier(imac)
Link pedicure (bovenaan de pagina)>
http://www.voet-verzorging.com/Pedicure
Link pedicure (onderaan de pagina) >
http://www.premiums.mobi/pedicure
slordig foutje van premiums dus!
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
10ja klopt, ik heb het gemeld bij hun,de instellingen staan goed dus dan moeten zij het maar even oplossen.
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
11Eigenlijk een hele simpele vraag: Waarom verwacht je dat mensen bij jou kopen?
http://www.voet-verzorging.com/webshop/ ... 7423/64740
http://www.viata.nl/akileine-hydra-ultr ... dXJU_ntlBc
Bijna 5 euro goedkoper.
http://www.voet-verzorging.com/webshop/ ... 7423/65278
http://www.gezonderwinkelen.nl/cosmetic ... 99c495c425
3 euro goedkoper.
http://www.voet-verzorging.com/webshop/ ... 7423/66100
http://www.drogistplein.nl/verzorging/v ... Gwod2CkIIA
Ruim 3.5 euro goedkoper.
Daarnaast hebben de andere webshops een veel ruimer assortiment, dus de kans dat mensen alles kunnen vinden wat ze nodig hebben is bij jou veel kleiner.
http://www.voet-verzorging.com/webshop/ ... 7423/64740
http://www.viata.nl/akileine-hydra-ultr ... dXJU_ntlBc
Bijna 5 euro goedkoper.
http://www.voet-verzorging.com/webshop/ ... 7423/65278
http://www.gezonderwinkelen.nl/cosmetic ... 99c495c425
3 euro goedkoper.
http://www.voet-verzorging.com/webshop/ ... 7423/66100
http://www.drogistplein.nl/verzorging/v ... Gwod2CkIIA
Ruim 3.5 euro goedkoper.
Daarnaast hebben de andere webshops een veel ruimer assortiment, dus de kans dat mensen alles kunnen vinden wat ze nodig hebben is bij jou veel kleiner.
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
12Zoals Henk al aangaf, lijkt het erop dat je concurrenten een stuk goedkoper zijn.
Echter rekenen zij €3,95/€4,95 verzendkosten tot een bepaald bedrag!
Behalve een kort zinnetje op de homepage, wordt nergens aangegeven dat je geen verzendkosten berekend! Zelfs in het winkelmandje wordt dit niet duidelijk!
Als ik ergens iets bestel, dan wil ik in één oogopslag zien hoeveel de totale order kost, inclusief alle bijkomende kosten, of dit in ieder geval ergens terug kunnen vinden.
Waarom bied je eigenlijk gratis verzending aan als je concurrenten wel verzendkosten in rekening brengen? Hier laat je straks onnodig je marge vallen!
Echter rekenen zij €3,95/€4,95 verzendkosten tot een bepaald bedrag!
Behalve een kort zinnetje op de homepage, wordt nergens aangegeven dat je geen verzendkosten berekend! Zelfs in het winkelmandje wordt dit niet duidelijk!
Als ik ergens iets bestel, dan wil ik in één oogopslag zien hoeveel de totale order kost, inclusief alle bijkomende kosten, of dit in ieder geval ergens terug kunnen vinden.
Waarom bied je eigenlijk gratis verzending aan als je concurrenten wel verzendkosten in rekening brengen? Hier laat je straks onnodig je marge vallen!
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
13De webshop lijkt me ook een beetje een goedkoop duurkoop voorbeeld. Er is namelijk best veel op aan te merken.
Ik zie letterlijk tientallen external JS en CSS bestanden. Als de webshop drukker bezocht gaat worden, zal de performance heel snel een probleem worden met zoveel HTTP requests per pageview.
Dan zie ik URL's als
http://www.voet-verzorging.com/webshop/ ... 7423/64740
Productnamen in URL helpen veel om te scoren in organische resultaten in Google. Via andere pagina's krijg ik links naar product pagina's waar wel de productnaam in zit. Echter geven die pagina's weer een 404 errorcode. Dus dat schiet ook niet op.
Hoe weet ik, dat ik bij jou überhaupt mijn producten wel geleverd krijg? Kan ik achteraf betalen? Kan ik met beveiligde betaalmethodes als PayPal of creditcard betalen? Heb je een keurmerk? Heb je onafhankelijke beoordelingen? Ik kan niets van dit alles vinden. Als je niets van dit alles hebt, zou ik dit als ik jou was overwegen. Als je dit wel biedt, zou ik het ook aangeven.
Wat zijn de verzendkosten? Ik vind alleen 'De verzendkosten bedragen € 1.98 tot 4.95. Deze kosten kunnen ook op de Website worden terug gevonden. Daarnaast zullen deze kosten in het bestelproces worden weergegeven. ' verstopt in een lap tekst genaamd de algemene voorwaarden. Daar staat kan ik dus ook niets uit opmaken.
Als ik de info knop naast een product aanklik kom ik soms op een 404 error pagina en soms op het product zelf? Als ik al op het product zelf terecht kom, ook daar niets van verzendkosten. Blijft dus voor alsnog een raadsel.
Alleen bij contact vind ik een 06 en een e-mail adres. Probeer een vast nummer. Desnoods doorschakeling en vermeldt dit gewoon op elke pagina. Dat scheelt een hoop. Daarbij zijn er ook aardig wat stukken uit de 'algemene voorwaarden' die mij als klant gewoon ronduit zouden afschrikken. Ik zou die als ik jou was ook nog eens doorlezen en nadenken over bepaalde bepalingen. Jezelf beschermen is goed, maar klanten wegjagen door hier in door te slaan niet. Dan kun je nog beter af en toe een misser maken, maar in ieder geval omzet hebben. Dan hou je meer over. Neem nou bijvoorbeeld het kopje betaling. Belangrijke informatie wordt compleet achterwege gehouden met globale zinnen als 'Klant dient betalingen aan pedicure praktijk souplesse volgens de in de bestelprocedure en eventueel op de Website aangegeven betaalmethoden te voldoen. ' Ik weet niet hoe ik bij jou kan betalen? Daarbij staat er dan wel de volgende paragraaf onder:
Indien de Klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de pedicure praktijk souplesse is gewezen op de te late betaling en pedicure praktijk souplesse de Klant een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is pedicure praktijk souplesse gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. pedicure praktijk souplesse kan ten voordele van Klant afwijken van genoemde bedragen en percentages.
Kortom, ik ben allicht kritisch, maar ik vind er veel op aan te merken. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Ik zie letterlijk tientallen external JS en CSS bestanden. Als de webshop drukker bezocht gaat worden, zal de performance heel snel een probleem worden met zoveel HTTP requests per pageview.
Dan zie ik URL's als
http://www.voet-verzorging.com/webshop/ ... 7423/64740
Productnamen in URL helpen veel om te scoren in organische resultaten in Google. Via andere pagina's krijg ik links naar product pagina's waar wel de productnaam in zit. Echter geven die pagina's weer een 404 errorcode. Dus dat schiet ook niet op.
Hoe weet ik, dat ik bij jou überhaupt mijn producten wel geleverd krijg? Kan ik achteraf betalen? Kan ik met beveiligde betaalmethodes als PayPal of creditcard betalen? Heb je een keurmerk? Heb je onafhankelijke beoordelingen? Ik kan niets van dit alles vinden. Als je niets van dit alles hebt, zou ik dit als ik jou was overwegen. Als je dit wel biedt, zou ik het ook aangeven.
Wat zijn de verzendkosten? Ik vind alleen 'De verzendkosten bedragen € 1.98 tot 4.95. Deze kosten kunnen ook op de Website worden terug gevonden. Daarnaast zullen deze kosten in het bestelproces worden weergegeven. ' verstopt in een lap tekst genaamd de algemene voorwaarden. Daar staat kan ik dus ook niets uit opmaken.
Als ik de info knop naast een product aanklik kom ik soms op een 404 error pagina en soms op het product zelf? Als ik al op het product zelf terecht kom, ook daar niets van verzendkosten. Blijft dus voor alsnog een raadsel.
Alleen bij contact vind ik een 06 en een e-mail adres. Probeer een vast nummer. Desnoods doorschakeling en vermeldt dit gewoon op elke pagina. Dat scheelt een hoop. Daarbij zijn er ook aardig wat stukken uit de 'algemene voorwaarden' die mij als klant gewoon ronduit zouden afschrikken. Ik zou die als ik jou was ook nog eens doorlezen en nadenken over bepaalde bepalingen. Jezelf beschermen is goed, maar klanten wegjagen door hier in door te slaan niet. Dan kun je nog beter af en toe een misser maken, maar in ieder geval omzet hebben. Dan hou je meer over. Neem nou bijvoorbeeld het kopje betaling. Belangrijke informatie wordt compleet achterwege gehouden met globale zinnen als 'Klant dient betalingen aan pedicure praktijk souplesse volgens de in de bestelprocedure en eventueel op de Website aangegeven betaalmethoden te voldoen. ' Ik weet niet hoe ik bij jou kan betalen? Daarbij staat er dan wel de volgende paragraaf onder:
Indien de Klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de pedicure praktijk souplesse is gewezen op de te late betaling en pedicure praktijk souplesse de Klant een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is pedicure praktijk souplesse gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. pedicure praktijk souplesse kan ten voordele van Klant afwijken van genoemde bedragen en percentages.
Kortom, ik ben allicht kritisch, maar ik vind er veel op aan te merken. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
14* ALLE betaalmethodes zou ik graag duidelijk op alle pagina's in de webshop zien en niet alleen in de homepage. Daarom had ik deze ook gemist want ik klikte gelijk op GA NAAR WEBSHOPvoet-verzorging.com schreef:qwyrp schreef:Jeroen,
*Verzendkosten worden op elke verkoop pagina vermeld dat ze gratis zijn
*je kan betalen via IDEAL ,logo op frontpage plus tekst vermelding
*de enige fout die ik hier zie is de Akileine 404...
Het is natuurlijk wel lastig als mensen fouten zien in pagina's die ik zelf hier niet kan checken en zien...ik heb deze webshop laten bouwen bij Premiums in amsterdam.
Lastig..
Waar kan dit aan liggen ?
Mvg ,Jeroen
* Op bv http://www.voet-verzorging.com/webshop/ ... pirant-gel zie ik geen verzendkosten-info. Zoals gezegd is dat een sterk punt dus zou ik persoonlijk sterker naar voren willen komen.
Tip: ga zelf alle pagina's eens na mbv verschillende soorten browsers (Chrome, IE, FF, Safari) en met platformen (pc (Windows/Apple) en mobiel (android/iOS)). Haal de fouten er uit of laat dat er uit halen en ga dan kijken om bezoekers te trekken. Je betaald nu mogelijk voor bezoekers die toch niets kopen. Ik weet nl niet of ik hier zelf wat zou kopen door de foutjes, mindere foto's etc
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
15Hoi,
Een klein puntje wat mij opvalt is dat op de productpagina een tabblad geopend staar met reviews.
Hier staan, voor zover ik kon zien, bij alle producten 3 van de 5 sterren. Je kan niet klikken ook niks bekijken. Nu is het beter om dit weg te laten mijns inziens..
In ieder geval veel succes met je webwinkel!
Een klein puntje wat mij opvalt is dat op de productpagina een tabblad geopend staar met reviews.
Hier staan, voor zover ik kon zien, bij alle producten 3 van de 5 sterren. Je kan niet klikken ook niks bekijken. Nu is het beter om dit weg te laten mijns inziens..
In ieder geval veel succes met je webwinkel!
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
16Wederom bedankt voor de tips,
Maar de meesten webwinkels lijken goedkoper met ons,maar dat is niet zo..
bij ons zie je juist gelijk wat je gaat betalen omdat er geen verzendkosten bijkomen.
Dan kom je dus ook ook uit op 18 euro,die je bij de concurrent ook moet betalen dus even duur.
Bij ander winkels zie je pas op het laatst wat je totaal is met je verzendkosten.
Dit is een startende webshop,met nog een bescheiden arrsortiment.ik wil niet gelijk voor 5.000 euro spullen inkopen die ik misschien niet eens kan verkopen.
We zijn gisteren goedgekeurd door webwinkelkeur.nl en er zal ook snel het logo plus klanten beoordeling op komen.
Vanmiddag heb ik hoge resolutie foto's gemaakt van de producten,en ik moet zeggen dat was een goed tip! dat oogt toch beter.
Nogmaals dit is een nieuwe webshop,nog geen 5 weken oud,er moet nog veel gebeuren..maar het zal me gaan lukken!,hihi!!
Gr jeroen.
Maar de meesten webwinkels lijken goedkoper met ons,maar dat is niet zo..
bij ons zie je juist gelijk wat je gaat betalen omdat er geen verzendkosten bijkomen.
Dan kom je dus ook ook uit op 18 euro,die je bij de concurrent ook moet betalen dus even duur.
Bij ander winkels zie je pas op het laatst wat je totaal is met je verzendkosten.
Dit is een startende webshop,met nog een bescheiden arrsortiment.ik wil niet gelijk voor 5.000 euro spullen inkopen die ik misschien niet eens kan verkopen.
We zijn gisteren goedgekeurd door webwinkelkeur.nl en er zal ook snel het logo plus klanten beoordeling op komen.
Vanmiddag heb ik hoge resolutie foto's gemaakt van de producten,en ik moet zeggen dat was een goed tip! dat oogt toch beter.
Nogmaals dit is een nieuwe webshop,nog geen 5 weken oud,er moet nog veel gebeuren..maar het zal me gaan lukken!,hihi!!
Gr jeroen.
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
17henk-k schreef:Eigenlijk een hele simpele vraag: Waarom verwacht je dat mensen bij jou kopen?
http://www.voet-verzorging.com/webshop/ ... 7423/64740
http://www.viata.nl/akileine-hydra-ultr ... dXJU_ntlBc
Bijna 5 euro goedkoper.
http://www.voet-verzorging.com/webshop/ ... 7423/65278
http://www.gezonderwinkelen.nl/cosmetic ... 99c495c425
3 euro goedkoper.
http://www.voet-verzorging.com/webshop/ ... 7423/66100
http://www.drogistplein.nl/verzorging/v ... Gwod2CkIIA
Ruim 3.5 euro goedkoper.
Daarnaast hebben de andere webshops een veel ruimer assortiment, dus de kans dat mensen alles kunnen vinden wat ze nodig hebben is bij jou veel kleiner.
Erg bedankt voor de feedback,alleen klopt het niet ..
De Akileine is ook 18 euro ..net zo duur als bij ons.
de mycosan is bij ons zelfs nog 2 euro goedkoper!
Nogmaals bij ons is de prijs de prijs..geen verzendkosten
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
18Niet zo logisch dat je verzendkosten in prijs verwerkt.
Als ik dan 3 producten bestel betaal ik 3x verzendkosten terwijl het in in één pakje kan.
Daarnaast oogt het ook duurder, wat natuurlijk een negatief effect heeft op je conversie. Ik zou dus, net zoals de andere webshops, je verzendkosten in de winkelwagen erbij vermelden. Uiteraard kan je dit op een productpagina wel schrijven "+xx verzendkosten" tenzij bij een bedrag boven xx€: gratis verzending.
Als ik dan 3 producten bestel betaal ik 3x verzendkosten terwijl het in in één pakje kan.
Daarnaast oogt het ook duurder, wat natuurlijk een negatief effect heeft op je conversie. Ik zou dus, net zoals de andere webshops, je verzendkosten in de winkelwagen erbij vermelden. Uiteraard kan je dit op een productpagina wel schrijven "+xx verzendkosten" tenzij bij een bedrag boven xx€: gratis verzending.
Marketing voor je webshop: Tips en inspiratie.
Webshop hoger in Google? Zo doe je dat.
Morris zoekt gastbloggers! Interesse? Laat iets weten.
Webshop hoger in Google? Zo doe je dat.
Morris zoekt gastbloggers! Interesse? Laat iets weten.
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
19Zo werkt het niet.
Stel ik koop het meestal bij Kruidvat in het centrum voor 14 euro. Nu wil ik online kopen en staat er 18 euro. Dan is het duur en aan verzendkosten denken de meeste net even later. Bijv als ze bij de concurrent zijn en die van 14 euro in het winkelmandje hebben gedaan.
Stel ik koop het meestal bij Kruidvat in het centrum voor 14 euro. Nu wil ik online kopen en staat er 18 euro. Dan is het duur en aan verzendkosten denken de meeste net even later. Bijv als ze bij de concurrent zijn en die van 14 euro in het winkelmandje hebben gedaan.
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
20Je moet je producten indelen op gebruiksdoel. Bijvoorbeeld (geen verstand van hoor, ik noem maar wat)
- tegen voetschimmel
- tegen blaren
- tegen zweetvoeten
- erotische voetmassage olie
- tegen eczeem
je advertenties moet je vervolgens aanpassen naar specifiekere zaken, met aparte advertentiegroepen, zodat mensen die zoeken op blaren zooi dus geen eczeem zooi te zien krijgen maar rechtstreeks landen in een productcategorie met alleen blaren meuk.
Zoek even uit wat long tail keywords zijn, dan snap je wat ik bedoel.
Stel je hebt een winkel in tuingereedschappen en iemand zoekt een schep, en je laat hem "landen" op een pagina waarop hij alles ziet van grasmaaiers tot snoeischaren, dan gaat hij echt niet die schep lopen zoeken.
Ik weet ook niet waarom je voor merk Suda Care een aparte categorie aanmaakt; klanten willen een probleem opgelost hebben, ze zoeken geen merk. Als ik een schep wil kopen wil ik een goede en goedkope, kan mij het schelen wat voor merk het is.
Verder is mijn advies om contentpagina's met tips en trucs voor voetverzorging te maken. Daarmee scoort je site beter op het gebied van SEO en krijg je dus ook gratis bezoekers.
Tot slot moet je kijken of het mogelijk is om behalve foto, naam en prijs, in je categerieoverzicht ook een paar highlights bij het product te vermelden, zodat mensen beter kunnen scannen en niet tig producten open hoeven te klikken
Bij mijn voorbeeld van die schep, zou ik willen zien:
plaatje schep
naam schep
prijs
"Ergonomisch handvat"
"Sterk en duurzaam"
zoiets.
Succes
- tegen voetschimmel
- tegen blaren
- tegen zweetvoeten
- erotische voetmassage olie
- tegen eczeem
je advertenties moet je vervolgens aanpassen naar specifiekere zaken, met aparte advertentiegroepen, zodat mensen die zoeken op blaren zooi dus geen eczeem zooi te zien krijgen maar rechtstreeks landen in een productcategorie met alleen blaren meuk.
Zoek even uit wat long tail keywords zijn, dan snap je wat ik bedoel.
Stel je hebt een winkel in tuingereedschappen en iemand zoekt een schep, en je laat hem "landen" op een pagina waarop hij alles ziet van grasmaaiers tot snoeischaren, dan gaat hij echt niet die schep lopen zoeken.
Ik weet ook niet waarom je voor merk Suda Care een aparte categorie aanmaakt; klanten willen een probleem opgelost hebben, ze zoeken geen merk. Als ik een schep wil kopen wil ik een goede en goedkope, kan mij het schelen wat voor merk het is.
Verder is mijn advies om contentpagina's met tips en trucs voor voetverzorging te maken. Daarmee scoort je site beter op het gebied van SEO en krijg je dus ook gratis bezoekers.
Tot slot moet je kijken of het mogelijk is om behalve foto, naam en prijs, in je categerieoverzicht ook een paar highlights bij het product te vermelden, zodat mensen beter kunnen scannen en niet tig producten open hoeven te klikken
Bij mijn voorbeeld van die schep, zou ik willen zien:
plaatje schep
naam schep
prijs
"Ergonomisch handvat"
"Sterk en duurzaam"
zoiets.
Succes
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
21Hi Jeroen,
De site ziet er goed uit, goed om te zien dat je de feedback van andere leden al op de website hebt kunnen verwerken.
Een van de onderdelen van de conversie op de website is het verkrijgen van de juiste bezoekers. Je geeft al aan te adverteren en hier 50 bezoekers mee binnen te halen, maar het is voor deze bezoekers van belang dat zij op de juiste pagina's komen. Stuur je de bezoekers door naar de productpagina's of naar de categoriepagina's?
Een keurmerk is voor iedere webwinkel onmisbaar. Het is goed om te zien dat je goedgekeurd bent door WebwinkelKeur en inmiddels ook het logo hebt toegevoegd. Het is aan te raden om iedere klant voortaan even via e-mail te benaderen met de vraag of zij op WebwinkelKeur bij jouw bedrijf een review willen achterlaten. Deze reviews kun je dan ook weer op jouw website zetten om zo de betrouwbaarheid nog verder te verbeteren.
Er zijn nog veel meer manieren om de betrouwbaarheid in de webwinkel te verbeteren. In dit artikel van Karel Geenen '5 Manieren om vertrouwen te winnen in je webwinkel' lees je hier meer over. Het is zeker aan te raden deze tips op de website door te voeren en te kijken of dit resultaat oplevert.
In dit artikel van DeNieuweZaak lees je hoe je kunt achterhalen waarom bezoekers de website verlaten voordat zij iets afrekenen. Dit artikel is echt een aanrader, omdat het je een goed beeld geeft van de algemene redenen waarom consumenten een webwinkel verlaten en hoe jij hier iets tegen kunt doen.
Als je hier nog veel meer tips over wilt ontvangen, dan kan ik onze wekelijkse e-mail Webshop Optimalisatie aanraden. Iedere week sturen wij onmisbare tips voor webwinkeliers om meer resultaat met e-commerce te behalen. Je kunt de laatste mailing hier online bekijken en je hier inschrijven.
De site ziet er goed uit, goed om te zien dat je de feedback van andere leden al op de website hebt kunnen verwerken.
Een van de onderdelen van de conversie op de website is het verkrijgen van de juiste bezoekers. Je geeft al aan te adverteren en hier 50 bezoekers mee binnen te halen, maar het is voor deze bezoekers van belang dat zij op de juiste pagina's komen. Stuur je de bezoekers door naar de productpagina's of naar de categoriepagina's?
Een keurmerk is voor iedere webwinkel onmisbaar. Het is goed om te zien dat je goedgekeurd bent door WebwinkelKeur en inmiddels ook het logo hebt toegevoegd. Het is aan te raden om iedere klant voortaan even via e-mail te benaderen met de vraag of zij op WebwinkelKeur bij jouw bedrijf een review willen achterlaten. Deze reviews kun je dan ook weer op jouw website zetten om zo de betrouwbaarheid nog verder te verbeteren.
Er zijn nog veel meer manieren om de betrouwbaarheid in de webwinkel te verbeteren. In dit artikel van Karel Geenen '5 Manieren om vertrouwen te winnen in je webwinkel' lees je hier meer over. Het is zeker aan te raden deze tips op de website door te voeren en te kijken of dit resultaat oplevert.
In dit artikel van DeNieuweZaak lees je hoe je kunt achterhalen waarom bezoekers de website verlaten voordat zij iets afrekenen. Dit artikel is echt een aanrader, omdat het je een goed beeld geeft van de algemene redenen waarom consumenten een webwinkel verlaten en hoe jij hier iets tegen kunt doen.
Als je hier nog veel meer tips over wilt ontvangen, dan kan ik onze wekelijkse e-mail Webshop Optimalisatie aanraden. Iedere week sturen wij onmisbare tips voor webwinkeliers om meer resultaat met e-commerce te behalen. Je kunt de laatste mailing hier online bekijken en je hier inschrijven.
Elke week tips over marketing, kostenbesparing en logistiek:
Lees de laatste editie van Webwinkel Optimalisatie Tips
Lees de laatste editie van Webwinkel Optimalisatie Tips
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
22Hallo mensen! ,
Daar ben ik weer,
Graag zou ik nog eens van jullie weten wat jullie nu nog missen aan mijn webshop.
Ik heb veel veranderd op jullie aanraden.
Dit heb ik aangepakt.
*Batalingen nu via IDEAL,Paypal,Creditcard
*Nieuwe product foto's ..Hoge resolutie.
*Webwinkel keurmerk gekregen en goedgekeurd.
*Overal vermeldingen over kosten verzendkosten
*Verzendkosten aangepast,erg goedkoop gehouden..nu 2,50.
*Product prijzen erg scherp gehouden vergeleken met de concurrenten.
Ik heb ook linkbuilding laten uitvoeren ,unieke links met elk een ander verhaal over voetverzorging producten en die verwijzen weer naar mijn webshop.dit is over een paar dagen klaar.
Ook was ik al een tijdje bezig om mensen die een kalknagel product zoeken via marktplaats met admarked gelijk door te verwijzen naar het kalknagel product...nog steeds geen resultaat.
Nu heb ik de laatste tijd wel veel gesleuteld aan de webshop ,dus ik ga het eerdaags weer proberen.
Pfff...nooit gedacht dat het zo moeilijk zou zijn,Ik werk echt elke avond aan de webshop om hem gewoon heel goed en netjes eruit te laten zien,uren en uren zitten erin..geeft niet het is erg leuk.
Laat horen wat jullie ervan vinden,dit is erg handig..
Nog steeds maar 1 verkoop gehad.
alvast bedankt voor jullie feedback!
http://www.voet-verzorging.com
Mvg ,Jeroen Tieman
Daar ben ik weer,
Graag zou ik nog eens van jullie weten wat jullie nu nog missen aan mijn webshop.
Ik heb veel veranderd op jullie aanraden.
Dit heb ik aangepakt.
*Batalingen nu via IDEAL,Paypal,Creditcard
*Nieuwe product foto's ..Hoge resolutie.
*Webwinkel keurmerk gekregen en goedgekeurd.
*Overal vermeldingen over kosten verzendkosten
*Verzendkosten aangepast,erg goedkoop gehouden..nu 2,50.
*Product prijzen erg scherp gehouden vergeleken met de concurrenten.
Ik heb ook linkbuilding laten uitvoeren ,unieke links met elk een ander verhaal over voetverzorging producten en die verwijzen weer naar mijn webshop.dit is over een paar dagen klaar.
Ook was ik al een tijdje bezig om mensen die een kalknagel product zoeken via marktplaats met admarked gelijk door te verwijzen naar het kalknagel product...nog steeds geen resultaat.
Nu heb ik de laatste tijd wel veel gesleuteld aan de webshop ,dus ik ga het eerdaags weer proberen.
Pfff...nooit gedacht dat het zo moeilijk zou zijn,Ik werk echt elke avond aan de webshop om hem gewoon heel goed en netjes eruit te laten zien,uren en uren zitten erin..geeft niet het is erg leuk.
Laat horen wat jullie ervan vinden,dit is erg handig..
Nog steeds maar 1 verkoop gehad.
alvast bedankt voor jullie feedback!
http://www.voet-verzorging.com
Mvg ,Jeroen Tieman
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
23TEKSTEN IN HOOFDLETTERS ZIJN SLECHT LEESBAAR, AL HELEMAAL WANNEER JE DIE OOK NOG CURSIEF ZET. BOVENDIEN LIJKT HET OF JE SCHREEUWT EN EEN SCHREEUWENDE VERKOPER KOMT MINDER BETROUWBAAR OVER.
Ik denk dat je één pagina te veel hebt: van de homepage moet je doorklikken naar de webshop. Daardoor lijkt de webshop maar een bijzaak (en dan zou ik verder gaan zoeken naar een gespecialiseerde webshop). Maak daarvan één geheel op de homepage zelf.
Op de categoriepagina's heb je veel bijzaken boven de vouw staan. Je moet scrollen om de producten in de categorie te zien. Houd één vuistregel in gedachten: als je een ontwerp moet uitleggen, deugt het ontwerp niet. Dat geldt hier bijvoorbeeld voor je uitleg "Hieronder vindt u ..."
Verder is je hoofdletter- en spatiegebruik slordig: niet ‘Voet-Verzorging’ maar Voetverzorging, niet ‘voet producten’ maar voetproducten, niet ‘Kalk/Schimmel nagels’ maar kalk- en schimmelnagels, enzovoort.
Ik denk dat je één pagina te veel hebt: van de homepage moet je doorklikken naar de webshop. Daardoor lijkt de webshop maar een bijzaak (en dan zou ik verder gaan zoeken naar een gespecialiseerde webshop). Maak daarvan één geheel op de homepage zelf.
Op de categoriepagina's heb je veel bijzaken boven de vouw staan. Je moet scrollen om de producten in de categorie te zien. Houd één vuistregel in gedachten: als je een ontwerp moet uitleggen, deugt het ontwerp niet. Dat geldt hier bijvoorbeeld voor je uitleg "Hieronder vindt u ..."
Verder is je hoofdletter- en spatiegebruik slordig: niet ‘Voet-Verzorging’ maar Voetverzorging, niet ‘voet producten’ maar voetproducten, niet ‘Kalk/Schimmel nagels’ maar kalk- en schimmelnagels, enzovoort.
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
24Ook ik zou tenminste de voorpagina verwijderen. Doorklikken om naar een webwinkel te gaan is niet handig.
Misschien kan je het juist omdraaien? Dat je eerst op de webwinkel komt en vervolgens meer informatie over de andere mogelijkheden kunt kiezen (als menu item)?
Misschien kan je het juist omdraaien? Dat je eerst op de webwinkel komt en vervolgens meer informatie over de andere mogelijkheden kunt kiezen (als menu item)?
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
25Ik wil niet de persoon boven mij afkraken hoor, maar een keurmerk is naar (mijn) idee weggegooid geld. Als ik iets koop bij een relatief onbekende shop kijk ik naar ervaringen van andere gebruikers op een website zoals truspilot. Als er geen reacties online te vinden zijn kan dat ook een goed teken zijn.. (dan heeft shop iig nog niemand opgelicht.) Een keurmerk voegt niks toe aan de betrouwbaarheid van een site.. Het uiterlijk van de website voegt daar wat aan toe! Jouw website ziet er onprofessioneel uit.. Dat zorgt ervoor dat je geen (weinig) verkopen hebt. Een keurmerkje gaat hier niets aan veranderen.
Je lijkt me geen webdesigner dus ik zou zeggen koop gewoon ergens een mooi template en zorg ervoor dat je website er professioneel uitziet. Denk bij jezelf na: hoevaak heeft een keurmerk, nadat je twijfelde, je over de streep getrokken om een aankoop te doen.. Mij nog nooit. Enough said zou ik zeggen. Verspil hier geen geld aan.. niet in de begin fase in ieder geval, nu geld nog niet in overvloed is.
En je zit in een branche waar je ook veel over kan bloggen.. Hiermee kan je ervoor zorgen dat je in de organische resultaten van google terechtkomt. Veel beter dan dokken per bezoeker toch? Begin met het schrijven van teksten over voetverzorging!
Veel succes verder
Je lijkt me geen webdesigner dus ik zou zeggen koop gewoon ergens een mooi template en zorg ervoor dat je website er professioneel uitziet. Denk bij jezelf na: hoevaak heeft een keurmerk, nadat je twijfelde, je over de streep getrokken om een aankoop te doen.. Mij nog nooit. Enough said zou ik zeggen. Verspil hier geen geld aan.. niet in de begin fase in ieder geval, nu geld nog niet in overvloed is.
En je zit in een branche waar je ook veel over kan bloggen.. Hiermee kan je ervoor zorgen dat je in de organische resultaten van google terechtkomt. Veel beter dan dokken per bezoeker toch? Begin met het schrijven van teksten over voetverzorging!
Veel succes verder
http://www.smartphone24.nl Smartphone reviews, previews en tests
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
26Ik persoonlijk hecht ook niet veel waarde aan een keurmerk. Het bied geen enkele garantie. Maar sommige klanten hechten er wel waarde aan. En dat is misschien ook wel belangrijker. Tevens die je dat de shop zich aan de regels houdt anders wordt het keurmerk ingetrokken.
Webwinkelkeur houdt dat aardig in de gaten. Maar ik weet dat er ook keurmerken zijn dit totaal niets bieden.
Kort samengevat. Het bied geen garantie maar voegt wel wat toe aan de shop. Sommige klanten hechten er wel waarde aan en dat vind ik persoonlijk het belangrijkste.
Webwinkelkeur houdt dat aardig in de gaten. Maar ik weet dat er ook keurmerken zijn dit totaal niets bieden.
Kort samengevat. Het bied geen garantie maar voegt wel wat toe aan de shop. Sommige klanten hechten er wel waarde aan en dat vind ik persoonlijk het belangrijkste.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
27Heel wat typo's in mijn reactie zie ik nu pas .
Ja, je moet het zelf ondervinden. Als jij je conversie ziet stijgen na de invoer van een keurmerk snap ik het.
Maar ik probeerde gewoon uit te leggen dat het geen wondermiddel is. En als je website slecht is gaat een keurmerk daar echt niets aan veranderen. Sommige keurmerken vragen 50-150 euro per maand. En als je dan zelf een beetje research doet zie je dat die sites zelf helemaal gaan PR hebben, niet in Google voorkomen en waarschijnlijk amper bezoekers krijgen. De enige partij die daar beter van wordt is het keurmerk zelf.
In de beginfase zou ik dat geld eerder investeren in een goede website, en goede SEO. En wanneer alles op gang komt en je wilt het heel graag, zou ik pas de kers op de taart plaatsen met een keurmerk.
Ik weet trouwens niet of voet-verzorging.com hier nog aanwezig is maar die spacing tussen de letters is echt verschrikkelijk:P. Weet niet of dit alleen mij is opgevallen maar het is echt irritant om de teksten te lezen op deze manier.
Ja, je moet het zelf ondervinden. Als jij je conversie ziet stijgen na de invoer van een keurmerk snap ik het.
Maar ik probeerde gewoon uit te leggen dat het geen wondermiddel is. En als je website slecht is gaat een keurmerk daar echt niets aan veranderen. Sommige keurmerken vragen 50-150 euro per maand. En als je dan zelf een beetje research doet zie je dat die sites zelf helemaal gaan PR hebben, niet in Google voorkomen en waarschijnlijk amper bezoekers krijgen. De enige partij die daar beter van wordt is het keurmerk zelf.
In de beginfase zou ik dat geld eerder investeren in een goede website, en goede SEO. En wanneer alles op gang komt en je wilt het heel graag, zou ik pas de kers op de taart plaatsen met een keurmerk.
Ik weet trouwens niet of voet-verzorging.com hier nog aanwezig is maar die spacing tussen de letters is echt verschrikkelijk:P. Weet niet of dit alleen mij is opgevallen maar het is echt irritant om de teksten te lezen op deze manier.
http://www.smartphone24.nl Smartphone reviews, previews en tests
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
28Graag reageer ik ook even op de keurmerk discussie. Er is altijd veel discussie rondom keurmerken. Die discussie komt vaak vanuit een onderbuikgevoel. Keurmerken zouden niet zoveel zeggen en te duur zijn.
Deels begrijp ik dat helemaal. Er zijn namelijk teveel keurmerken die hun werk niet serieus nemen en anderzijds biedt een keurmerk nooit 100% zekerheid. Toch heeft een keurmerk zeker meerwaarde, die ligt hem niet alleen in de toegenomen conversie (die er zeker is!), maar ook in andere zaken.
1. Het keurmerk kan bemiddelen bij geschillen, vaak zien we namelijk dat er gewoon een verstoorde communicatie is, en dat we er samen met beide partijen best uit komen. Voor jou als webwinkel scheelt dat negatieve reviews en een ontevreden klant die nergens terecht kan.
2. Soms lukt bemiddeling echter niet. Een consument kan naar een geschillencommissie stappen als hij er met de webwinkel niet uit komt. Het voorkomt onnodige discussie en beide partijen weten waar ze aan toe zijn zonder hoge kosten.
3. Een keurmerk helpt een webwinkel bij juridische vragen en controleert een webwinkel. Zelfs webwinkels die denken alles goed voor elkaar te hebben, laten vaak nog wat kleine steken liggen.
4. Een keurmerk informeert je over veranderingen in regels en andere belangrijke zaken die van invloed zijn op je webwinkel. Tevens komt een keurmerk op voor jouw belangen. Wij zien ons zelf als een keurmerk, maar ook als een belangenbehartiger voor (kleine) webwinkels.
Dit alles kost veel tijd en uiteindelijk moeten medewerkers betaald worden. Bij een klein aantal webwinkels is dat als ondernemer nog als bijtaak op te pakken, maar wanneer je zoals ons groeit en meer leden krijgt, dan heb je echt medewerkers nodig en maak je ook op andere gebieden kosten. Dat dat geen honderden euros per jaar hoeft te kosten, daar ben ik het mee eens, maar gratis lukt dat ook niet.
Daarbij is een keurmerk natuurlijk niet heilig zoals mijn voorganger terecht opmerkt. Een keurmerk tovert een slechte webwinkel niet opeens om in een goede webwinkel en andersom kan je webwinkel best goed lopen zonder keurmerk. In het algemeen verdient een grote webwinkel met meerdere bestellingen per dag een keurmerk eerder terug dan een kleine webwinkel, een 5% toename bij 20 bestellingen per maand is immers maar 1 bestelling extra. Aan de andere kant heeft een kleine webwinkel juist meer vertrouwen nodig en ga je nooit groter worden zonder je zaakjes allemaal goed op orde te hebben. Het gaat uiteindelijk om het geheel en een keurmerk is daarbij 1 van de bouwstenen.
Toevallig hebben wij daarbij ook een ingebouwd klantbeoordelingen systeem zoals mijn voorganger aanraad, probleem bij startende webwinkels is echter dat je nog geen klanten hebt, dus nog geen beoordelingen. Wel is het verstandig die direct op te bouwen, want hoe eerder je die wel hebt, hoe beter natuurlijk.
In dit geval denk ik dat er aan de webwinkel zelf nog het nodige verbeterd kan worden. Daarbij hoeft echt niet de hele webwinkel direct op zijn kop worden gezet. Ik denk dat kleine veranderingen al veel doen:
1. De header is erg hoog, kan dat niet iets lager? Dan heb je meer ruimte over voor de website...
2. Waarom zou ik bij jou bestellen? Dat blijkt niet direct uit je layout. Vermeld je unieke voordelen op een duidelijke manier, bijvoorbeeld in de header.
Ook de keurmerk plaatsing zelf is niet ideaal, het keurmerk staat namelijk in de header. Daar kan het mooi staan, maar zet ons materiaal ook op de plekken als naast de "Bestellen-knop" en in de winkelwagen. Dat zijn namelijk de plekken waarop de klant de beslissing maakt of hij je voldoende vertrouwd om te bestellen.
Blijf je webwinkel dus continu verbeteren en optimaliseren en probeer zaken niet alleen op gevoel te doen, maar ook door te meten.
Anderzijds moet je ook kijken of je bezoekers wel de juiste doelgroep zijn, 50 bezoekers trekken is mooi, maar hoe lang blijven ze op je website? Wellicht is het helemaal niet je doelgroep en zijn marktplaats bezoekers enkel op zoek naar koopjes...?
Verder moet je ook wat geduld hebben, vroeger heb ik ook webwinkels gehad en duurde het een tijd voor ik mijn eerste bestellingen had. Een reputatie moet je namelijk gewoon langzaam opbouwen. Zeker bij lage bezoekersaantallen zit daar een deel bij dat per ongeluk op je website terecht komt of een botje is. Pas bij meer bezoekers kun je goede uitspraken doen wat je conversie is.
Succes!
Deels begrijp ik dat helemaal. Er zijn namelijk teveel keurmerken die hun werk niet serieus nemen en anderzijds biedt een keurmerk nooit 100% zekerheid. Toch heeft een keurmerk zeker meerwaarde, die ligt hem niet alleen in de toegenomen conversie (die er zeker is!), maar ook in andere zaken.
1. Het keurmerk kan bemiddelen bij geschillen, vaak zien we namelijk dat er gewoon een verstoorde communicatie is, en dat we er samen met beide partijen best uit komen. Voor jou als webwinkel scheelt dat negatieve reviews en een ontevreden klant die nergens terecht kan.
2. Soms lukt bemiddeling echter niet. Een consument kan naar een geschillencommissie stappen als hij er met de webwinkel niet uit komt. Het voorkomt onnodige discussie en beide partijen weten waar ze aan toe zijn zonder hoge kosten.
3. Een keurmerk helpt een webwinkel bij juridische vragen en controleert een webwinkel. Zelfs webwinkels die denken alles goed voor elkaar te hebben, laten vaak nog wat kleine steken liggen.
4. Een keurmerk informeert je over veranderingen in regels en andere belangrijke zaken die van invloed zijn op je webwinkel. Tevens komt een keurmerk op voor jouw belangen. Wij zien ons zelf als een keurmerk, maar ook als een belangenbehartiger voor (kleine) webwinkels.
Dit alles kost veel tijd en uiteindelijk moeten medewerkers betaald worden. Bij een klein aantal webwinkels is dat als ondernemer nog als bijtaak op te pakken, maar wanneer je zoals ons groeit en meer leden krijgt, dan heb je echt medewerkers nodig en maak je ook op andere gebieden kosten. Dat dat geen honderden euros per jaar hoeft te kosten, daar ben ik het mee eens, maar gratis lukt dat ook niet.
Daarbij is een keurmerk natuurlijk niet heilig zoals mijn voorganger terecht opmerkt. Een keurmerk tovert een slechte webwinkel niet opeens om in een goede webwinkel en andersom kan je webwinkel best goed lopen zonder keurmerk. In het algemeen verdient een grote webwinkel met meerdere bestellingen per dag een keurmerk eerder terug dan een kleine webwinkel, een 5% toename bij 20 bestellingen per maand is immers maar 1 bestelling extra. Aan de andere kant heeft een kleine webwinkel juist meer vertrouwen nodig en ga je nooit groter worden zonder je zaakjes allemaal goed op orde te hebben. Het gaat uiteindelijk om het geheel en een keurmerk is daarbij 1 van de bouwstenen.
Toevallig hebben wij daarbij ook een ingebouwd klantbeoordelingen systeem zoals mijn voorganger aanraad, probleem bij startende webwinkels is echter dat je nog geen klanten hebt, dus nog geen beoordelingen. Wel is het verstandig die direct op te bouwen, want hoe eerder je die wel hebt, hoe beter natuurlijk.
In dit geval denk ik dat er aan de webwinkel zelf nog het nodige verbeterd kan worden. Daarbij hoeft echt niet de hele webwinkel direct op zijn kop worden gezet. Ik denk dat kleine veranderingen al veel doen:
1. De header is erg hoog, kan dat niet iets lager? Dan heb je meer ruimte over voor de website...
2. Waarom zou ik bij jou bestellen? Dat blijkt niet direct uit je layout. Vermeld je unieke voordelen op een duidelijke manier, bijvoorbeeld in de header.
Ook de keurmerk plaatsing zelf is niet ideaal, het keurmerk staat namelijk in de header. Daar kan het mooi staan, maar zet ons materiaal ook op de plekken als naast de "Bestellen-knop" en in de winkelwagen. Dat zijn namelijk de plekken waarop de klant de beslissing maakt of hij je voldoende vertrouwd om te bestellen.
Blijf je webwinkel dus continu verbeteren en optimaliseren en probeer zaken niet alleen op gevoel te doen, maar ook door te meten.
Anderzijds moet je ook kijken of je bezoekers wel de juiste doelgroep zijn, 50 bezoekers trekken is mooi, maar hoe lang blijven ze op je website? Wellicht is het helemaal niet je doelgroep en zijn marktplaats bezoekers enkel op zoek naar koopjes...?
Verder moet je ook wat geduld hebben, vroeger heb ik ook webwinkels gehad en duurde het een tijd voor ik mijn eerste bestellingen had. Een reputatie moet je namelijk gewoon langzaam opbouwen. Zeker bij lage bezoekersaantallen zit daar een deel bij dat per ongeluk op je website terecht komt of een botje is. Pas bij meer bezoekers kun je goede uitspraken doen wat je conversie is.
Succes!
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
29Het was ook zeker niet mijn bedoeling om alle keurmerken onder 1 kam te scheren. Dat kleine beetje extra conversie in combinatie met het advies over regelgeving en hulp bij conflicten met klanten is natuurlijk heel belangrijk voor een startend bedrijf. Dat was ook een beetje mijn punt. Als ze dat ook maar doen!
Er zijn bedrijven die rond de 80/90 euro per maand vragen en beloven dat je webshop op water zal gaan lopen. En uiteindelijk helemaal niets doen. Dat was waarvoor ik wilde waarschuwen. Ik heb daar persoonlijke ervaring mee.
Maar webwinkelkeur ziet er inderdaad (met oog op de prijzen, en de services die u net opnoemde) uit als een goede optie. Ik wil dan ook niemand afschrikken om met u in zee te gaan als er behoefte is aan een keurmerk.
Er zijn bedrijven die rond de 80/90 euro per maand vragen en beloven dat je webshop op water zal gaan lopen. En uiteindelijk helemaal niets doen. Dat was waarvoor ik wilde waarschuwen. Ik heb daar persoonlijke ervaring mee.
Maar webwinkelkeur ziet er inderdaad (met oog op de prijzen, en de services die u net opnoemde) uit als een goede optie. Ik wil dan ook niemand afschrikken om met u in zee te gaan als er behoefte is aan een keurmerk.
http://www.smartphone24.nl Smartphone reviews, previews en tests
Re: Nieuwe Webshop,Wel bezoekers geen kopers!
30Misschien ben ik ongeduldig, maar heb je al plannen om de voorgestelde aanpassingen (na je laatste bericht op 2 sept.) te realiseren? Er staan best nog een aantal belangrijke zaken open.
Dan kunnen we je weer verder helpen...
Dan kunnen we je weer verder helpen...
Plaats een Gratis backlink voor je webshop