Hoe niet proberen klanten te krijgen

1
Krijg net dit in mijn email box.... verzonden via het contactformulier van één van mijn (test)winkels.

Dit is dus het ultieme voorbeeld om niet te handelen.
Geachte,

Langs deze weg willen wij graag onze website onder uw aandacht brengen.

htp:/ www . webwinkelsoverzicht . nl
(U kunt bovenstaande URL ook plakken in uw browser.)

Meer bezoekers = meer omzet.
Uw webshop is direct zichtbaar voor duizenden bezoekers.

Meldt uw webshop daarom nu aan!
De kosten zijn slechts 40,-.
Uw webshop is na registratie direct zichtbaar op de site.

Uw webshop wordt geplaatst met directe link, duidelijke afbeelding en een
korte omschrijving!

We bieden u tevens aan om uw webshop 6 weken lang gratis te vermelden bij de
Toplinks op onze homepage t.w.v. 40,-.

Naast deze aanbieding ontvangt u ons gratis Keurmerk-logo, deze kunt u dan
plaatsen in uw eigen webshop.
Ons gratis Keurmerk kunt u downloaden tijdens het aanmelden en wanneer uw
webshop voldoet aan de eisen.

De extra aanbieding van 6 weken vermelding bij de Toplinks wordt door ons in
werking gesteld zodra u zich heeft aangemeld, hiervoor worden geen extra
kosten in rekening gebracht.

Kijk direct op onze website voor uitgebreide informatie en het
aanmeldformulier.
Actie-aanbieding geldt nog t/m 28 februari!

Met vriendelijke groet,
J.H. Pol, marketing
Webwinkelsoverzicht.nl

Toonaangevend in online shopping in Nederland en Belgie!!
Ook met een gratis keurmerk voor alle leden.
Volg ons ook op Facebook (900+ vrienden)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

6
Er is maar 1 keurmerk. De rest is....

We moeten wachten op een goed EU keurmerk. Dan kan de rest weg.

Tuiswinkel.org. Die is goed bezig. Jammer dat die niet internationaal gaan (meerdere talen enzo)

Ze zijn er wel mee bezig maar het duurt allemaal zo lang :(

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

7
Dirkjan schreef:Los van dat ik in de email niet zoveel problemen zie vraag ik me wel af wat die organisatie precies verstaat onder het woord "keurmerk". Is dat tegenwoordig een synoniem voor een plaatje die veel backlinks moet genereren? Of wat betekent dat woord eigenlijk?
Hte is ongewenste en ongevraagde email. Als je al niet weet dat het niet mag dan ben je al bij voorbaat buitenspel gezet, althans bij mij.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

8
Meneer pol heeft ons ook meerdere keren benaderd met de vraag of we 4 tientjes over wilde maken. For the record: je krijgt daar vrijwel niets voor terug en meneer pol van webwinkelsoverzicht.nl heeft zo een dodelijk eenvoudig bijbaantje. Je kan zijn mail doorgeven aan Opta want het is niets anders dan spam.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

9
Hier nog zo een: webshoptoppers.nl

Zijn jullie hier ook al door benaderd?

Ik ben de afgelopen 3 maanden maar liefst 4 (!) keer door ze gebeld (en telkens voor dezelfde webshop; ik heb er meerdere namelijk).

Bij de 2e keer heb ik ze een voorstel laten doen, wat ik afwees. Uiteindelijk hebben ze me 4 tegenvoorstellen gedaan; het werd steeds goedkoper, gold voor alle webshops ipv 1, langere termijn, etc.

Het is voor mij een niet veel zeggende site, zonde van het geld dus.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

12
Hey.... volgens mij heb ik laatst ook een mail gehad van die Van der Pol, maar dan van een andere, vergelijkbare site. Uiteraard meteen weggegooid (wordt zo moe van die mailtjes), maar ik zal het eens in de gaten houden......

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

16
Al gedaan voordat ik het bericht hier plaatste :) In elk geval ook goede tip voor iedereen die nog een mail krijgt van hem. Tevens aangemeld bij abuse@ van ziggo.

EDIT zojuist een mail ontvangen van webwinkelsoverzicht met excuses en dat het niet had mogen gebeuren. Ben benieuwd of het niet nog een keer gaat gebeuren.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

18
Heeft ie op jouw blog zijn verhaal van 40 euro voor een link neergezet? Dan is ie best ijverig in het spammen.. :shock: Het moet niet veel gekker worden.
Op TROS RADAR komt de discussie ook al lekker op gang.
De oprichter/eigenaar van het platform is een om te zien wat oudere meneer. Ik vermoed dat hij niet helemaal thuis is in de etiquette van internet of simpelweg onhandig is er mee.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

27
Ik ontving net een mail van webwinkelsplaza.nl. Zelfde laken een pak; ze sturen ongevraagd een mail met of je geld wilt betalen voor een link bij hun op de site.

Ook deze jongens spammen maar wat aan, geen contactgegevens op de site, geen enkele informatievoorziening over wat het kost (pas bij het aanmelden in een drop down menu), kortom, slechte zaak.

Kunnen we hier collectief niet wat aan doen?

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

29
Hoe dan? Bijvoorbeeld met een afkeurmerk voor een motie van afkeuring?

Zo lang dit soort "webwinkeloverzichten" of "keurmerken" meer dan 500 webwinkels voor 40 euro per jaar aan zich weten te binden, verdienen ze meer dan 20.000 euro per met helemaal niets. Zonder zware boete is de aanhoudende stroom nauwelijks te stoppen, want volgende week heeft de zoveelste "internetondernemer" hetzelfde wiel uitgevonden.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

30
Ik zat ook al te denken in welke vorm maar het is vechten tegen de bierkaai. Sommigen vragen 'slechts' 10 euro voor een link. Dat is 10 euro voor 2 seconden werk met 0 vaste kosten. Kortom, pure winst. Alleen daarom al zullen er telkens nieuwe sites bij komen.

Veel meer dan preventief waarschuwen kunnen we niet doen. Als we bijvoorbeeld op dit forum een lijst neerzetten met deze gidsen dan komt dat hopelijk binnen Google hoog te staan. Zodat als men zoek op de naam van de gids dat ze dan dit forum zien waar wordt afgeraden om dit geld weg te gooien naar dit soort gidsen.

Maar dat zal lang niet afdoende zijn. Zat goedgelovige, beginnende webshops die zullen wel wat zien in een vermelding in zo'n gids.