Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
penpaljunkie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 augustus 2010
Locatie: stadskanaal
Contacteer:

Mijn website

22 augustus 2010

Na een tijdje undercover te hebben meegelezen, heb ik toch maar een account aangemaakt...Ben toch wel nieuwsgierig wat jullie van mijn site vinden. De naam Penpal Junkie heb ik van een vriend gekregen omdat ik altijd met pen en papier bezig was haha.

Penpal Junkie verkoopt schrijfwaren en leuke schattige cadeautjes.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen ...de site is www.pp-junkie.com
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

22 augustus 2010

Welkom, Penpal Junkie !

Wat ik vooral wil weten als ik goedkope items koop op internet, wat kost het verzenden. Daar krijgt je klant geen antwoord op. Daarvoor moet je eerst al je gegevens invullen, en dat is dus juist niet wat ik wil, ik wil weten wat het kost.

Geef bijvoorbeeld gewoon wat voorbeelden, enveloppepost, pakjespost etc. zodat er een algemeen beeld ontstaat. Want leuk een stickerbox, maar als dat 7 euro kost om op te sturen...

Wat hebben cakejes trouwens met je producten te maken? Bak je ze bruin? Ik kan hier geen link met de shop in zien.

Verder niet mijn idee van kleur, maar das meer omdat ik roze niks vind ;)

Klein foutje bij je iDeal uitleg, de 'U' is vetgedrukt.

Totaal niks van contact gegevens, alleen maar een formulier. Voor mij een reden om niet te kopen.

Links... Alleen maar verleidingen om van je site weg te gaan.

Je items in 'Promotie' zijn niet allemaal beschikbaar en wisselen continu. Wat is er nu een promotie item? Werkt verwarrend.

Weinig artikel omschrijvingen. En de foto's zijn duidelijk zelfgemaakt en dat komt over als 'zolderkamer' shop. Mooie witte achtergronden werken hier al een heel stuk mee, dus spierwitte achtergrond en betere verlichting als je foto's maakt. In mijn idee, veel, items opnieuw fotograferen, want alles heeft een grauwe waas. Onder 'Nieuwe producten' staan wel een paar met een veel betere en lichtere foto (stickerzakjes).

Onder de produkten zijn je 'Home en Sale' leeg, vul ze of haal ze weg.

Ook de voorraad status doet me niet erg veel vertrouwen geven, haal deze optie in al je artikelen gewoon weg. Een shop die, van zulke goedkope artikelen, overal minder dan 10 stuks heeft, neem ik niet serieus.

Verder staan in je algemene voorwaarden dat je klant binnen 8 werkdagen goederen dient te retourneren, dit is (zover ik weet) wettelijk niet juist. Ze moeten het in een gestelde termijn, 7 dagen of langer, melden en hebben dan naar ik meen 30 dagen om het te retourneren.

To zover mijn gezeur ;) Wel een mooi ruim assortiment en veel heb je al goed op orde, ga zo door!
 
RobbieVS
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 juni 2010

22 augustus 2010

Handige tips worden hier gegeven.

Wat ik persoonlijk niet begrijp is de Twitter-functie op de webshop. Helemaal niet al lees ik dat je vnv weer in je eigen bed slaapt. Wat heeft de klant hieraan?
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

22 augustus 2010

Eigenlijk ook wel mee eens ja, prive en bedrijfstwitter gescheiden houden. Want ook dit geeft weer meer aan dat het een 'hobby' is dan dat het een serieuze business betreft.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
penpaljunkie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 augustus 2010
Locatie: stadskanaal
Contacteer:

22 augustus 2010

Super jullie antwoorden...

Wat betreft de cupcakes...dat zijn nieuwe producten die van de week op de site zullen komen...snap zelf ook nog niet heel goed dat ze wel al in de promotie balk komen trouwens..

De verzendkosten, in het begin had ik keuze uit 2 soorten verzendkosten...namelijk 2.62 voor brievenbuspost en 6,75 voor pakketpost...maar soms bestellen mensen maar 4 kaartjes en om dan 2,62 te betalen...vind ik een beetje onzin...ben dus toevallig sinds vandaag bezig dat te veranderen...zodat de verzendkosten op basis van gewicht berreken worden (tnt tarieven)

Wat betreft twitter, ik gebruik dat zowel prive als zakelijk..in het begin gebruikte ik het alleen zakelijk...maar mijn klanten zijn vooral jongen mensen...die persoonlijk contact leuk vinden... mijn klanten weten dus dat ik met vakantie ben geweest en morgen weer thuis ben ;)

Wat betreft de contact gegevens....Ik krijg dat nog niet helemaal voor elkaar...want in mijn backoffice zie ik dat de klant de adresgegevens,telefoonnummer en kvk te zien krijgen...maar op de site zie je dat dus niet...moet ik dus nog even uitzoeken hoe dat werkt..

Die foto's is een hele goede...Ik geef ook de voorkeur aan een spierwitte achtergrond maar heb dit inderdaad niet met alle producten gedaan...

Tot nu toe is Penpal Junkie inderdaad nog een hobby...
 
penpaljunkie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 augustus 2010
Locatie: stadskanaal
Contacteer:

22 augustus 2010

De u bij ideal is aangepast, net als het kopje verzendkosten...is het zo wel duidelijk.

Wat betreft de voorraden, tjah soms gaat het heel snel...Op mijn oude site zag je niet de voorraden..Ik heb toendertijd een enquete gehouden en dit was dus een wens van de klant...Net als de lichte kleur (site was voorheen bordeaux)
 
penpaljunkie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 augustus 2010
Locatie: stadskanaal
Contacteer:

22 augustus 2010

Trouwens, ik vind het helemaal geen gezeur hoor....Vind het juist feedback waar ik veel aan heb ;)
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

22 augustus 2010

Oef gelukkig maar haha :D

En de vraag is nu dus: 'Wil je het als hobby houden of wil je hiermee serieus verder'. Van het antwoord hangt dus af tot hoeverre je het misschien aan moet passen aan de massa.

Bij verzendkosten, de link brengt je direct van je site weg. Weg klant?
Zet gewoon een kort overzichtje neer, bijvoorbeeld:

0-100gr 1,30
100-250gr 1,75
250-300gr 2,20
Pakketpost 6,75
(eventueel bij de grotere producten aangeven dat het pakketpost is)

Dat maakt het gewoon in 1 keer duidelijk, je shop berekent automatisch het goede bedrag als het goed is, en als klant weet je dat 4 kaarten nu geen 6,75 kosten maar 1,30. (Niet goedkoper? Nee, je hebt er ook nog werk aan, kost je een enveloppe etc.) Of je meer tarieven wilt of minder kan je dan helemaal zelf bedenken ;)
Klanten zijn dom, althans van die optiek moet je het bekijken.
 
penpaljunkie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 augustus 2010
Locatie: stadskanaal
Contacteer:

22 augustus 2010

Hoe lijkt het nu?
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

22 augustus 2010

Home - Eerste pagina, in grote letters zetten 'Welkom in onze webshop' ipv die hello kitty glitter... (Das meer persoonlijk ook en maakt tevens duidelijk dat het een webshop is, al zou ik dat eerder vermelden waar nu die cupcakes staan in je head banner)

Verzendkosten - Tussen de 88 cent 'voor brievenbus post' bladiebla

Je moet links (als je ze toch wilt)zoals in Media toch echt laten openen in een nieuw scherm en niet direct vanuit je shop, want dan is je klant uit je winkel weg. Bij Penvrienden doe je dit namelijk wel goed.

Leuk dat je zo actief er mee bezig bent! Ik hoop dat er ook nog even profs reageren hier ;)
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

23 augustus 2010

Dit heb ik nooit begrepen (ik weet wel dat ze het altijd zeggen)
waarom moet de links in een ander blad openen?
Waarom zouden de bezoekers dan weg gaan?
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

23 augustus 2010

Dat is een discussiepunt waar de ene het wel mee eens zal zijn en de andere niet. ;)

De ene vindt dat je juist hetzelfde scherm/tab moet gebruiken anderen weer niet. Wat je ook kan doen is het in de linklijst vermelden wat er gaat gebeuren als mensen er op gaan klikken.
Bijvoorbeeld: Als u op onderstaande links klikt, openen deze in een nieuw scherm / gaat u van onze shop weg naar een andere site.

Maar wat me wel duidelijk lijkt is dat de site uniformiteit moet hebben, dus niet de ene keer wel in een extern scherm/of van de site af en de andere keer niet is erg verwarrend. En daar gaat het vooral om.
 
Miran
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 juli 2010

23 augustus 2010

Hallo,

Ik denk dat mensen impulsief op de link zullen klikken en niet echt lezen wat de link zal doen. Ik denk niet dat het een meerwaarde geeft om uitleg bij de link te plaatsen.

Veke: misschien kan ik het uitleggen: Als je een 2e scherm hiervoor gebruikt, blijft je eigen site nog open staan. Als de bezoeker dan het scherm sluit van de gelinkte site dan staat jouw site nog steeds open.

Als hij jouw eigen site overschrijft (dit is wanneer je geen nieuw scherm opent), dan is je site weg en heb je de klant weggeleid naar een ander doel.
Weinig kans dat je klant weer terug keert of de moeite neemt om weer je site te openen.
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

23 augustus 2010

Inderdaad, iets wat ik zelf héél irritant vind. Gewoon een nieuw venster voor mij!
 
Miran
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 juli 2010

23 augustus 2010

Leuke site Penpal Junkie!
Ik snap wel waar je naartoe wilt met deze uitstraling en kleuren, past inderdaad goed bij je doelgroep. Je ziet veel van dit soort sites in het buitenland, zoek maar eens op bv. Hello Kitty.
Ik vind persoonlijk de roze kleur niet storend omdat het er bij past.

Wat mij opviel is dat je 2 zoekfuncties hebt. Eentje links en eentje rechts. Die blijven ook staan, dus niet alleen als je op de homepage zit.

Ben het ermee eens dat de foto's duidelijker kunnen.

Als op je logo(s) gaat staan, gebeurt er niks, ondanks dat er wel een link onder zou moeten zitten, idem dito de cupcakes die er naast staan.

De lipgloss cupcakes die onder promotie staan (maar die je nog niet hebt) zou je ook onder een kop kunnen zetten van "binnenkort verwacht".
Kan je in ieder geval wel al vast klanten lekker maken :D voor nieuw verwachte artikelen, komen ze zeker terug om te kijken. Zo blijft je site ook de moeite waard om weer terug te keren.