[wijnbestellen.org] tips/feedback webwinkel

1
ik ben 3 maanden geleden begonnen met de online webwinkel http://www.wijnbestellen.org , en het gaat tot nu toe beter als verwacht.

- Ik heb Google pagerank 3 gehaald binnen 3 maanden.
- Sta hoog in google op 2 zoekwoorden
- En ik ben momenteel bezig om het assortiment uit te breiden

Hebben jullie nog meer tips op de webwinkel te verbeteren.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Re: [wijnbestellen.org] tips/feedback webwinkel

4
Je prijzen zijn wat onduidelijk en voldoen volgens mij niet helemaal aan het Besluit prijsaanduiding producten.

• Een "doos" is geen uniforme meeteenheid, want er kunnen 2, 3, 6, 9 of 12 flessen in een doos gaan. Pas als je de footer leest, zie je dat het er 6 zijn.

• Een "fles" is ook een uniforme meeteenheid, want de inhoud (in liters of een daarvan afgeleide eenheid) kan per fles verschillen.

• Je prijsaanduiding met een grote, rode flesprijs en daaronder een kleine doosprijs is wel duidelijk, maar is ergens niet helemaal "fair": je kunt immers niet per fles bestellen, maar alleen per doos van 6. Dat is zoiets als een zak drop aanprijzen met de prijs per dropje, als je begrijpt wat ik bedoel.

Paar andere dingetjes:

• De knop "In winkelwagen" staat veel dichter bij het product eronder dan bij het product dat je ermee bestelt.

• Het is niet "Ideal" maar iDEAL.

• Je belooft "Levering binnen 2 dagen", maar dat haal je niet als iemand op vrijdagavond bestelt.

• In overzichten zie je niet dat "Meer info" en de wijnnaam links zijn. Dat zou ik wat duidelijker vormgeven, zodat je in een oogopslag ziet "klik hier".

• Op de pagina van één wijn mis ik een mogelijkheid om alternatieven te kiezen. Je kunt alleen in het kruimelpad doorklikken naar rode wijn of witte wijn, maar dat is nogal breed. Je zou bijvoorbeeld van "Land: Australië" een link kunnen maken die alle Australische wijnen toont, om maar een voorbeeld te noemen.

• Je belooft "Altijd kortingen", maar bij afzonderlijke wijnen staat vaak "Korting: Nee". Haal dat daar dan liever weg, want het staat wat onaardig: "Korting? Vergeet het maar!"

• Er ontbreekt een mogelijkheid voor achteraf betalen. Die is niet alleen wettelijk verplicht, maar helpt ook als je grotere hoeveelheden wilt kunnen verkopen voor bijvoorbeeld "bruiloften en partijen".
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [wijnbestellen.org] tips/feedback webwinkel

5
Ward je eerste punt begrijp ik niet (Je prijzen zijn wat onduidelijk en voldoen volgens mij niet helemaal aan het Besluit prijsaanduiding producten.)

De rest ga ik aanpassen, bedankt voor de zeer goede feedback. Ik ga er mee aan de slag en zal dit topic op de hoogte houden

Re: [wijnbestellen.org] tips/feedback webwinkel

6
japie123 schreef:Ward je eerste punt begrijp ik niet (Je prijzen zijn wat onduidelijk en voldoen volgens mij niet helemaal aan het Besluit prijsaanduiding producten.)
Is ook geen overdreven zwaarwegend punt, maar het kan duidelijker. Je schermt met de flesprijs, maar verkoopt helemaal geen flessen. Het zijn altijd dozen (is niet direct duidelijk) en er zitten altijd 6 flessen in een doos (is ook niet direct duidelijk).

Dat je geen flessen van 0,375 of 1 liter verkoopt, is wel waarschijnlijk, maar niet vanzelfsprekend. Je hebt een mooie tabel per wijn, dus daarin zou je "Inhoud" kunnen toevoegen.

Niet dat ik het echt misleidend vind of zo, want ik zou zó wijn bij je bestellen, maar het heeft iets glad-verkoperigs dat niet echt prettig bij wijn past. "Maar 8 euro per fles ... maar dan moet je er wel meteen 6 kopen." Slechts 2 cent per dropje (maar er zitten er wel 100 in een zak), vandaar de vergelijking. En waarom niet slechts 2 of 3 flessen, bijvoorbeeld om eerst eens te proeven?
StoreCore.io

Re: [wijnbestellen.org] tips/feedback webwinkel

7
Ward, Ik begrijp nu wat je bedoelt. De wijnen die ik verkoop zijn van wijnbedrijven waar de exporteur geen zaken meer mee doet. Dus daarom verkoop ik alle wijnen ook relatief goedkoop. Dus daarom verkoop ik ze per 6 flessen.

Maar in Januari ga ik beginnen met proefdozen, met 3 of 6 verschillende wijnen uit 1 land of druivensoort.

Re: [wijnbestellen.org] tips/feedback webwinkel

8
Ik denk dat je al veel in duidelijkheid wint als je de huidige lay-out omkeert: boven "Per doos van 6" in plaats van "Prijs per doos" en daaronder "Prijs per fles" zoals nu met accent. Dan noem je namelijk, zoals in de supermarkt, eerst de werkelijke prijs en daarna de omgerekende prijs per eenheid (2 lapjes vlees voor € 4,95 en € 24 per kg).
StoreCore.io