Ik kreeg gister een e-mail dat de jas kapot was met de volgende tekst:
Ik heb onderstaande rijjas bij jullie gekocht.
Ik heb de jas 1 onderlinge wedstrijd aan gehad en ben er erg zuinig op geweest.
Halverwege de dag bleek er een scheur op de naad te zitten. Deze is gewoon afgerafeld.
Volgens mensen met kennis van naaien, is het de naad van de Geer.
Ik heb foto,s bijgestuurd in de bijlage
Dit lijkt ons een fabriek fout.
Wat zijn mogelijke opties met betrekking op garantie / opsturen naar de fabriek of iets dergelijks?
Ik hoor graag van jullie
Groetjes *****
Op de plek waar de scheur zit (op de naad) komt in principe geen druk te staan, tenzij de mouwen te smal zijn of de armen te dik. Ik neem aan dat deze jas gewoon passend was. Dit heeft ze in een eerdere mail (na ontvangst van de jas) vermeld.
De vertegenwoordiger van dit merk komt vrijwel nooit langs voor retouren en/of garanties. De afgelopen 2,5 jaar is hij 1 keer langs geweest. Dus ik zou nog lang met de jas blijven zitten als ik hem terug zou nemen en een nieuwe op zou sturen.
Wat kan ik nu het beste doen? Retour nemen en een nieuwe opsturen? (Het is wel al 6 maanden geleden!!!) Aan de andere kant mag zo'n wedstrijdjas zeker wel meer dan een half jaar mee gaan.
En stel dat ik hem retour zou nemen, wie betaald dan de verzendkosten voor het retour sturen van de jas naar mij toe? De klant of ik?
Misschien hebben jullie hier beter zicht op dan ik.