MijnPCProbleem.nl is gestart

1
Ik ben sinds kort gestart met het opzetten van een pc reparatie dienst in Haarlem en omgeving en heb er nu ook een webshop aan gekoppeld waar ik goedkope pc spullen aanbiedt. Van mp3-spelers tot harde schijven je kan het zo gek niet verzinnen, je vindt het in mijn webshop tegen lagere prijzen dan je normaal gewend bent. De reden is dat het gaat om gebruikte producten die vaak in nieuwstaat verkeren.

Omdat dit voorlopig een hobby site is omdat ik weinig winst maak per maand (< 500 euro) zou ik toch graag willen weten van jullie of dit rendabel is in tijden van crisis. Is sowieso een webshop een goed idee, ik denk van wel omdat je namelijk geen fysieke winkel nodig hebt....

Inkoop doe ik via bedrijven in China en Ebay maar misschien kunnen jullie nog andere tips geven. Oftewel heb ik goed gekozen voor de naam van de site en wat vinden jullie van de vormgeving?

Oh ja de site is: http://www.mijnpcprobleem.nl

2
Eerst welkom op het forum..

Ten tweede kijk even naar de teksten op de website... ze kloppen voor geen meter...

Ten derde haal de google translate er uit... vertalingen zijn krom en het is denk ik niet de bedoeling dat je naar Binnen Mongolië gaat afreizen voor iemand die een pc probleem heeft.

Verder staat er nergens informatie over wie je bent... geen KvK geen adres.. niets...

Daar zou ik eerst mee beginnen... komen we daarna wel over de andere zaken te spreken.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

3
Hey rafahol. welkom op het forum.


Over je site:

- Persoonlijke Twitter; geeft mij het idee dat ik op één of ander privé forum terecht ben gekomen en geen professionele website.

- "Normaal verzonden na 24 uur" , hoe lang duurt het dan? Of bedoel je binnen 24 uur?

- Rechts onder in de showcase komen ook producten voorbij die niet leverbaar zijn

- Wat is het verschil tussen de 2 showcases (rechts onderin en onderin midden)? Zou logischer zijn als de één bijvoorbeeld nieuwe producten zou zijn en de ander populaire producten.

Tot slot: pleeg je niet een beetje overkill met de extensions? Heb je echt een Twitter, twee showcases, een vertaler enz nodig?

4
Nee ok duidelijk. Omdat ik in een beginstadium zit heb ik nog geen KvK maar ik vind het inderdaad nodig dat alles zo duidelijk mogelijk moet zijn als je op mijn site terecht komt dus moet er een menu komen waar mijn adres en telefoonnummer staat.

Wat betreft de scrollers van de producten heb ik deze nu zo aangepast dat onderin de nieuwe producten zichtbaar zijn en rechts de oude producten. De meeste producten zijn leverbaar.

Wat betreft twitter lijkt dat juist mij een ideale plek om de site te promoten m.b.t. acties en ook nieuwe updates te melden. Er mag dan geen persoonlijk commentaar naar voren komen.

De spelling van de site heb ik inmiddels gecorrigeerd.

Bedankt alvast voor jullie adviezen ik heb hier al heel veel aan!!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Mijn idee, de scroller verwijderen. Mensen kijken niet zo lang naar een stotterende langzame scroller. Internet is tegenwoordig secondenwerk, geen uren, er staat een giga waslijst aan producten op.
Ook zie ik de toegevoegde waarde van Twitter niet, tenzij je een heel persoonlijke relatie met je klanten op wilt bouwen zoals een andere webshop hier op dit forum wel doet. Gebruik Twitter om je site te promoten, niet je site om Twitter te promoten. (Of loop ik achter op Twittergebied???)
En is dat nodig? De complete regenboog onderaan je site, terwijl de rest strak is.

6
Je bedoelt de rustige productscroller rechtsonder. Want degene die eerst helemaal in het midden stond heb ik sowieso al verwijderd.

Twitter vond ik juist handig omdat ik daarmee heel makkelijk nieuwtjes over mijn site kan melden die mensen dan kunnen meetwitteren en zien. Maar als dat niet professioneel overkomt haal ik dat wel weg.

Wat betreft de regenboog onder dat zijn tags en maakt mijn site sprekend dat is mijn mening. Ook hier geldt als die niet nodig is haal ik het wel....

Bedankt voor je adviezen hier heb ik echt veel aan:)

Groeten

7
Ik zou ook de de rustige productscroller rechtsonder verwijderen.

8
Zo beter? Ik heb i.p.v. de productscroller in het klein twitter gehouden en nu van de ruimte gebruik gemaakt door een soort top 10 best verkochte producten te laten zien. Hopelijk is de leesbaarheid hierdoor nu veel beter!!

Re: MijnPCProbleem.nl is gestart

9
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de vele tips die in dit forum te lezen zijn. Ongelooflijk hoeveel reacties ik al vorig jaar had gekregen alleen voor mijn berichtje toen.
Intussen kan ik melden dat ik deze week naar de KvK ben gegaan en me in heb geschreven als part-time ondernemer:) Kortom ik mag nu officieel reclame gaan maken voor mijn site!
Qua bestellingen loopt het redelijk goed met bezoekers aantal van 70 heb ik gemiddeld 2-3 bestellingen per dag. Geen idee of dat al veel of weinig is maar het is een leuk beginnetje;)

Graag nog wat tips waar je als beginnende ondernemer rekening mee moet houden?

Groetjes,
Rafael

Re: MijnPCProbleem.nl is gestart

10
Dit product is op voorraad, maar wordt pas 'na?' 3-5 werkdagen opgestuurd.
Waarom, het is toch op voorraad.
http://www.mijnpcprobleem.nl/webshop/9- ... ratie.html

Gebruik je magento? De site is zeer traag, sommige pagina's hebben een laad tijd van meer dan 8 seconde.

Kan goederen ook naar Mexico versturen. Is dit de bedoeling?

Algemene voorwaarde kan ik niet vinden.

Aanbod is erg beperkt en verouderd. Bij geheugen staat er een ddr2 ram bankje van 512mb die momenteel niet meer leverbaar is. Producten die je niet verkoopt kan je beter weghalen.

Re: MijnPCProbleem.nl is gestart

13
PeterPastoor schreef:@Vekto

Ik ben het er niet helemaal mee eens om producten weg te halen die niet op voorraad zijn. Als je ze weer op voorraad krijgt is het beter om te laten staan ivm Google enzo.
Komt nog bij dat veel verouderde producten een directe opvolger hebben. Kopers die via Google binnenkomen op een verouderd model of type, kun je vaak nog een dienst bewijzen met alternatieven uit het actuele assortiment. Actueel voorbeeld: een iPad haal je niet zomaar offline, maar relateer je rechtstreeks aan de iPad 2.
StoreCore.io

Re: MijnPCProbleem.nl is gestart

14
PeterPastoor schreef:@Vekto

Ik ben het er niet helemaal mee eens om producten weg te halen die niet op voorraad zijn. Als je ze weer op voorraad krijgt is het beter om te laten staan ivm Google enzo.
Klopt helemaal, had het niet duidelijk genoeg omschreven. De pagina bestaat alleen niet via het menu bij te komen. DDR2 667mhz 512mb is niet een product die in de toekomst hard gaat lopen. Daar mikte ik het meer op.
Vind persoonlijk niks vervelender dan een site die talloze, momenteel niet leverbare producten heeft.

Re: MijnPCProbleem.nl is gestart

15
Ward schreef:
Vekto.nl schreef:Dit product is op voorraad, maar wordt pas 'na?' 3-5 werkdagen opgestuurd.
Waarom, het is toch op voorraad.
http://www.mijnpcprobleem.nl/webshop/9- ... ratie.html
Bij die iPod staat ook nog twee keer "in zeer goede staat". Daaruit zouden kopers direct twee dingen kunnen afleiden: dit artikel is tweedehands en je hebt kennelijk andere artikelen "in minder goede staat".
Bedankt voor de uitleg maar mij is het in ieder geval nog steeds niet duidelijk of het product nu wel of niet op voorraad is.

Er staat:
In zeer goede staat iPod Nano van 8 GB van de laatste generatie met garantie van Apple
Voorraad 1
levertijd 3-5 werkdagen
Schept bij mij verwarring op.

Re: MijnPCProbleem.nl is gestart

16
Als je dan een Talenknop erop hebt zitten loont het de moeite om het contact formulier ook op iedere pagina te plaatsen.
Daarnaast ook de tekst nakijken omdat het NL/Engels etc doorelkaar is en de zinsopbouw niet klopt.

En nergens staat wie de personen zijn achter dit bedrijf.
Misschien krijg je meer klandizie door iets over jezelf en achtergrond te plaatsen zodat mensen ook een vertrouwd gevoel kunnen krijgen.

Re: MijnPCProbleem.nl is gestart

17
Ha, misschien nog een kleine toevoeging voor de opmaak. Het stukje dat je kan bladeren in de producten op de homepage, de tekst die boven deze artikels staat aangegeven is niet altijd op die manier uitgelijnd dat het goed past binnen het vakje.

Dat moet te optimaliseren zijn.

Verder ziet het er goed uit!
(ik ben nog niet zo lang op dit forum dus je moet ook vooral naar anderen luisteren.. :P)

Groet,

Peter
Interieur Webshop: http://www.topoletopole.nl