[seebuyplay.nl] Feedback op mijn webwinkel

1
Goedendag,

Na wat gepruts met de lay-out begint er nu schot in de zaak te komen. Ik wil graag feedback hebben op mijn webwinkel. Bepaalde punten weet ik dat ik dat nog moet verbeteren, maar wil graag een (kritische) mening horen van mensen buiten mijn omgeving.

Waar ben ik nu druk mee bezig:
  • Algemene voorwaarden aanpassen aan KVK normen
    Link Building
    Snel uitbreiden van het assortiment
Het leuke was dat ik ongeveer een evenredige groei opmerkte met het veranderen van de webshop en de orders die binnen kwamen. I.c.m. naamsverbetering ging het eigenlijk erg goed met het binnenhalen van orders.

Graag hoor ik het van jullie!

Ruud

http://www.seebuyplay.nl

Hieronder maak ik een lijstje wat nog nodig is voor het verbeteren!

- Verbeter punten
KVK nummer en contact- en bedrijfsgegevens
Goed vermelden dat het om tweedehands games gaat
Banners aanpassen
http://www.seebuyplay.nl

Re: Feedback op mijn webwinkel

2
Wat is vaak mis bij webshops zo ook bij deze zijn gegevens van het bedrijf, dit geeft de klant vertrouwen zou dit er daarom ook zeker bijzetten. En dan niet alleen het adres maar ook het kvk nummer. Je ziet wel het adres als je je product wilt afhalen maar dit is niet voldoende in mij ogen.

De header is erg mooi gelukt daar zal het zeker niet aan liggen ;)

Dat is wat ik zo op het eerste oog zag, verder vind ik het een aardige shop.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback op mijn webwinkel

5
Mooi geworden :)

Als het assortiment groeit, wordt de navigatie met twee klikken (eerst onderwerp, daarna console) waarschijnlijk onhandig.

Het is nog niet duidelijk genoeg dat je tweedehands games verkoopt; internetgebruikers lezen niet of slecht, waardoor bezoekers die hier (te) laat achter komen, zich mogelijk misleid voelen. Daarnaast mis ik bedrijfsgegevens.
StoreCore.io

Re: Feedback op mijn webwinkel

6
Ward schreef:Mooi geworden :)

Als het assortiment groeit, wordt de navigatie met twee klikken (eerst onderwerp, daarna console) waarschijnlijk onhandig.

Het is nog niet duidelijk genoeg dat je tweedehands games verkoopt; internetgebruikers lezen niet of slecht, waardoor bezoekers die hier (te) laat achter komen, zich mogelijk misleid voelen. Daarnaast mis ik bedrijfsgegevens.
Hoezo word dan de navigatie onhandig? Je bedoelt zeker dat het omgedraaid (dus eerst console en daarna onderwerp) eenmakkelijkere manier is? Heb dit expres niet gedaan omdat dit echt 'standaard' is bij webshops di emeerdere consolegames aanbieden
http://www.seebuyplay.nl

Re: Feedback op mijn webwinkel

11
als ik op een categorie klik, bijv. 'kinder' (rare titel, kun je hier niet iets anders van maken? kinderspellen bijv. Kinder is toch geen goed nederlands? dan klik ik vervolgens op 'wii' en gebeurt er niks...ik heb een paar keer geklikt voor ik tot de conclusie kwam dat er geen wii kinderspellen zijn. Dit kan beter..(bijv. op het wii en playstation logo iets zetten van 'geen aanbod'.

Daarnaast zou ik idd HEEL DUIDELIJK vermelden dat het 2e hands spellen zijn. Ik las het toevallig bovenin staan, maar wat anderen al zeggen, mensen lezen niet goed....

hoe gaat het met garantie etc. aangezien het 2ehands spellen zijn? (misschien niet goed gekeken)
http://www.regenboogschaap.nl alles voor vilten, (antroposofische)poppen maken, breien, haken Veel gevilte slofjes, kralen, mutsen sieraden bloemen etc.

Re: Feedback op mijn webwinkel

13
Ik vind de site er mooi uitzien. Goeie kleurkeuze, past bij het artikel.
Ben het met de anderen eens dat direct duidelijk moet zijn te maken hebt met tweedehands artikelen.
Ik zou dit onder de naam van de winkel vermelden in je banner.
Naam vind ik ook goed gekozen. Goed te onthouden.

Er staat een foutje in de tekst:


Er wordt dan geoordeeld (moet zijn beoordeeld) of het door eigen gebruik komt of dat het niet goed gemeldt (t mag weg: gemeld) is.

Op de pagina Bestellen en Verzenden wil je uit zorgvuldigheid alle stappen van bestellen uitleggen. Hierdoor zou ik als klant gaan denken dat het een ingewikkeld proces is.
De route van mijnwebwinkel is heel duidelijk. Ik zou dit niet uitleggen want het spreekt voor zich. Je kunt tijdens de bestelprocedure op de pagina zelf melden dat gegevens goed gecontroleerd moeten worden.
Ik zou dit hele stuk weglaten of eventueel zeggen: controleer altijd uw gegevens bij het bestellen (maar ook dat kan op het bestelformulier zelf).

Over Mollie b.v. zou ik ook korter zijn. Vermeld dat je de betalingen via Molliebv regelt. Niet dat dit een groot bedrijf is, dit zegt nl niets over betrouwbaarheid van een bedrijf.

Ook over het verzenden zou ik enkel vermelden:

Onze artikelen worden zorgvuldig verpakt en verzonden.
Dat bubbeltjes folie gerecycled is maakt de klant volgens mij niet zo veel uit.

Dat de gegadigde op de hoogte wordt gesteld, zou ik van maken: de klant.
Maar nogmaals zou ik het hele stuk van bestellen en verzenden weglaten.

Betaling en verzenden is goed en duidelijk.

Wat Bartjuh eerder ook al meldde: je contactgegevens zijn onvolledig. Ik koop nooit op een site waar geen contactpersonen, adresgegevens en KVK nummers bekend zijn.

Verder vind ik het mooi en duidelijk.

Je zou eventueel nog eens een leeftijdscategorie kunnen maken ipv alleen kids. Bijvoorbeeld een categorie tot 6 jaar, tot 12 jaar. en 12 of 18+. Ik weet niet goed wat de leeftijdscategorieen zijn.
Ik als ouder zou dit prettig vinden.

Re: Feedback op mijn webwinkel

14
Bedankt voor je feedback. Heb het veranderd, bestellen was inderdaad wel een beetje overbodig dus heb dat weggehaald. Mollie heb ik iets aangepast dus dat is wel oké. Ja Bart zei inderdaad ook al over die contactgegevens die zal ik neerzetten. Leeftijden staan bij de games, maar ik deel dat zelf in aan de hand wat voor game het is.

Die banners zal ik ook even bewerken dat het nog niet beschikbaar is. Wel zo netjes naar de klanten toe! Onder de naam zal ik Tweedehands games neerzetten, dit zal wel verduidelijkend moeten werken toch!?
http://www.seebuyplay.nl

Re: Feedback op mijn webwinkel

15
Ward schreef:Kids.
Ja nee da's goed Nederlands.. lol..

Sorry, kon het niet laten.. :D vind dat zo naar woord.. Afgaande op de keyword tool van Google zou ik gaan voor "kinder computerspelletjes", als je persee een dergelijke woord wilt gebruiken. Maar ik zie dat je "kinder games" ook al in gebruik hebt als je een maal op kinderen geklikt hebt.

Het zijn van die woorden waarvan je denkt "dat klopt volgens mij niet" of je weet gewoon dat het fout gespeld is.. Maar als dan blijkt dat er toch een boel mensen zijn die dat dagelijks/wekelijks/maandelijks in Google intypen, zou je dom zijn ze niet af en toe te gebruiken.

Re: Feedback op mijn webwinkel

16
Verkoper schreef:
Ward schreef:Kids.
Ja nee da's goed Nederlands.. lol..

Sorry, kon het niet laten.. :D vind dat zo naar woord.. Afgaande op de keyword tool van Google zou ik gaan voor "kinder computerspelletjes", als je persee een dergelijke woord wilt gebruiken.
Ja, heb het aangepast. Had eerst overal games achterstaan maar dat was beetje dubbel (nogal logsich dat het om games gaat bij gamewebshop :P) Heb er Kinderen van gemaakt.
http://www.seebuyplay.nl

Re: Feedback op mijn webwinkel

17
Ja, heb het aangepast. Had eerst overal games achterstaan maar dat was beetje dubbel (nogal logsich dat het om games gaat bij gamewebshop :P) Heb er Kinderen van gemaakt.
Wat logisch is voor "ons" is lang niet altijd logisch voor de bezoeker. Persoonlijk zou ik het weer terugzetten. Of mss een iets andere "vorm" gebruiken. "games voor kinderen" ofzo.. kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat zo intypen en dan pak je toch weer een stukje SEO mee.

Maar dat is mijn persoonlijke mening. :)

Re: [seebuyplay.nl] Feedback op mijn webwinkel

21
Voor verkoopdoeleinden geven fabrikanten en importeurs meestal wel toestemming voor het gebruik van afbeeldingen. En nog prettiger: zelfs als je vooraf geen toestemming hebt gevraagd, zullen ze achteraf zelden bezwaar maken. De getoonde games moet je dan wel daadwerkelijk verkopen, anders maak je reclame voor andere games (mogelijk ook van concurrenten) met een game die je helemaal niet levert.

Het auteursrecht geeft je wel speelruimte bij een banner zoals je die nu hebt. Je gebruikt slechts kleine uitsnedes (geen complete afbeeldingen) in een collage met andere afbeeldingen. Dat kun je auteursrechtelijk zien als een 'citaat', waarbij je wat meer artistieke vrijheid hebt omdat je er iets nieuws mee hebt gemaakt.
StoreCore.io

Re: [seebuyplay.nl] Feedback op mijn webwinkel

23
Het is nu al bijna 2 maanden geleden en ik heb behoorlijk gewerkt aan de webshop. Momenteel ben ik in gesprek met leveranciers van nieuwe games & accesoires dus het assortiment is nu nog wat karig. Dit zal in korte termijn verbeteren en uitgebreider worden (vandaar dat op sommige categorieën nu geen games staan) De site is nog lang niet af want af wordt hij nooit. Maar ik wil even wat feedback horen.

Graag hoor ik jullie ongezouten kritiek (graag dan ook de verbeterpunten erbij vermelden zodat ik aan de gang kan!)
http://www.seebuyplay.nl

Re: [seebuyplay.nl] Feedback op mijn webwinkel

24
Waarom haal je de categorieen waar nu nog niets in staat niet tijdelijk van de site af. Het is nu nutteloze content en roept vragen op. Als je er niet op kan klikken kan je het beter weg laten vind ik. Ook hele hoofdcategorieen bevatten geen producten. Bijvoorbeeld "muziek & dans" games. Laat beter zien wat je wel hebt dan wat nog moet komen.

Als ik op "sport" klik dan kan ik niet door klikken door op het xbox plaatje te klikken. Daar heb je wel een game in zag ik vanuit het linker menu maar het plaatje mist dus een link.

Als je dus alleen tweedehands spellen verkoopt. Dan kan je de winkel verkoopprijs erbij zetten en daaronder jouw "2e hands prijs" met het verschil in euro's of procenten erbij? Lijkt mij wel een leuke toevoeging als mensen kunnen zien wat ze besparen door bij jou tweedehands te kopen.

Verder een punt wat iedereen al zegt hier. Zet er duidelijker bij dat het tweedehands spellen zijn en ook wat jouw garantie's zijn dat het toch goede producten zijn. Op elke productpagina moet dit duidelijk terug te vinden zijn.

Wat ik mij nog af vraag. Heb je van alle spellen in de shop 1 stuk of koop je partijen tweedehands in? In het eerste geval, hoe houd je dan bij wat op voorraad is? Ik kan er namelijk wel 100 in het mandje doen.

iDEAL, dit staat volgens de info op je site op de planning. Iets verder raad je klanten wel aan via iDEAL te betalen... Zou ik even mee wachten tot het werkt.
Ik zag dat je gaat werken met Mollie. Dat is wel een dure iDEAL aanbieder met €0,99 per transactie, en er zijn er meerdere waar je stukken minder betaald.

Verder succes met de shop en ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt.

Re: [seebuyplay.nl] Feedback op mijn webwinkel

27
Waarom begin je niet met de grootste categorie?
Playstation -> shooter -> de games

Geen Ideal. Voor 50 euro kan je het bestellen.

Algemene voorwaarde en privacy policy kan je zo kopiëren en vervangen met je eigen bedrijfsnaam.

Deze heb ik gekregen van Qshop, hieraan moest ik voldoen voor het leveren aan klanten onder hun keurmerk.
http://www.vekto.nl/privacy-policy
http://www.vekto.nl/algemene-voorwaarden

Erg goed dat je filmpjes heb voor de games.

Re: [seebuyplay.nl] Feedback op mijn webwinkel

29
Een groot verbeterpunt zou zijn om inderdaad binnen 48 uur te antwoorden op mails zoals er beloofd word op de website. Ik heb inmiddels al 3 mails gestuurd en nog geen enkel antwoord ontvangen na bijna een volle week. Ik was aanvankelijk zeer positief over de winkel, overzichtelijke website waarin ik dacht een goed adres gevonden te hebben voor 2e hands games, maar de combinatie van de game veel te laat ontvangen, een missende cd in de case en geen antwoord krijgen op mijn mails heeft er voor gezorgd dat ik waarschijnlijk geen 2e bestelling meer plaats. Dit alles is extra lullig omdat het om een verjaardagskado voor een goede vriend gaat. Gemiste kans, de core van elke winkel is service, en die lijkt te missen hier.

Re: [seebuyplay.nl] Feedback op mijn webwinkel

30
Ik heb bijna twee maanden geleden 3 spellen besteld. Op 23-12-2011 heb ik dan ook 48,40 euro overgemaakt met de vermelding van het ordernummer, zoals gevraagd. Ik heb de spellen echter nog steeds niet in mijn bezit.
Afgelopen maandag, 9 januari en dinsdag 17 januari, heb ik hierover ook een mail gestuurd, maar ik heb geen reactie ontvangen binnen 48 uur. Zojuist heb ik nogmaals een mail gestuurd, maar ik krijg nergens reactie op en ik raak erg gefrustreerd.

Ik zal uw webwinkel in ieder geval niet aanraden bij andere mensen zolang u steekproefsgewijs misschien eens iets bij iemand levert.

Erg jammer!!!