Sparen voor producten. Hoe werkt deze constructie?

1
Beste allemaal,

Binnenkort stap ik over op andere software. Deze software biedt de mogelijkheid om te sparen voor punten:
DWZ: Je koopt een product, ontvangt hier spaarpunten voor en deze spaarpunten kun je later weer inleveren voor gratis producten.

Voorbeeld: Bij aanschaf van product A ontvang je 10 spaarpunten.
Wil je het product aanschaffen van de spaarpunten dan lever je spaarpunten in. Bijvoorbeeld 100 stuks.

Mijn vraag is: Hoe kan ik het beste deze berekening over de spaarpunten maken?
De marge is per product verschillend dus een standaard rekenmethode is niet mogelijk.

Hebben jullie daar een manier / waardeberekening voor?
En zijn er nog bepaalde dingen waar ik verder rekening mee moet houden?

Hoor het graag!

Re: Sparen voor producten. Hoe werkt deze constructie?

2
Wij hebben een spaarsysteem dat al enkele keren is gekopieerd en dus kennelijk tot de verbeelding spreekt.

Voor elke hele euro die de klant besteedt, ontvangt deze 1 spaarpunt. Vervolgens krijgt de klant per 100 spaarpunten 5 euro korting op een volgende aankoop.

Per saldo is dat 5% vaste-klantenkorting, alleen gaat het wel in grotere stappen: je spaart in veelvouden van 100 euro, want je kunt later ook slechts 100 spaarpunten of een veelvoud daarvan inleveren voor de korting. Het lijkt op zegels plakken: alleen een volle spaarkaart of een vol zegelboekje kan worden ingewisseld.
StoreCore.io

Re: Sparen voor producten. Hoe werkt deze constructie?

3
Bedankt Ward voor de uitleg.

Op zich een duidelijke constructie.
Het opbouwsysteem is duidelijk en simpel te begrijpen voor de klant. Daar kan ik iets mee!

Je geeft aan dat jullie korting geven op een aankoop, mijn bedoeling is juist om de spaarpunten in te wisselen voor producten. Dat zal dan op een andere manier ingevoerd moeten worden.
Heb je daar nog een suggestie voor?



Iemand anders nog ideeën?