Webwinkel De Goeijen koffie & thee

1
Hallo, Ik ben grafisch vormgever en heb voor een klant van mij de webwinkel, het logo, verpakkingen en de hele huisstijl voor
De Goeijen - Dé webwinkel voor koffie & thee genieters! ontworpen.
http://www.degoeijen.com
De Goeijen is een webwinkel voor vers gebrande koffiebonen, exclusieve losse thee en thee-toebehoren zoals b.v. theezeven en koffie- en theeserviezen.

De site is gebouwd in magento door een in magento gespecialiseerde webbouwer. De grafische vormgeving van de site en productfotografie zijn door mij verzorgd en ik hou me bezig met de marketing van de site. Voor Adwords hebben we een gespecialiseerde bedrijf ingeschakeld, waar ik tot nu toe nog niet helemaal tevreden over ben, en voor SEO zijn we nog op zoek naar een goede partner. Ik begeleid beide trajecten.

De Goeijen is de eerste webwinkel die ik heb ontworpen. N.a.v. deze klus heb ik al wel 2 webwinkels een nieuwe look mogen geven. De site is nu ±2 maanden online en er is al veel al veranderd t.o.v. het eerste ontwerp, naar ik hoop ten goede. Op korte termijn worden er nog een aantal zaken aangepast, zo wordt one-step-checkout geïnstalleerd en zal de header iets minder hoog worden zodat het geheel iets naar boven schuift en je minder hoeft te scrollen.

Het streven van mijn klant, en ook van mij, is om er de beste webwinkel voor koffie en thee van te maken. Aangezien het mijn eerste webwinkel ontwerp is, en het toch iets anders is als een gewone website, ben ik heel nieuwsgierig naar reacties, feedback en kritieken (positief of negatief) over de navigatie, sfeer, assortiment, vindbaarheid, teksten etc etc. En zeker van mensen die zelf een webwinkel hebben. Je kunt heel veel leren van mensen die de route die jij moet gaan al een keer hebben afgelegd. Dus schroom niet, klim in de digitale pen en vertel me wat je er van vind. Ook tips om de website (online/offline) meer bekendheid te geven zijn van harte welkom.


met vriendelijke groet

Ton

http://www.degoeijen.com
http://www.panjer.net

2
petje af... de site ziet er heel goed uit! inderdaad de bovenkant nog een pixel of 20 omhoog dan maar geen welkom bij tekst... :)

ik zou nog iets aan de snelheid proberen te tweaken... (minimaliseren van CSS en JavaScript bijvoorbeeld)

2 'kritiek' puntjes...

1. het linker footer menu past qua stijl niet zo in de site...
2. top navigationbar de eerste drie opties leveren een zwarte 'tab' op en de laatste drie een grijze... (home, koffie, thee zijn zwart servies etc. zijn grijs)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

3
Ziet er netjes uit hoor! Prima webwinkel. Volgens mij ben je met SEO ook al een heel eind op weg. Jammer dat je niet ook theezakjes verkoopt. Zal waarschijnlijk minder sexy zijn, maar als je echt veel keuze hebt en ook biologisch verkoopt, zou ik daar serieus naar kijken.

Die tabbladeren in verschillende kleuren stoort mij juist weer niet. Ik vind het juist wel sterk dat je Koffie en Thee duidelijker presenteert.

De welkom tekst vind ik wel vreselijk. Weg ermee!

De plaatjes zijn soms niet allemaal even duidelijk. Je gebruikt soms een vrij dun lettertype en met al die stylen door elkaar ziet het er aardig uit maar verlies je enorm veel leesbaarheid.

Op leesbaarheid kun je trouwens nog veel meer scoren. De 3 plaatjes in het midden lijken me niet geheel scherp. Zelfs het logo kan beter. Anno 1779 staat er? Ik moet echt turen voor ik dat eruit krijg. Trouwens, als je echt al zo lang bestaat dan is de 'over ons pagina' wel heel summier. Volgens mij kun je dan wel wat meer over jezelf vertellen. De webwinkel bestaat nog geen 100 jaar, en het woord biologisch of genieten waarschijnlijk ook niet. Waar komt het bedrijf oorspronkelijk vandaan en wat zijn jullie originele waardes?

Ik zou de header foto wisselen. Het is een mooie foto maar constant exact dezelfde maakt het beeld een beetje saai.

Volgens mij zijn er alleen betaalmogelijkheden voor vooruit betalen? Ideal Credit Card en Paypal? Alleen vooruit betalen is officieel bij de Nederlandse wet niet toegestaan.

Ik zou de paginas iets meer indelen. Je hebt een eigen verzendservice en toch is die pagina niet eens halfvol. Vertel er iets meer over, misschien een plaatje van de bezorger erbij?

Het 'niet thuis u vindt een briefje lijkt me ook niet prettig. Is er geen optie bij de buren te bezorgen of bij het postkantoor inde buurt op te halen? Nu maak je de eigen verzendservice nadeliger als gewoon via de post verzenden.

4
Hallo Eentje & Admin

allereerst bedankt voor jullie snelle reacties en complimenten.
Ik heb de opmerkingen aandachtig gelezen en er al een aantal aangepast. Zoals bv de betaalmethoden pagina. "Onder rembours" is nu ook toegevoegd.
De verzendpagina zal zsm worden aangepast in overleg met de klant.

Met de header ga ik binnenkort aan de slag. De welkom tekst waar jullie het alle 2 over hebben is een verplicht item van magento. Daar komt namelijk je naam te staan als een klant heeft ingelogd. Dus "Welkom Jan Janssen!". Ik ga er wel een ander plekje voor zoeken.
Jammer dat je niet ook theezakjes verkoopt. Zal waarschijnlijk minder sexy zijn, maar als je echt veel keuze hebt en ook biologisch verkoopt, zou ik daar serieus naar kijken.
Die verkopen ze wel degelijk :) http://www.degoeijen.com/toebehoren/the ... 64-st.html
Deze kun je zelf vullen met losse thee. Maar voorgevulde theezakjes, dat betekent dat je er een behoorlijke partij in 1x moet maken wil het rendabel zijn en dat voor enorm veel soorten thee is niet haalbaar. Dan kun je ook geen versheid garanderen. En trouwens ook lang niet zo lekker als losse thee gezet met behulp van een theezeef http://www.degoeijen.com/toebehoren/the ... t-tip.html Dan komt de smaak van de thee veel beter tot zijn recht. In sommige theesoorten, bv die met fruit, zitten behoorlijke grote stukken gedroogd fruit, dat krijg je niet in kleine theezakjes.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties, ik stel ze bijzonder op prijs.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Met de header ga ik binnenkort aan de slag. De welkom tekst waar jullie het alle 2 over hebben is een verplicht item van magento. Daar komt namelijk je naam te staan als een klant heeft ingelogd. Dus "Welkom Jan Janssen!". Ik ga er wel een ander plekje voor zoeken.
Anders die je het toch zo in de stylesheet:

Code: Selecteer alles

.welcome-msg {display: none;}
Dan staat het er wel in de code alleen neemt het geen plaats in op de pagina.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

6
Bedankt voor de tip van het welkomst bericht.

Afgelopen weekend is one-step-checkout geïnstalleerd. Ik ben erg geïnteresseerd in ervaringen van webwinkeliers met deze module voor magento die het afrekeningproces terugbrengt naar 1 stap. En dan vooral mbt tot de conversie. Heeft het resultaat opgeleverd?

En uiteraard ben ik ook nog steeds nieuwsgierig naar wat mensen van de site vinden. Positieve of negatieve kritieken zijn bijzonder welkom.

De Goeijen - Dé webwinkel voor koffie & thee genieters!.
http://www.degoeijen.com

groet

Ton

7
Dag Ton,

Petje af, zo hoort een Magento shop er uit te zien. Visueel helemaal goed.

Wel zou ik adviseren gebruik te maken van ssl voor de klantpagina's / admin.

En ik zou de admin ook niet zo eenvoudig toegankelijk maken (1 keer raden)

De Welkom bij de Goeijen... zou weg kunnen idd. Of laat een programmeur een tekst presenteren als de klant is ingelogd. Geen noodzaak, maar je kunt alle ruimte op een pagina gebruiken.

Wat ik een beetje jammer vind is dat er niet veel gebruik wordt gemaakt van de kracht van magento qua cross selling, upselling en layered navigation. Misschien het overwegen waard voor een volgende update.

Voor de rest niets dan lof!
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

8
Hallo Arie

bedankt voor je reactie & complimenten, die veer steek ik met veel plezier in mijn.. ;)

ik zal je aanbevelingen met de klant bespreken. Voor wat betreft cross selling e.d. daar zijn we al voorzichtig mee begonnen, zie bv http://www.degoeijen.com/toebehoren/the ... t-tip.html

Als ik het goed heb zijn daar ook handige plugins voor die dat traject automatiseren of makkelijker maken. Heb jij er ervaring mee of suggesties? Die zijn van harte welkom.

groet

Ton

9
Dag Ton,

Wat je laat zien is volgens mij up-selling, maar dat is ook prima natuurlijk. Cross-selling toont producten die ook interessant kunnen zijn, dus geen duurdere variant, maar een bijbehorend product.

Er zijn een aantal plugins die het proces ondersteunen: http://www.magentocommerce.com/magento- ... cross+sell

Succes met je shop!
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

10
Technische tips e.d. kan ik je niet geven daar ik een leek ben met ICT maar wel een compliment voor de mooie webwinkel.
Ik ben tegenwoordig niet meer zo snel onder de indruk van een webwinkel maar deze springt er met kop en schouders bovenuit.

11
René schreef:Technische tips e.d. kan ik je niet geven daar ik een leek ben met ICT maar wel een compliment voor de mooie webwinkel.
Ik ben tegenwoordig niet meer zo snel onder de indruk van een webwinkel maar deze springt er met kop en schouders bovenuit.
Bedankt voor je leuke reactie! En uiteindelijk is de webwinkel niet uitsluitend gemaakt voor ICT'ers, ;)
Maar voor koffie en thee genieters (Ofschoon daar waarschijnlijk genoeg ICT'ers tussen zitten want ik zie ze meestal met een grote mok koffie op het bureau) :)
www.panjer.net
studiopanjer | bureau voor grafische vormgeving

13
eentje schreef:
grote mok koffie op het bureau
man... de senseo staat naast me... :P

senseo??? :shock:
wordt het niet eens tijd voor echte koffie dan? :lol:
www.panjer.net
studiopanjer | bureau voor grafische vormgeving

14
Had ik... maschine kapot... :( uit nood snel een Senseo gekocht en Nederlander als ik ben moeten de kosten er eerst uit... :P
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

15
Waren die senseo pads niet onbeschoft duur? :P
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

16
Heren :D

probeer ik een geweldige koffie en thee webwinkel te verbeteren, gaan jullie het hier over senseo hebben

weet je wel wat dat met de SEO doet :P

www.degoeijen.com/koffie
www.panjer.net
studiopanjer | bureau voor grafische vormgeving

17
Ik drink elke dag Senseo, lekkere koffie. Sen SEO, goede naam ook ;-)

Maar ik hou me graag aanbevolen voor wat jij echt lekkere koffie noemt :roll:

Nu on topic: hoe loopt de shop?
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

18
ariebruinsma schreef:Maar ik hou me graag aanbevolen voor wat jij echt lekkere koffie noemt :roll:

Nu on topic: hoe loopt de shop?

Als je echt iets bijzondere koffie wilt proeven dan moet je de Jamaica Blue Mountain koffiebonen eens proberen. Wel aan de prijs maar heel bijzonder.
http://www.degoeijen.com/koffie/jamaica ... 50-gr.html

Maar voor een meer alledaagse koffie ken ik je smaak niet natuurlijk dus misschien eens een proefpakket koffiebonen bestellen?
http://www.degoeijen.com/koffie/proefpa ... bonen.html


En dan nu weer ontopic.
Alhoewel er bestellingen binnenkomen wil je altijd beter natuurlijk. De Goeijen heeft een lange adem en ze willen er echt iets van maken en ze begrijpen heel goed dat je geen wonderen kunt verwachten op de korte termijn.
Over een aantal dingen ben ik nog niet zo tevreden zoals het adwords verhaal. Er wordt nu het affiliate marketing traject bekeken. (Iemand daar nog tips voor of ervaring mee). En ik blijf de site aan het bijschaven, en daar sta ik ook altijd open voor goede suggesties.

groet

Ton
www.panjer.net
studiopanjer | bureau voor grafische vormgeving

19
StudioPanjer schreef: Over een aantal dingen ben ik nog niet zo tevreden zoals het adwords verhaal. Er wordt nu het affiliate marketing traject bekeken. (Iemand daar nog tips voor of ervaring mee).
Adwords en affiliate voor een webwinkel als deze lijkt me heel goed mogelijk. Daar zou ik best mee willen helpen maar wordt een lastig verhaal via dit forum. Bij deze dus ongegeneerde reclame dat ik daar voor normale commerciele tarieven je wel zou willen bijstaan als adviseur of specialist. Vooral op het gebied van adwords moet je hier nl. oppassen dat je niet te generiek of het te groot aanpakt want dan ben je duizenden euros kwijt tegen CTRs van nog geen half procent. Hulp nodig? Of liever zelf uitzoeken?

20
ik stuur je wel een pb. :)

Maar ondertussen blijf ik heel erg nieuwsgierig naar meningen van anderen. En zeker naar meningen van ervaren webwinkeliers die het begintraject al achter de rug hebben over
http://www.degoeijen.com
www.panjer.net
studiopanjer | bureau voor grafische vormgeving

21
Ik ben nog steeds benieuwd naar meningen van anderen en vnl van webwinkel eigenaars over http://www.degoeijen.com

Maar misschien is het goed om de vraag eens om te draaien. En te vragen aan jullie, waarom zou je niet kopen bij De Goeijen?

als je geen koffie of thee lust is het antwoord wel duidelijk :D
maar verder ben ik erg benieuwd naar de reacties.

bvd

groet

Ton
www.panjer.net
studiopanjer | bureau voor grafische vormgeving

22
StudioPanjer schreef:waarom zou je niet kopen bij De Goeijen?
Punt is, wij werken met 5 mensen op kantoor waarvan er maar 3 koffie drinken en eigenlijk alleen ik drink behoorlijk veel (drankprobleem?). Die koffie nemen we dan gewoon even mee van de supermarkt als we de lunchinkopen doen. Versturen per post van kleine hoeveelheden heeft dan toch wat nadelen. Bezorgkosten, of een dagje wachten op je koffie. Of het wordt weer geleverd bij de buren of juist niet, je moet het afhalen op het postkantoor. Allemaal alleen om dat beetje betere smaak? Op kantoor genieten we misschien, maar het blijft beperkt zal ik maar zeggen.