Webshop Fulfilment schreef:Een groot nadeel van dropshipment is dat jij eigenlijk marketing doet voor de producten van de leverancier/merk.
Nee, dat is geen typisch nadeel van dropshipping, maar geldt universeel voor retail.
Een gemiddelde Albert Heijn-klant koopt niet alleen het huismerk maar ook veel A-merken van anderen. Een supermarkt maakt daarom niet alleen veel reclame voor de eigen huismerken, maar ook voor A-merken...
Webshop Fulfilment schreef:Daarnaast heeft de leverancier een eigen belang en zijn eigen prioriteiten of bestellingen zal hij eerst verwerken.
Ook dat geldt, helaas, niet alleen voor dropshipping. Als ik op donderdag of vrijdag een inkooporder bij een bepaalde groothandel plaats, gaan er de maandag erop vaak wat strepen door enkele orderregels: die artikelen hebben ze dan in het weekend verkocht via hun consumentenshop. Andere bedrijfsnaam en andere BV, maar wel op hetzelfde adres. Van andere webwinkeliers hoor ik soortgelijke verhalen over de groothandels waar zij inkopen; het klassieke verschil tussen groothandel en detailhandel verdwijnt doordat groothandels online direct aan consumenten gaan verkopen. Maar, zoals gezegd, dat heeft weinig of niets met dropshipping te maken.