www.dokobags.nl Feedback

1
Hi guys,

Ik zou heel graag wat feedback willen op mijn website http://www.dokobags.nl. Het is een webshop waar wij handgemaakte Nepalese tassen verkopen, die van hemp zijn. Je helpt jezelf niet alleen met een coole tas, maar je helpt ook de community van Nepal, sinds wij een deel van onze winst gebruiken om schoolvoorraden voor kansarme kinderen te kopen.

Ik hoor jullie kritiek/complimenten/opmerkingen graag!
http://www.dokobags.nl | DOKO Bags, handcrafted in Nepal | Volg onze Facebook voor leuke nieuwtjes!

Re: www.dokobags.nl Feedback

2
Waarom geef je standaard 33% korting? Ik vind dat nogal wat. Een leuke unieke tas mag iets kosten. Geen idee wat je marge op een tas is, maar als je nu 3 tassen moet verkopen om dezelfde winst te behalen als bij de verkoop van 2 tassen voor de normale prijs doe je toch iets fout.

Verder ziet het er goed uit!

Re: www.dokobags.nl Feedback

3
henk-k schreef:Waarom geef je standaard 33% korting? Ik vind dat nogal wat. Een leuke unieke tas mag iets kosten. Geen idee wat je marge op een tas is, maar als je nu 3 tassen moet verkopen om dezelfde winst te behalen als bij de verkoop van 2 tassen voor de normale prijs doe je toch iets fout.

Verder ziet het er goed uit!
Het is eigenlijk een introductie en tijdelijke actie, voor ons om wat meer awareness te creeren onder de mensen (we vragen ook van veel mensen die een tas bij ons kopen een foto voor onze Facebook, wat redelijk succesvol werkt), en zodoende ook al wat capita binnen te halen voor de volgende productie. De 33% korting zal ook niet eeuwig doorgaan, we zitten eraan te denken om hem na eind volgende week te stoppen.

Marge erop is nog steeds prima, al zou de normale prijs natuurlijk winstgevender zijn, maar zoals ik al boven zei, mensen enthusiast maken en het merk even laten verspreiden vonden wij belangrijk. :)
http://www.dokobags.nl | DOKO Bags, handcrafted in Nepal | Volg onze Facebook voor leuke nieuwtjes!

Re: www.dokobags.nl Feedback

4
Voor zover ik er iets van ken: M'n complimenten! Zier er goed uit, degelijk. Leuk dat de plaatjes draaien als je erover gaat met de muis. Alles werkt vlot, het winkelmandje ook.

Twee mini-opmerkingen:
1. Waarom in het engels? Da's niet slecht als je mikt op een grote markt, maar misschien ook een nederlandse versie maken voor je nederlandse bezoekers (die, vermoed ik, het merendeel zijn) en bovendien heb je een .nl.
2. Je geeft, als ik het goed begrijp, een deel van de omzet aan ontwikkelingshulp? Vermeld dit gerust wat duidelijk op de site, ik vond dit nergens terug terwijl het voor mensen een aangenaam gevoel kan geven dat ze iets goed doen met hun aankoop.

Voor de rest, prachtige webwinkel, doe zo voort!
Duurzaam, verantwoord en houten speelgoed bij speelgoed Kiki
Check hier onze webshop met de leukste gezelschapsspellen!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: www.dokobags.nl Feedback

5
Wat wel eens tegen kan werken is dat alles in het Engels is. Waarom niet ook in het Nederlands? Je hebt zo weinig producten dat het herschrijven van de content zo gepiept is. Ik denk dat je daar je klanten uit Nederland zowel een plezier mee doet als extra vertrouwen geeft. Nu lijk je in het buitenland te bestellen als je heel oppervlakkig kijkt.

Re: www.dokobags.nl Feedback

6
henk-k schreef:Waarom geef je standaard 33% korting? Ik vind dat nogal wat. Een leuke unieke tas mag iets kosten. Geen idee wat je marge op een tas is, maar als je nu 3 tassen moet verkopen om dezelfde winst te behalen als bij de verkoop van 2 tassen voor de normale prijs doe je toch iets fout.
Eens! Nergens voor nodig zo veel korting.

Re: www.dokobags.nl Feedback

7
Kiki schreef:Voor zover ik er iets van ken: M'n complimenten! Zier er goed uit, degelijk. Leuk dat de plaatjes draaien als je erover gaat met de muis. Alles werkt vlot, het winkelmandje ook.

Twee mini-opmerkingen:
1. Waarom in het engels? Da's niet slecht als je mikt op een grote markt, maar misschien ook een nederlandse versie maken voor je nederlandse bezoekers (die, vermoed ik, het merendeel zijn) en bovendien heb je een .nl.
2. Je geeft, als ik het goed begrijp, een deel van de omzet aan ontwikkelingshulp? Vermeld dit gerust wat duidelijk op de site, ik vond dit nergens terug terwijl het voor mensen een aangenaam gevoel kan geven dat ze iets goed doen met hun aankoop.

Voor de rest, prachtige webwinkel, doe zo voort!
Ik heb ooit vluchtig proberen te kijken hoe ik een multilanguage pagina op kon zetten in Wordpress, maar het lukte mij helaas niet, en er toen eigenlijk niet naar omgekeken. Misschien dat iemand daarin een goede tutorial weet of online documentation? :)

We focussen ons momenteel inderdaad op de Nederlandse markt, maar krijgen vooral vanuit de US verzoek om de tassen daarnaartoe te sturen. We hebben ook wat verzoekjes gekregen om in magazines te komen daar, vooral vanuit Colorado. (Toevallig dat cannabis daar nu ook legaal is gemaakt ;) )

En wat betreft 2: We zijn zeker bezig om kinderen te helpen met educatie, maar momenteel willen we het nog niet teveel op deze boeg gooien, voornamelijk om het volgende.

Wie tv kijkt, heeft wellicht laatst de documentaire van Peter R de Vries gezien over Nepal, waar het vooral ging over kinderslavernij en kinderarbeid. Dit kan voor ons potentieel schadelijk zijn, dus we zijn nu heel hard bezig leuk beeldmateriaal te krijgen vanuit onze fabriek in Nepal om te laten zien dat wij NIET met kleine kinderen werken, maar ze juist willen steunen in een betere toekomst. Beeldmateriaal versterkt onze statement, dus wachten we dit nog even rustig af.

Om af te sluiten! Bedankt voor jullie complimenten! Dit is de eerste keer dat ik een webshop en überhaupt een website heb gemaakt, en de positieve reacties doen me erg goed. Ik ben ook heel blij met het resultaat, en ben erg blij met jullie feedback, ik ga er zeker wat mee doen. :)
http://www.dokobags.nl | DOKO Bags, handcrafted in Nepal | Volg onze Facebook voor leuke nieuwtjes!

Re: www.dokobags.nl Feedback

8
Hoi Nick,

Wij hebben goede ervaringen met WPML. Met deze plugin is het mogelijk om je volledige shop meertalig te maken. Het is wel wat werk, maar functioneert uitstekend. Voor meer informatie kan je eens kijken op de website van WPML

Groeten, Frank
WPShops - Webshops met de kracht van WordPress