Een MyParcel voor Wereld

1
Dag,

Wij zijn erg tevreden over MyParcel, maar voor pakketten naar buiten Europa (China, Amerika, etc.) zijn ze toch duurder dan de PostNL en hebben ze een voor ons te lage verzekeringswaarde welke ook niet verhoogd kan worden.
Is er een vergelijkbaar bedrijf als MyParcel wat voordeligere oplossingen biedt voor de landen buiten Europa?

Re: Een MyParcel voor Wereld

2
Klopt, in dat geval kun je beter het pakket frankeren met de machine, digitale postzegel of aan de balie betalen. Je moet dan wel; zelf de track/trace codes doorgeven aan de klant en een C23 formulier invullen. Vergeet dan niet een tweetal facturen met de goederenwaarde in getallen en letters daarop in het Engels bij te voegen. Naar niet-btw landen kun je het beste het bovenste formulier van de set C23 laten afstempelen en als bewijs van export bij de factuur houden, anders zou je bij een controle van de belastingdienst lastige vragen kunnen krijgen. Ik geloof niet dat je in jouw geval goedkoper uitkomt dan met PostNL. Als dat wel zou kunnen ben ik ook benieuwd naar de mogelijkheden.

Re: Een MyParcel voor Wereld

4
RhoonShop schreef:Mag ik u aan raden om als u in een grotere stad woont ook eens te kijken bij de kleinere verzend organisaties.
Ik verstuur bijv al naar Suriname per luchtpost vanaf €3,75 per kilo (exclusief verzekeringskosten) over het algemeen binnen 5 dagen in suriname. En  post NL doet ook met luchtpost er 18 werkdagen over.
Interessant, via welke organisatie? 
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Een MyParcel voor Wereld

6
Deze prijs geldt natuurlijk alleen als je naar Suriname verzend met Surinam Air Cargo. Dat is hun specialiteit.

Zo barst je van de container/luchtvracht locaties naar Africa/Aruba en omliggende eilanden/Zuid-America (per land) en Azie (per land)
Dit zijn allemaal kleine bedrijfjes die alleen verzenden naar 1 land. Ze zijn heel goedkoop en vrij snel. Uiteraard zonder verzekering. Als je ziet hoe het geladen wordt dan weet je ook gelijk waarom het zonder verzekering is. Vraag me ook af of het überhaupt te verzekeren valt.

Werkwijze. Je komt aan met je pakket of koelkast. Als ze zien dat je een koelkast komt brengen dan wordt deze uiteraard ook aan de binnenzijde volgepropt met spullen. Op locatie zoek iedereen zijn eigen spullen bij elkaar. Er zitten wel stickers met namen op. 

Ik kom nog wel eens op die locaties waar ze zee/luchtvracht containers uitzoeken. Het is duimen dat je spullen goed aankomen. Overigens vind ik het bij luchtvracht beter als bij een zeecontainer.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Een MyParcel voor Wereld

7
moet zeggen dat het bij Surinam Air Cargo goed gaat.  Het is juist 1 van de betere partners van Surpost (het nationale post bedrijf). En met zeecontainer vrachten gaat het ook altijd wel goed.

Maar het is wel belangrijk om de juiste partners te vinden met het goedkoop over zee versturen van de verkochte spullen. Helaas is dat wel een kwestie van ervaren. of er voor kiezen om het via de duurdere koeriersdiensten te verzenden maar dan praat je al snel over €50,- voor een pakketje.
Met vriendelijke groet,
Willem van Rhoon | Rhoon Shop
http://www.rhoonshop.com
https://www.facebook.com/rhoonshop/

Re: Een MyParcel voor Wereld

9
Letmeship schreef: ...sinds 2016 LetMeShip ook in Nederland beschikbaar.
Ik citeer:
"Door omstandigheden is LetMeShip momenteel in Nederland niet beschikbaar. Let op! Boekingen via de site worden NIET verwerkt."

edit;
Heb even een paar voorbeeldzendingen door die calculator heen gehaald, gemiddeld bijna drie keer zo duur dan via onze huidige vervoerder
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers