Pakketten versturen

1
Hallo allemaal,

Voor mijn webwinkel in kleding maak ik gebruik van UPS voor het versturen van mijn pakketten.
Eigenlijk nooit echt klachten, maar de prijs begint steeds een grotere rol in te nemen.

Ik ben daarom op zoek naar andere partij om mijn pakketten mee te versturen.

Het liefst een firma die ook de pakketten op komt halen.

Heeft iemand toevallig suggesties? Er zijn ook van die bedrijven die weer grotere contracten hebben met verzendmaatschappijen en deze 'tussen partij' is vaak nog voordeliger dan rechtstreeks bij PostNL, DHL, DPD etc. een contract tekenen.

Eventueel reageren in een privébericht is ook geen probleem.

Alvast bedankt!

Re: Pakketten versturen

3
DPD via een provider (zoals Balder Logistics, doen ook zaken met DHL) komen zonodig dagelijks afhalen, excellente service en korte lijnen.
Met MyParcel heb ik ook goede ervaringen, maar je moet niet te ver van een PostNL balie wonen.

Re: Pakketten versturen

4
Ik denk dat PostNL dan niks gaat worden, aangezien pakketten zelf wegbrengen geen optie is.

Het liefst suggesties dan voor DPD of DHL =).

Alvast hartelijk dank!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Pakketten versturen

5
JS- schreef:Ik denk dat PostNL dan niks gaat worden, aangezien pakketten zelf wegbrengen geen optie is.

Het liefst suggesties dan voor DPD of DHL =).

Alvast hartelijk dank!
PostNL kan ook gewoon afhalen hoor, lijkt me dat je een haalservice ook gewoon kan afnemen terwijl je vervolgens via een grootgrutter franco betaald.

Re: Pakketten versturen

6
Ik verzend via MyParcel en heb een haalcontract bij PostNL. Die komen elke dag netjes de rolcontainer wisselen. Op PostNL kan je de tarieven terug vinden.

Re: Pakketten versturen

7
frafra schreef:Ik verzend via MyParcel en heb een haalcontract bij PostNL. Die komen elke dag netjes de rolcontainer wisselen. Op PostNL kan je de tarieven terug vinden.
Helaas is dat iets wat ik niet wil. Kosten voor ophalen wil ik niet betalen. Op dit moment betaal ik bij UPS ook niks voor het ophalen.

Re: Pakketten versturen

8
JS- schreef:
frafra schreef:Ik verzend via MyParcel en heb een haalcontract bij PostNL. Die komen elke dag netjes de rolcontainer wisselen. Op PostNL kan je de tarieven terug vinden.
Helaas is dat iets wat ik niet wil. Kosten voor ophalen wil ik niet betalen. Op dit moment betaal ik bij UPS ook niks voor het ophalen.
Voor niets gaat de zon op ;) Die kosten zitten gewoon in de pakketprijs verwerkt.

Re: Pakketten versturen

9
JS- schreef:
frafra schreef:Ik verzend via MyParcel en heb een haalcontract bij PostNL. Die komen elke dag netjes de rolcontainer wisselen. Op PostNL kan je de tarieven terug vinden.
Helaas is dat iets wat ik niet wil. Kosten voor ophalen wil ik niet betalen. Op dit moment betaal ik bij UPS ook niks voor het ophalen.
Bij Sisow Esend betaal je niet voor het ophalen door DHL. Ik maak zelf gebruik van Pakketdienst QLS. Die halen de DHL pakketten zelf bij me op, maar ze zijn gevestigd in Dordrecht en ik ook, dus ik weet niet in welke regio's ze dat doen.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Pakketten versturen

10
Bedankt voor de informatie! Ik weet inderdaad dat DHL vaak scherpe prijzen heeft en ook nog een gratis komt afhalen. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar DHL. Hopelijk zijn er nog wat bedrijven met grote DHL contracten die mij dan een lagere pakketprijs kunnen bieden dan standaard via DHL zelf.

Re: Pakketten versturen

11
Dan kan je het beste even contact opnemen met ShopsUnited.

Ik heb een paar maanden DHL geprobeerd maar het was dramatisch. Snel weer terug gegaan naar UPS en PostNL.

Re: Pakketten versturen

12
frafra schreef:Dan kan je het beste even contact opnemen met ShopsUnited.

Ik heb een paar maanden DHL geprobeerd maar het was dramatisch. Snel weer terug gegaan naar UPS en PostNL.
Die ervaringen wisselen schijnbaar nogal, want mijn ervaring is precies andersom. PostNL was een drama, DHL gaat prima.

ShopsUnited werkt overigens ook met DHL, naast PostNL. Er is een periode geweest dat bezorging (via ShopsUnited) voor particulieren overging van DHL zelf naar DHL Selektvracht (sinds kort is het allemaal DHL Parcel), en dat ging niet goed. Dat is tijdelijk weer teruggedraaid tot Selektvracht de zaakjes beter op orde had. Toen het opnieuw overging op Selektvracht heb ik sindsdien nauwelijks problemen met DHL en Selektvracht.

Tegenwoordig werk ik nog steeds met DHL, maar via een andere 'tussenpersoon' en de ervaring is nog steeds prima. Verreweg het grootste deel van de zendingen komt de volgende dag aan. Meestal komen zelfs zendingen naar België al de volgende dag aan.

Het enige waar ik problemen mee ondervind zijn retour opdrachten. Die duren erg lang. Het lijkt alsof men retour opdrachten verzameld voor ze worden teruggezonden aan mij. Daar zijn ze al vaker op aangesproken door mijn tussenpersoon, QLS, maar dat heeft nog weinig geholpen.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Pakketten versturen

13
Mijn ervaring met DHL (geen Selectvracht) via ShopsUnited was echt slecht.

Meldingen ontvangen dat het adres niet klopt. Op Google Streetview stonden de logo's van het bedrijf ongeveer 8 keer op het pand geplakt. Ja, zelfs bij B2B ging het erg slecht.

Grootste struikelpunt toen was dat mensen soms wel 80Km naar een DHL punt moesten rijden nadat ze 2 keer niet aanwezig waren geweest. Dat kan je niet maken.

Mijn conclusie op dit moment. PostNL gebruik ik voor B2C leveringen, UPS voor B2B en buitenland.
Het is de bedoeling om uiteindelijk de klant de vervoerder te laten kiezen tijdens het bestellen.