iDEAL aanbieder

1
Ik ben een webwinkel aan het opstarten en ben op zoek naar een aanbieder van iDEAL.
Nou is het mij niet helemaal duidelijk hoe dit werkt.

Ik zie bijvoorbeeld een bedrijf als Multisafepay die (OA) iDEAL aanbiedt, maar ook je eigen bank (zoals ING) biedt iDEAL aan.

Mijn vraag: moet je als je bijvoorbeeld een contract afsluit met Multisafepay dan ook nog een iDEAL contract aflsluiten met je eigen bank?

Of kan je ook alleen een iDEAL contract afsluiten met je eigen bank?

Of kan je ook een contract afsluiten met iDEAL rechtstreeks?

Het lijkt me toch niet dat je bij een tussenpersoon zoals Multisafepay én je eigen bank een iDEAL contractmoet afsluiten, want dan worden de transactie kosten wel erg hoog, namelijk die van Multisafepay (0,49 per tr) en die van je bank (bv ING 0,75 per tr.) en dan ook nog de kosten van overboeken van Multisafepay naar je bankrekening (0,50 per tr.) en het bijboeken op je bankrekening (kosten van je eigen bank).

Wie kan mij uitleggen hoe dit in z'n werk gaat en weet misschien ook de goedkoopste oplossing (ik heb een zakelijke rekening bij ING aangevraagd).

2
Wanneer je bij MultiSafePay je eigen aanmeldt, kan je al direct gebruik maken van o.a. iDEAL.

Bij MultiSafePay geef je het banknummer door van je zakelijke rekening.
Met je account van MultiSafePay heb je een tussenrekening waar je geld dan op komt te staan, die je steeds zelf kan overboeken naar je eigen rekening.

Dus als je voor de iDEAL of Complete account gaat heb je niet veel kosten.
Ga je voor de Connect account dan kost het je aanzienlijk meer, iv.m. de creditcard verstrekkers.

3
Bedankt voor je reactie!

Maar bij Multisafepay betaald je 0,49 per transactie en 0,50 per batch overboeking (als ik het goed begrijp kun je transacties bundelen en die in 1 keer tegen 0,50 over te boeken naar je bankrekening).

Maar moet je bij je eigen bank dan ook nog iets aanvragen? Een iDEAL aansluiting ofzo? Of betaal je bij je eigen bank alleen nog maar de kosten van bijboeking van de batch van Multisafepay?

Want ik zie bijvoorbeeld bijBuckaroo dat die een heel andere berekeningmethode hebben.
die laten je per maand betalen (30,-), maar de kosten zijn 0,15 per transactie en dan hebben ze het over 0,65 bankoverboekingskosten.
Zijn die 0,65 dan hetzlefde als die 0,50 bij Multisafepay?
Dan zijn de iDEAL transactiekosten bij Buckaroo dus veel lager, maar je moet wel 30,- p.m. betalen.
En dan ook nog aansluitkosten éénmalig.

Maar als ik bij ING iDEAL afsluit dan betaal ik 0,75 per transactie en dan betaal je geen overboekingskosten. en ook geen abbo kosten of aansluitkosten.
Transactiekosten zijn misschien wat duurdr dan bij Multisafepay maar geen overboekingskosten meer!

Wat is nu het best?

Kun je me hier nog uitleg over geven? Ik snap het nu bijna!

4
Je hoeft bij je bank verder niks aan te vragen.

Een aanvraag bij MultiSafePay of Buckaroo is voldoende.
Wij hebben zelf voor zo'n 4 jaar bij Buckaroo gezeten, opzich een goede club, maar zijn duurder dan MultiSafePay.

Wij zijn overgegaan naar MultiSafePay, omdat er voor onze huidige shop geen module was om aan te sluiten met Buckaroo.
Voor MultiSafePay was die module er wel, dus toen was de keuze snel gemaakt.
Een koppeling en nog goedkoper ook.

En als antwoord op je vraag, je kan zelf bepalen hoe vaak je een bedrag wilt overboeken, kan één keer voor 0.50 of iedere dag.
De overboekingen kunnen alleen uitgevoerd worden wanneer je bedrag 100,00 of hoger is.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
dingeltje schreef: Maar bij Multisafepay betaald je 0,49 per transactie
.....
Maar als ik bij ING iDEAL afsluit dan betaal ik 0,75 per transactie
Dat komt omdat Multisafepay zoveel transacties heeft dat ze korting kunnen bedingen bij de banken. Voor kleine webwinkeliers is een tussenpersoon daarom soms beter. Wel brengt het soms extra lasten. Zoals het overboeken etc.