lookslikevintage.nl graag feedback voordat winkel open gaat!

1
Het is echt bijna zover! De laatste dingetjes moeten nog geregeld worden, maar het meeste is nu wel af, en natuurlijk gewoon toonbaar. Dus zou ik graag feedback en tips willen krijgen voordat ik mijn webwinkel officieel ga openen aan het grote publiek. Hopelijk kan de webwinkel vrijdag dan ook echt de lucht in!

Wat moet nog geregeld worden:
>SSL
>Nieuwsbrief
>New Arrivals moet nog even opgevuld worden
>Heel veel kleine puntjes die natuurlijk nog op de i moeten!


Looks Like Vintage is dé webwinkel waar je retro en vintage geïnspireerde kleding kunt kopen! Zowel voor dames als heren. Ik probeer een leuke en afwisselende collectie kleding samen te stellen vanuit verschillende merken uit Europa vandaan. Vooral merken die amper tot niet verkrijgbaar zijn in Nederland. De webwinkel zelf is (of moet ;)) volledig responsive zijn.

Ook via Facebook ben ik al redelijk actief. Als de webwinkel geopend wordt zullen alle drie social media kanalen, facebook, twitter en pinterest ingezet gaan worden om fans te krijgen!

http://www.lookslikevintage.nl
Facebookpagina: https://www.facebook.com/lookslikevintage

Alle kritiek en tips zijn welkom. Zelfs als iets verkeerd is geschreven hoor ik het graag ;). ook als je errors of fouten tegenkomt (op computer of tablet/telefoon). Heel erg bedankt alvast voor het bekijken en beoordelen van mijn aankomende webwinkel!
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: lookslikevintage.nl graag feedback voordat winkel open g

2
Beste,

Mijn opmerkingen zijn:
- Bij mij duurde het laden van de homepage enkele seconden, ik weet niet hoe de ervaring is van anderen?
- Misschien wat minder afbeeldingen weergeven op de homepage, dit maakt het namelijk ook gelijk zo druk
- Je gebruikt erg veel wijzen van fotografie: Model met of zonder achtergrond, stijf en heel excentriek. Misschien kun je eens kijken naar fotografie op paspop of 1 model gebruiken die een paar basis poses heeft.
- Je moet een kijken naar het gebruik van url's (http://lookslikevintage.nl/index.php?ro ... ry&path=25) dit is de url van damesschoenen, maar dat zie je niet terug in de URL. Dit is een verbeterpunt voor het gevonden worden in Google. Dit zou beter zijn: http://www.lookslikevintage.nl/dames/schoenen/rode-pump
- Ik neem aan dat er nog producten bij komen omdat sommige categorieën leeg zijn.
- Ook moet je eens kijken naar de bijpassende producten. Ik klikte schoenen aan en andere schoenen waren het bijpassende product.

Succes!

Re: lookslikevintage.nl graag feedback voordat winkel open g

4
Bedankt voor jullie feedback. Ik was zelf ook niet helemaal 100% uit of al die plaatjes een goed idee waren. Zoals gezegt is de webwinkel voor mij ontwikkeld. Maar gezien jullie reacties hierop niet positief zijn, zou ik het graag dus verandert zien. Mijn eerste idee was ook om, zoals je standaard veel ziet, met van die banners te werken op de homepage. En een box met new arrivals zodat je op de homepage wel meteen een indruk krijgt wat er verkocht wordt in de webwinkel.

De wijzen van fotografie kan op dit moment niet heel veel aan verandert worden. van vier leveranciers heb ik de productfoto's gekregen, en één heb ik zelf foto's voor gemaakt. Om alles wat meer uniform te krijgen heb ik op dit moment het geld en de middelen helaas nog niet voor. Maar dit komt in de toekomst zeker nog wel ;).

De url's zal ik meenemen voor het webbureau, bedankt!

Herfst/winter collectie moet nog ingekocht worden, helaas zijn de financiele middelen daar nog even niet voor beschikbaar. Ga ook nog even werken aan bijpassende producten, bedankt!

Nog even misschien een leuk punt om te noemen, wat je niet veel in andere webwinkels ziet. Is dat bij alle kleding/schoenen etc een maattabel staat. Alle kleding en maten worden eigenhandig nagemeten, zodat de klant meteen weet of iets past ja of nee. En hierdoor hoop ik retouren te verminderen, en daarnaast natuurlijk ook de twijfel weg te nemen zodat bezoeker sneller overgaat tot aankoop.

Alle feedback is nog steeds welkom, aan bovenstaande gaat asap gewerkt worden!
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: lookslikevintage.nl graag feedback voordat winkel open g

5
Hilda schreef:Bedankt voor jullie feedback. Ik was zelf ook niet helemaal 100% uit of al die plaatjes een goed idee waren. Zoals gezegt is de webwinkel voor mij ontwikkeld. Maar gezien jullie reacties hierop niet positief zijn, zou ik het graag dus verandert zien. Mijn eerste idee was ook om, zoals je standaard veel ziet, met van die banners te werken op de homepage. En een box met new arrivals zodat je op de homepage wel meteen een indruk krijgt wat er verkocht wordt in de webwinkel.

De wijzen van fotografie kan op dit moment niet heel veel aan verandert worden. van vier leveranciers heb ik de productfoto's gekregen, en één heb ik zelf foto's voor gemaakt. Om alles wat meer uniform te krijgen heb ik op dit moment het geld en de middelen helaas nog niet voor. Maar dit komt in de toekomst zeker nog wel ;).

De url's zal ik meenemen voor het webbureau, bedankt!

Herfst/winter collectie moet nog ingekocht worden, helaas zijn de financiele middelen daar nog even niet voor beschikbaar. Ga ook nog even werken aan bijpassende producten, bedankt!

Nog even misschien een leuk punt om te noemen, wat je niet veel in andere webwinkels ziet. Is dat bij alle kleding/schoenen etc een maattabel staat. Alle kleding en maten worden eigenhandig nagemeten, zodat de klant meteen weet of iets past ja of nee. En hierdoor hoop ik retouren te verminderen, en daarnaast natuurlijk ook de twijfel weg te nemen zodat bezoeker sneller overgaat tot aankoop.

Alle feedback is nog steeds welkom, aan bovenstaande gaat asap gewerkt worden!
Ik klik op een foto en er gebeurt niets. Geen vergroting helemaal niets op je homepage.

Verder wat mij opviel is al gezegd.
Categorieën die nog niet gevuld zijn, niet tonen op de site.
Maat XXL voor een broek? Ik zou liever 34/32 zien (34 = omtrek en 32 = lengte) dan weet ik of ik het pas of niet. Moet mezelf opmeten wil ik nu zien of ik het pas, want een maat 18 en XXL zegt mij niets.

Maar krijg het idee dat het maar tot maat 40/42 gaat? XL zal ook niet zo groot zijn dan voor een jurk? (zoeken naar een maattabel op internet blijkt daar te staan Amerikaanse maat 16 = EU maat 46).

Wat mij dus opvalt is dat er niet goed over nagedacht is over maattabel en zeker bij de blousen, want daar zie ik alleen maar de letters staan. Prima als mensen zichzelf gaan opmeten, maar het is echt veel handiger een EU maat achter te zetten.

Andere webshops hebben het niet? De grote hebben het wel, maar verkopen zoveel merken die nauwelijks wat prijsgeven qua maten dat ze het ook zelf moeten opmeten en het dan alsnog niet goed gaat. Nog een heel leuk artikel over gelezen: http://www.webwinkelweblog.nl/logistiek ... erken.html

Re: lookslikevintage.nl graag feedback voordat winkel open g

6
Nederlandse maten zijn er zo bijgezet ;), bedankt voor de tip, zal hiermee nog even aan de slag! Zelf vind ik XS e.d ook wel redelijk begrijpbaar. Maar ik kan me indenken dat het werken met cijfers misschien makkelijker is. En ik denk dat je de capri broeken bedoelt? Deze worden in de broek zelf ook aangeduid met de Engelse maten, en niet met jeansmaten, dus neem ik dit in ieder geval zo over in de maattabel.

De categorien waar niks in staat worden inderdaad voor nu eerst nog verwijderd.

De foto's op de voorpagina, als je op een kleine klikt, verschijnt deze links in het vak featured. Als je hier dan over gaat dan verschijnen de links naar de productpagina. Niet helemaal duidelijk dus? Heb dit in ieder geval doorgegeven aan het webbureau!
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: lookslikevintage.nl graag feedback voordat winkel open g

7
Ik vind het best een aardige website. Ik zou die achtertuinfoto´s met vriendlief (?) wel iets anders hebben aangepakt. Hetgeen wat Ward zegt zit trouwens best wat in, hoewel er wel een aantal buttons verschijnen wanneer je over de uitvergrootte foto´s hovert. Ik zou het zelf als volgt doen: wanneer je over de thumbnails hovert verschijnt er bij featured een plaatje, en wanneer je vervolgens op de thumbnail klikt ga je naar de productpagina oid.

Re: lookslikevintage.nl graag feedback voordat winkel open g

11
Bedankt voor de reacties. De komende weken zal eindelijk ook de herfst/winter collectie worden ingekocht. En 2 nieuwe merken worden toegevoegd! Ik hou zeker al jullie advies en tips in m'n achterhoofd, en zal nog proberen de foto's van vriendlief op een andere manier aan te pakken. Daar ga ik komende week zowieso mee aan de slag ;).
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook