Magento Plug-in installeren

1
Ik kijk al een hele tijd rond hier en heb hier al ontzettend veel waardevolle informatie gevonden.

Mijn Magento webshop is inmiddels online maar ik ben nu toch nog wat aanpasssingen aan het doen. Ik probeer nu de better invoice module te installeren omdat ik de standaard factuur in Magento echt heel lelijk en slecht leesbaar vind. Ik heb de geinstalleerde map in de app map gezet via een ftp programma maar als ik in mijn admin kijk kan ik hem niet vinden. Ben niet zo heel erg technisch geloof ik ;).

Weet iemand waar het probleem zou kunnen liggen? In gewone mensentaal zou het fijnste zijn.

Alvast heel erg bedankt!

Re: Magento Plug-in installeren

3
Ik heb inderdaad een zip bestandje. Die heb ik in de map "app" gezet. Vervolgens heb ik de configuratie opgeslagen en dan moest ik volgens de instructie naar configuratie--verkoop gaan maar daar komt die module niet te staan, en volgens de handleiding (van Magaddons) zou dat wel moeten :D.

Hoe kan ik Magento zelf laten installeren dan? Dit was overigens de eerste plug-in die ik probeerde, ben nog niet zo bedreven :wink:.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Magento Plug-in installeren

5
Ik heb nog net genoeg technische kennis om te weten dat je een zip-bestandje moet unzippen :wink:

Ik heb al vanalles geprobeerd maar hij wordt niet zichtbaar in Magento. Helaas zal ik dus nog even verder moeten zoeken naar een oplossing. Als iemand nog een goede tip heeft?!?

Re: Magento Plug-in installeren

8
Als je handmatig een magento extensie gaan installeren moet je het .ZIP bestand uitpakken op je computer.

Dan komt een map structuur tevoorschijn die overeenkomt met de structuur op de server. Deze kopieer je daarna naar de rootmap van je server zodat de bestanden automatisch op de juiste plaats komen.

Ik gebruik zelf FileZilla om dit te doen. Ik heb geen ervaring met andere FTP programma's.

Nadat je de bestanden hebt geuploaded moet je de cache van magento refreshen. Als je dit gedaan hebt komt de extensie tevoorschijn op de plaats die de ontwikkelaar aangaf.

Als je er niet uitkomt wil ik je wel helpen. Het is een trucje van niks, maar je moet het wel even doorkrijgen in het begin.