SEO, Google en OsCommerce Webshop? Help!

1
Hallo allemaal,

Wie kan me alsjeblieft zo snel mogelijk meer informatie geven over de zoekmachine vriendelijkheid van een OS Commerce webwinkel?

Nou is het zo dat je op de homepage van je shop, de binnenkomst pagina geen content hebt in tekstvorm, alleen afbeeldingen.

Wat ik kan doen is tekst toevoegen aan de homepage van de shop, maar zou dat wel een goede oplossing zijn?

Want hoe scoor je eigenlijk lekker hoog met zo'n webwinkel in OSCommerce gebouwd? De productpagina's zijn gevuld met omschrijvingen van ieder product, maar die omschrijvingen zijn zeer beperkt. Daar maak je Google dus niet blij mee.

Het verzenden van een sitemap is een optie.
Verder is het maken van backlinks natuurlijk ook iets dat gelijk gaat werken.

Maar wat voor tips kunnen jullie mij geven om zo'n shop met een schaarste aan tekstcontent hoog te laten scoren in Google?

Zou de shop moeten worden omgebouwd in een Wordpress webwinkel om een SEO vriendelijke webshopp te maken?

Alvast bedankt voor de tips!
[url=http://bit.ly/webwinkelstarten]Webwinkels tegen de allerscherpste tarieven[/url] NB: Ik ben zelf niet werkzaam bij ShopTrader of in welk verband dan ook betrokken bij deze onderneming. Dit betreft enkel een doorverwijzing naar ShopTrader's website.

2
OScommerce is standaard al vrij goede vriendjes met Google.
Maar wat voor tips kunnen jullie mij geven om zo'n shop met een schaarste aan tekstcontent hoog te laten scoren in Google?
Hier geef je zelf al precies aan wat jouw shop nog mist. Ga aan het werk! ;)

De homepage uit alleen een afbeelding laten bestaan is fout. Dit moet juist tekst zijn die relevant is aan jouw shop en wat jij verkoopt.
Ga geen hele verhalen ophangen op je homepage; dit schrikt klanten af. Kort en bondig, maar wel allesomvattend.

Maak pagina's aan met veel informatie over dat gene wat je verkoopt. Bijvoorbeeld een gebruikershandleiding, FAQ en dergelijk. Maak ook een blog aan op je domein en schrijf daar een keer in de zoveel dagen over onderwerpen die te maken hebben met jouw producten.

3
Verder als je geen tekst wil op de website zelf moet je wel alle plaatjes alt teksten meegeven... deze worden ook door google gelezen..
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

4
@Wouter

Bedankt voor de tips.
Maak pagina's aan met veel informatie over dat gene wat je verkoopt
Kan ik met zo'n OsCommerce pakket losse content pagina's toevoegen aan mijn webshop? Dus pagina's met alleen content zonder producten?

Kan ik wel content toevoegen aan de homepage van de shop?
De homepage heeft toch een standaardindeling? Kan er nog wel tekst worden toegevoegd aan deze pagina?

@Eentje

Bedankt voor deze tip. Ik ga nu dankzij jou inderdaad gebruik maken van ALT-teksten op alle pagina's in mijn webshop.

Jongens, help me alsjeblieft. Ik heb meer tips nodig om een webshop hoog bovenaan Google te krijgen. We gaan Google Adwords inzetten binnenkort en met Google Sites een contentpagina bouwen.

We linken de Adwords advertenties allemaal naar die pagina van Google Sites die we gaan maken, zodat we minder hoeven te betalen per click, omdat de pagina waar we naar toe gaan linken rijkelijker is gevuld met content en keywords.

Meer tips zijn welkom!
[url=http://bit.ly/webwinkelstarten]Webwinkels tegen de allerscherpste tarieven[/url] NB: Ik ben zelf niet werkzaam bij ShopTrader of in welk verband dan ook betrokken bij deze onderneming. Dit betreft enkel een doorverwijzing naar ShopTrader's website.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
HansBusiness schreef: We linken de Adwords advertenties allemaal naar die pagina van Google Sites die we gaan maken, zodat we minder hoeven te betalen per click, omdat de pagina waar we naar toe gaan linken rijkelijker is gevuld met content en keywords.
Dat begrijp ik even niet. Je bent van mening dat Google een korting geeft aan paginas die rijkelijker gevuld zijn met content? Zou leuk geweest zijn, maar dat trucje gaat niet op. Juist met Adwords moet je daarom conversies halen, en kun je beter verwijzen naar die extreem commerciele paginas waar men meteen wat kan kopen.

Content & keywords zijn er om in de gratis vermeldingen te komen van Google. Je weet wel, die paar resultaten die je ziet die niet gesponsorde resultaten zijn.

Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt!

Verder: Alt tags zijn nuttig en worden gevonden, maar zijn zelden een goed alternatief voor de echte website teksten. Het is zelden handig om hele verhalen hierin te zetten. Het helpt vooral met keyword density, dat soort dingen, maar uiteindelijk moet je gewoon zorgen voor wat content op elke pagina. Bij voorkeur toch wel 100 woorden op een pagina.

9
Losse pagina's met content toevoegen moet heel eenvoudig kunnen. Ik weet niet hoe dat exact werkt in osCommerce, ik gebruik zelf zen-cart (een afgeleide van osCommerce) maar het is zeker mogelijk.

De alt teksten voor de afbeeldingen werken alleen als deze niet overmatig gebruikt worden en als die daadwerkelijk omschrijven wat de afbeelding laat zien. Zet dus zeker alt teksten neer, maar gebruik dit niet voor een heel verhaal. Kort en bondig is beter :)