CPS of CPC via Beslist.nl

1
Voor mijn site http://www.woonaccessoires-online.nl heb ik nu al een tijd een CPC campagne lopen bij Beslist.nl.

Daar kleven echter naar mijn mening 2 nadelen aan:
- Je kan geen dag limiet instellen
- Je kan moeilijk de effectiviteit/rendement bepalen.

Nu overweeg ik CPS te gaan doen, maar ik moet dan wel kosten maken om mijn site (os commerce) aan te passen om dit werkend te krijgen. Ook zijn de kosten per sale aardig hoog.

Graag verneem ik jullie mening en wellicht ervaringen met CPS via beslist.nl

Alvast bedankt!

Re: CPS of CPC via Beslist.nl

2
Mijn persoonlijke aard zegt niet doen.

Ten eerste is er veel concurrentie. Ik heb me er niet heel goed in verdiept maar volgens mij moet je minimaal 12% afstaan. Dus wie het hoogste percentage betaald komt het hoogst te staan.

Verder moet je volgens mij een pixel op je site plaatsen. Opzicht niet erg om de verkopen te bepalen die via Beslist.nl worden verkocht. Echter willen ze ook weten wat je buiten Beslist.nl verkoopt. En daar hebben zij natuurlijk niet mee te maken. Ik zou niet willen dat ze weten welk percentage hun aandeel is. En misschien kunnen ze ook nog checken waar het zoekverkeer vandaan komt enz.

Krijg je een product retour dan ben je volgens mij ook je provisie alsnog kwijt.

Dit bovenstaande had ik een tijdje geleden opgezocht. Ik weet niet wat het huidige beleid is maar het werd er voor de winkelier er niet beter op.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: CPS of CPC via Beslist.nl

5
Hou er ook rekening mee dat je altijd betaald aan beslist.nl wanneer er in de afgelopen 24 uur door de klant is doorgeklikt naar jouw site via beslist.nl. (ongeacht of je het verkochte product überhaupt op beslist.nl hebt staan of dat de klant als het laatst via een ander (al dan niet betaald) kanaal is gekomen).

Dit is erg belangrijk wanneer je ook via andere kanalen zoals adwords adverteert. De kans is namelijk in dat geval groot dat je voor 1 klant dubbel betaald (1 keer via je adwords campagne en 1 keer via beslist).

Dit wordt nog eens versterkt doordat beslist.nl erg agressief adverteert op adwords. Als je zelf adwords gebruikt ben je hierdoor als het ware met jezelf aan het concurreren.