Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Ilonajoy
Berichten: 680
Lid geworden op: 06 februari 2011

Omzetverschil vakantie/mooi weer?

04 juni 2011

Merken jullie iets van het mooie weer/vakantie, qua omzet en bezoekers?

Op het forum is het trouwens ook een stuk rustiger.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Omzetverschil vakantie/mooi weer?

04 juni 2011

Echt wel! De getallen zijn niet al te rooskleurig als het goed weer is, helemaal als het dan ook nog eens vakantie tijd is. Ik heb liever slecht weer en werkweken dan vakantieperiode en mooi weer. Het zal er ook aan liggen wat je verkoopt. Als je producten verkoopt die mensen echt nodig hebben kan dat minder afhankelijk zijn van het weer.
 
Sjors
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 april 2011
Contacteer:

Re: Omzetverschil vakantie/mooi weer?

07 juni 2011

Wij merken ook verschil, duidelijke dip qua bezoekers en verkopen. Zeker merkbaar in de combinatie van stralend weer en vrije dagen. Van ons mag het ook regenen :lol:
http://www.yourstore24.nl - Kleding en schoenen webshop
 
Konino
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 april 2011
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Omzetverschil vakantie/mooi weer?

09 juni 2011

Haha vind het eigenlijk wel grappig dat we met z'n alle zitten te hopen dat het gaat regenen. Ik heb sinds mijn webshop ook zeker geen moeite meer met regen. :D
http://www.konino.nl de webwinkel met alles voor uw konijn..
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
web_starter
Berichten: 193
Lid geworden op: 02 november 2010

Re: Omzetverschil vakantie/mooi weer?

10 juni 2011

Duidelijk een groei bij de dierenbenodigdheden bij mooi weer! Veel mensen hebben schijnbaar zin om met hun diertjes meer bezig te zijn, of hun vakantie geld op te maken :lol:
 
vince75
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 april 2010

Re: Omzetverschil vakantie/mooi weer?

13 juni 2011

Wij merken het ook wel maar zien ook dat na drie dagen mooi weer de bezoekers toch weer komen, volgens mij raken sommige mensen ook een beetje verveeld na drie BBQ's, een rode huid, en te veel rosé. :)

Tijdens de mooi weer periodes zien we wel een stijgende lijn in bezoekers via een mobieltje of tablet.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Omzetverschil vakantie/mooi weer?

13 juni 2011

Hier merkten we de eerste jaren (minder sales in algemeen) wel meer van dan heden nu.
Het weer is ook te schommelend momenteel, nu heb je 18 graden morgen 30. De mensen plannen dus automatisch minder.
+ gaan er minder mensen op vakantie dit jaar dus

a: geld over
b: meer online verkoop omdat ze ook verveeld gaan surfen. Inspelen op impulsieve sales is dus aangeraden :)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Omzetverschil vakantie/mooi weer?

30 juni 2011

Ik beschik nog niet over goede statistieken omdat ik pas eind vorig jaar ben gestart, maar ik merk wel sterke fluctuaties in het aantal bestellingen. Bijvoorbeeld vorig weekend had ik een goede omzet, maar deze week is het behoorlijk rustig.