Hoeveel zou deze workshop u mogen kosten? (Volle dag inclusief lunch en een netwerk borrel na)

€ 150
Totaal aantal stemmen: 3 (60%)
€ 200
Totaal aantal stemmen: 1 (20%)
€ 300 (Geen stemmen)
€ 400 (Geen stemmen)
€ 500
Totaal aantal stemmen: 1 (20%)
Totaal aantal stemmen: 5

Wat is je mening over een workshop productfotografie?

1
Voor veel ondernemers / -Etailers / Webshophouders is het soms een (te) grote investering om de productfotografie uit te besteden aan een productfotograaf.
Of het is om andere reden een ambitie voor uw onderneming om de productfotografie zelf te doen.
Wie herkent zich hierin?

Zou het voor jou wél interessant zijn om een workshop productfotografie te volgen?
Welke specifieken onderwerpen zouden interessant zijn?
Zijn er belangrijke dingen waar je nu moeite mee hebt en die tijdens een workshop productfotografie wilt leren?

Deze vragen zijn voor mij belangrijk om een workshop productfotografie in te richten die goed aansluit bij de wensen van deze doelgroep.

Ik hoor graag van jullie!

Re: Wat is je mening over een workshop productfotografie?

4
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.

De locatie is in eerste instantie in Amsterdam.
Een zeer representatieve locatie bij het Stadionplein.
Andere locaties zijn ook een optie zodat het voor alle hoeken van Nederland bereikbaar blijft.

De groep is max 10 personen.
Er is 1 productfotografie opstelling die opgebouwd wordt met begeleidende uitleg.
Dit is een standaard opbouw die gehanteerd kan worden voor productfotografie van de meeste producten.
Deze opstelling kan 'uitgeprobeerd' worden door de deelnemers.
Aan de hand van een brochure kunnen de deelnemers de opstelling thuis gemakkelijk nabouwen.
Voor het gedeelte nabewerking wordt er voor elke deelnemer een laptop verzorgd.
De dag is inclusief koffie, thee, etc, goed verzorgde lunch en een borrel om wat na te praten of te netwerken.

Het is de bedoeling dat de workshop uit de volgende delen zal bestaan:

Hoe bouw je een studio(tje) op voor dat geschikt is voor de meeste productfotografie?
Wat voor licht heb ik nodig?
Wat voor camera heb ik nodig?
Hoe sluit ik mijn camera aan op het licht?
Hoe kan ik het licht meten, zodat alles goed belicht is?
Hoe houd ik de kleuren van mij producten zo realistisch mogelijk op het beeldscherm van de computer?
Hoe kan ik de foto’s die ik maak direct zien op mijn beeldscherm (tethered capturing)?
Hoe kan ik mijn beeldscherm het beste instellen voor een optimale weergave?
Welke software kan ik gebruiken om de foto’s te verwerken?
Op welke manier kan ik de foto’s het beste bewerken?
Hoe kan ik de foto’s vrijstaand maken?
Hoe kan ik de foto’s het beste resizen / verkleinen?
Hoe kan ik de foto’s het beste opslaan?

Zijn er elementen die jullie overbodig vinden?
Zijn er elementen die jullie nu niet in het overzicht zijn staan maar wel graag zouden willen leren bij deelname?
Overige feedback is ook welkom!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wat is je mening over een workshop productfotografie?

5
Prijs is afhankelijk van hoe commercieel het is. Bied je ook aanvullende diensten? Dan zou de workshop gratis moeten zijn want dan is het gewoon marketing. Is er een gratis vervolg? Is het no-cure-no-pay? En wat krijg je mee naar huis?

Last but not least: Wie wil je hebben? Webwinkeliers zullen er niet meer dan hun maandelijkse kosten aan de webwinkelsoftware voor over hebben dus dat geeft wel een beetje een gevoel over het bedrag. Bij 200 euro zul je verdomd professioneel moeten zijn, en het niet meer dan twee keer per jaar moeten willen organiseren.
Nu op mijn weblogs:

Re: Wat is je mening over een workshop productfotografie?

6
Ik zou het interessanter vinden als er meerdere soorten opstellingen zijn en er dus meer op in wordt gegaan wat de meerwaarde is en mogelijkheden zijn. Want het is toch een hele uitgave die ik niet snel zou doen zonder te weten wat het praktisch nut voor mij zou zijn.

Wat zijn meer de verschillen tussen een thuisbouw hokkie en een prof opstelling en wat voor verschil in resultaat haal je daar uit. Met folder materiaal etc. erbij natuurlijk, want je verkoopt het spul tenslotte ook.

Ik denk dat het zinloos is om diep in te gaan hoe het allemaal werkt en aangesloten moet worden, omdat men toch vaak de voorkeur heeft voor bepaalde merken en programma's. De meeste van ons weten al wel vrij snel hoe of wat denk ik zo. En anders is dat allemaal wel te vinden op YouTube e.d. voor alle soorten bewerkings programma's.