Eigen webshop beginnen (China importeren)

1
Hallo allemaal, ik ben hier nieuw en ook totaal nieuw in het concept een eigen webshop. Ik heb een aantal vragen en I know, Google is my best friend. Maar toch kom ik er niet helemaal uit met mijn beste vriend.

- De webshop zelf aanmaken is vrij simpel, als je eenmaal bent aangemeld bij KVK etc, kan je gewoon bij bijvoorbeeld http://www.mijnwinkel.nl je aanmelden om een webwinkel te openen. Begrijp ik dit goed?

- Dan heb ik een aantal vragen over producten die ik graag wil gaan verkopen. Via een Chinese groothandel (miniinthebox) wil ik sieraden inkopen. Denk aan kettingen, armbanden en sleutelhangers. Grotendeels van metaal allemaal. Mag ik dit zomaar inkopen en vervolgens doorverkopen of is dit illegaal?

- Pakketjes tot de 150 euro betaal je 19% omzetbelasting op. Is dit altijd zo of alleen als je pakket eruit wordt gehaald door de douane? En is het dan zo dat als jij je producten weer verkoopt met 19% belasting, dat de belasting dan dus eigenlijk dubbel lolletje heeft? Of kan je die 19% weer terug vragen.

En wat zie ik over het hoofd? Zijn er dingen die ik echt nog moet weten voordat ik hiermee begin? Ik ben er zo enthousiast over maar ik weet dat ik realistisch moet blijven en ik realiseer me dat niet elke webshop een succes wordt.

Bedankt alvasttt :)

Re: Eigen webshop beginnen (China importeren)

2
Chntal schreef:Hallo allemaal, ik ben hier nieuw en ook totaal nieuw in het concept een eigen webshop. Ik heb een aantal vragen en I know, Google is my best friend. Maar toch kom ik er niet helemaal uit met mijn beste vriend.

- De webshop zelf aanmaken is vrij simpel, als je eenmaal bent aangemeld bij KVK etc, kan je gewoon bij bijvoorbeeld http://www.mijnwinkel.nl je aanmelden om een webwinkel te openen. Begrijp ik dit goed?

- Dan heb ik een aantal vragen over producten die ik graag wil gaan verkopen. Via een Chinese groothandel (miniinthebox) wil ik sieraden inkopen. Denk aan kettingen, armbanden en sleutelhangers. Grotendeels van metaal allemaal. Mag ik dit zomaar inkopen en vervolgens doorverkopen of is dit illegaal?

- Pakketjes tot de 150 euro betaal je 19% omzetbelasting op. Is dit altijd zo of alleen als je pakket eruit wordt gehaald door de douane? En is het dan zo dat als jij je producten weer verkoopt met 19% belasting, dat de belasting dan dus eigenlijk dubbel lolletje heeft? Of kan je die 19% weer terug vragen.

En wat zie ik over het hoofd? Zijn er dingen die ik echt nog moet weten voordat ik hiermee begin? Ik ben er zo enthousiast over maar ik weet dat ik realistisch moet blijven en ik realiseer me dat niet elke webshop een succes wordt.

Bedankt alvasttt :)
1. Niet alleen bij de KvK, maar ook bij de Belastingdienst aanmelden. Dat is voldoende om een bedrijf te beginnen.

2. Dit mag. Je mag alles kopen en doorverkopen. Ook een fles shampoo van de Kruidvat. Bij bepaalde producten ( metaal? ) moet een product aan bepaalde eisen voldoen. Bijvoorbeeld dat het maar een % van een stof/materiaal mag bevatten. Kun je wellicht navragen bij de leverancier.

3. Altijd invoerrechten/heffingen betalen. Kun je terug vragen.

4. Zorg ervoor dat je weet wat je juridische verplichtingen zijn bij het beginnen van een winkel. Zichttermijn, geld terug bij retour, garantie noem ze maar op.

Succes.

Re: Eigen webshop beginnen (China importeren)

3
RicardoV schreef:1. Niet alleen bij de KvK, maar ook bij de Belastingdienst aanmelden. Dat is voldoende om een bedrijf te beginnen.

2. Dit mag. Je mag alles kopen en doorverkopen. Ook een fles shampoo van de Kruidvat. Bij bepaalde producten ( metaal? ) moet een product aan bepaalde eisen voldoen. Bijvoorbeeld dat het maar een % van een stof/materiaal mag bevatten. Kun je wellicht navragen bij de leverancier.

3. Altijd invoerrechten/heffingen betalen. Kun je terug vragen.

4. Zorg ervoor dat je weet wat je juridische verplichtingen zijn bij het beginnen van een winkel. Zichttermijn, geld terug bij retour, garantie noem ze maar op.

Succes.
Oke, dank voor de snelle reactie. Als ik de sieraden bestel, moet ik dan van te voren aangeven dat ik ze bestel ivm invoerrechten of kan ik dit ook achteraf doen? En zo ja van te voren, waar kan ik vinden hoe ik dat moet doen? Ik heb gelukkig een oom die accountant is en mijn belasting dus kan regelen. Ik lees overal dat mensen hopen dat hun pakketje er niet uit gepakt wordt ivm met extra kosten, gaat dit dan ook om de belasting?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Eigen webshop beginnen (China importeren)

5
Oke, maar ik heb nu een zending gedaan van een aantal artikelen om te kijken hoe de kwaliteit van de producten is. Hierop is dus geen BTW gerekend, kan ik deze dan niet doorverkopen als mijn shop eenmaal geopend is? En als ik producten bestel met een waarde van +/- 130 euro, zullen ze waarschijnlijk de 19% btw automatisch erbij rekenen en dan moet ik dit bij de deur betalen + extra kosten van postbedrijf? En die 19% kan ik dan vervolgens via de belastingdienst terug vragen?

Re: Eigen webshop beginnen (China importeren)

7
Chntal schreef:Hallo allemaal, ik ben hier nieuw en ook totaal nieuw in het concept een eigen webshop. Ik heb een aantal vragen en I know, Google is my best friend. Maar toch kom ik er niet helemaal uit met mijn beste vriend.

- De webshop zelf aanmaken is vrij simpel, als je eenmaal bent aangemeld bij KVK etc, kan je gewoon bij bijvoorbeeld http://www.mijnwinkel.nl je aanmelden om een webwinkel te openen. Begrijp ik dit goed?

- Dan heb ik een aantal vragen over producten die ik graag wil gaan verkopen. Via een Chinese groothandel (miniinthebox) wil ik sieraden inkopen. Denk aan kettingen, armbanden en sleutelhangers. Grotendeels van metaal allemaal. Mag ik dit zomaar inkopen en vervolgens doorverkopen of is dit illegaal?

- Pakketjes tot de 150 euro betaal je 19% omzetbelasting op. Is dit altijd zo of alleen als je pakket eruit wordt gehaald door de douane? En is het dan zo dat als jij je producten weer verkoopt met 19% belasting, dat de belasting dan dus eigenlijk dubbel lolletje heeft? Of kan je die 19% weer terug vragen.

En wat zie ik over het hoofd? Zijn er dingen die ik echt nog moet weten voordat ik hiermee begin? Ik ben er zo enthousiast over maar ik weet dat ik realistisch moet blijven en ik realiseer me dat niet elke webshop een succes wordt.

Bedankt alvasttt :)
Niet doen via miniinthebox hij krijg geen handel !!!! kijk facebook.

Re: Eigen webshop beginnen (China importeren)

9
Als je je bij de KVK inschrijft wordt de belasting meteen op de hoogte gesteld hoor. Dan moet je wel wat gegevens aanvullen (rekeningnummer), maar als het goed is gaat dat vanzelf.

Met inkopen vanuit China moet je echt goed kijken naar de kwaliteit, vraag anders eerst om samples van alle producten. Anders heb je kans dat het uit elkaar valt en niet meer te verkopen is.
Schiphol parkeren - http://www.bijschipholparkeren.nl

Re: Eigen webshop beginnen (China importeren)

10
Ik kan op deze site geen info vinden over het al of niet nikkelvrij zijn van de sieraden. Meestal zijn ze dan niet nikkelvrij en mag je het in Europa niet verkopen. Daar zijn regels over.

Daarbij vind ik de omschrijving bij de producten dubieus. Ik zie een paar oorbellen van bijna 4 dollar (vrij prijzig overigens, ik kan ze bij de NL groothandel stukken goedkoper krijgen) die van metaal zijn en soortgelijke oorbellen van bijna 3 dollar die van sterling zilver zouden zijn... ja ja.

Dit is net zo'n site als die andere... hoe heet die ook alweer? Dealextreme? Kennissen van mij hadden daar 5 broches besteld van 2,50 per stuk en die waren van swarovski kristal... kon je nergens zo goedkoop krijgen... nee, daar ook niet! Het waren gewoon acryl steentjes.

Re: Eigen webshop beginnen (China importeren)

11
Droomjuweeltjes schreef:Ik kan op deze site geen info vinden over het al of niet nikkelvrij zijn van de sieraden. Meestal zijn ze dan niet nikkelvrij en mag je het in Europa niet verkopen. Daar zijn regels over.

Daarbij vind ik de omschrijving bij de producten dubieus. Ik zie een paar oorbellen van bijna 4 dollar (vrij prijzig overigens, ik kan ze bij de NL groothandel stukken goedkoper krijgen) die van metaal zijn en soortgelijke oorbellen van bijna 3 dollar die van sterling zilver zouden zijn... ja ja.

Dit is net zo'n site als die andere... hoe heet die ook alweer? Dealextreme? Kennissen van mij hadden daar 5 broches besteld van 2,50 per stuk en die waren van swarovski kristal... kon je nergens zo goedkoop krijgen... nee, daar ook niet! Het waren gewoon acryl steentjes.
Kick een te oude thread?

Maar wilde nog wat dingen toevoegen.
Kwaliteit! 90% van producten is troep. Wij kopen zelf ook uit China altijd eerst samples en bij orders bezoekt iemand van ons de fabriek zelf. Toen we begonnen kosten we ook goedkoopste spul maar die samples vielen van ellende gewoon uit elkaar binnen een dag. Dus zijn we qua kwaliteit en prijs steeds stapjes hoger gegaan tot dat de kwaliteit goed was.

Nederlandse en Europese wetten beschermen de klant goed, binnen 14 dagen kunnen mensen alles terug sturen. En een product moet bij normaal gebruik toch wel een jaar meegaan.

Pas op met imitatie vooral als ze zeggen Swarovski (of ander merk) dan je weet natuurlijk zelf dat je voor 3 euro geen Swarovski krijgt. Maar als jij het op je webshop Swarovski zegt of het staat op de verpakking kun je misschien wel eens een lelijke mail/brief van een advocatenkantoor verwachten. Als je chinese fabrikant het swarovski noemt maakt niet uit natuurlijk, moet je wel zorgen dat jij het noemt wat het echt is en ook kijken of het niet op de verpakking staat.