Webwinkel met omzet gezocht

1
Geachte forumleden,

Hierbij wil ik laten weten dat ik interesse heb in goedlopende webshops met een minimale maandelijkse netto winst van 500 euro.
Zijn er mensen die een site verkopen met dit inkomen dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Jan

Re: Webwinkel met omzet gezocht

2
Een shop heeft geen netto inkomen, op zijn best een netto winst maar dat is heel erg afhankelijk van hoe jij er mee om gaat.

Best kan je vragen naar de omzet, marges, bestellingen per dag, klantenbestand en dat soort cijfers. Daar heb je veel meer aan dan een "netto inkomen".

Denk ook eens na over hoe jij de shop denkt te gaan runnen. Hoe ga je de logistiek, marketing, klantenservice, etc. etc. doen?

Re: Webwinkel met omzet gezocht

3
Beste Wouter Hol,

Zojuist heb ik mijn fout verbeterd.
Bedankt voor het advies dat u mij geeft!
De manier waarop ik de webshop/webshops wil gaan runnen is dagenlijks fulltime ook wil ik ervaring opdoen als starter. Logistiek wil ik de pakketen afleveren bij het postkantoor.
De marketing het promoten adverteren van de website. Klantenservice dat is mijn taak en kan ik ook hulp krijgen bij de boekhouding. Omdat er al zoveel webhops zijn ben ik opzoek naar bestaande shop die een klantenkring heeft opgebouwd een aantoonbare stabiele maandelijkse netto winst hiermee wil ik ervaring krijgen en verder kunnen denken over hoe ik het beter kan aanpakken.


Met vriendelijke groet,

Jan

Re: Webwinkel met omzet gezocht

4
je wilt ervaring opdoen als starter maar tegelijk wil je dat hele opstart proces ontlopen door een redelijk goed draaiende webshop kant en klaar over te nemen. Klinkt een beetje tegenstrijdig.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webwinkel met omzet gezocht

5
Beste verkoper,

Het klinkt mischien tegenstrijdig maar omdat ik nog aan het brainstormen ben over wat voor webshop ik wil beginnen, wat er goed in de markt ligt wil ik al maandelijks wat verdienen en ervaring opdoen met een andere bestaande webshop.
Webshops met een aantoonbare winst, klantenbestand, bestellingen etc.


Met vriendelijke groet,

Jan

Re: Webwinkel met omzet gezocht

6
Je zult dan een vrij groot budget hebben als je een webwinkel zoekt met 6000 euro netto winst per jaar. De winst zegt niet zo veel. Je kan 6000 euro winst hebben op een omzet van 10.000 euro of 6000 euro winst op een omzet van een miljoen. Hangt helemaal af van hoeveel kosten je maakt, wat voor marge etc.

Maar kan je dat budget wat je nu al hebt niet beter gebruiken om een nieuwe webwinkel te starten en het geld te steken in marketing en voorraad in plaats van in de vorige eigenaar?

En ik ben het eens met wat hier gezegd is; je leert zo veel meer door zelf een shop op te zetten dan een voorgekauwde shop over te nemen.

Re: Webwinkel met omzet gezocht

7
Geachte Wouter,


Mijn budget is 6000 euro of iets meer en om het leuk te houden zoek ik natuurlijk iets wat goed in de markt ligt, en daar ben ik nu druk mee bezig brainstormen omdat het wel goed moet gaan.
Mischien is het dan slim alles op papier te zetten en het geld te investeren in een nieuwe webshop.
Wat raad u me aan op het gebied van webshop welke sotfware ?
En bent u een voorstander van dropshipping ?


Met vriendelijke groet,

Jan

Re: Webwinkel met omzet gezocht

8
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat je voor dat bedrag een webshop met enige omzet krijgt. Het opzetten van een goede shop kost al meer. Denk ook aan de waarde van de voorraad, kosten die gemaakt zijn bij de ontwikkeling van die shop etc. Meestal wordt er een bedrag gevraagd variërend tussen eenmaal tot een veelvoud van de jaaromzet. Dit bedrag wisselt heel erg, maar het lijkt me sterk dat je voor een bedrag gelijk aan 1x de jaarwinst een shop al kan overnemen.

Qua software hangt het helemaal af wat je zelf wilt qua functies. Dat kan alleen jij beoordelen. Er is veel informatie te vinden over de verschillende pakketten en wat de functies daarvan zoal zijn. Best begin je eenvoudig met een open source pakket die je dan later verder uitbouwt.

Dropshipping doen ondernemers die het serieus willen doen nooit. Niet alleen ben je dan veel te afhankelijk van je leveranciers, maar ook heb je dan enorm veel concurrentie omdat elke "beunhaas", om het even oneerbiedig te zeggen, via die leverancier kan dropshippen. Kortom; niet dropshippen.

Re: Webwinkel met omzet gezocht

10
Geachte Wouter,

Ik had gelezen dat de kosten van een goede website tussen de 1500/2700 liggen..
Het ligt er natuurlijk aan wat je ga verkopen in je shop en wat je voorraad is maar omdat dat nog niet duidelijk is ben ik veel informatie aan het winnen. Het is dus gewoon slimmer om geen gebruik van dropshipping te maken als je er zelf fulltime voor wil gaan.
Bedankt voor je reactie Wouter! ik ga me nu meer verdiepen wat mijn investering zou moeten zijn, welk product en of het goed in de markt ligt. Alle advies is welkom :D


Met vriendelijke groet,

Jan