Plek gevonden om je webwinkel te promoten

1
Ik heb een plek gevonden (online) waar je gratis reclame kan maken voor je website of webshop. Je mag een nieuw onderwerp op die reclame site starten en een verhaal vertellen over je webshop.

Vertel echt een verhaal en niet enkel een linkje plaatsen want dat zal niet bijdragen aan het verbeteren van de vindbaarheid van je webwinkel.
Hoe langer je verhaal, des te beter dit is voor de populairiteit van je webwinkel.

Ik zou hier zeker gebruik van maken. Het is weer een mogelijkheid om je webwinkel extra onder de aandacht te brengen dus waarom niet?
Als je een advertentie plaatst kun je hem regelmatig bewerken en meer content toevoegen (goed voor zoekmachine optimalisatie).

Groot voordeel van dit forum is dat topics binnen enkele uren direct in Google te vinden zijn. Dus wie er nog op zoek is naar extra exposure: plaats hier een advertentie voor jouw webwinkel/dienst
Vragen? Plaats hieronder een vraag.

Edit: Ik vraag me af of hier webwinkeliers zijn die al hun producten gratis promoten via advertentie websites. Er zijn vele gratis advertentie sites waar je gratis je producten kan promoten. Echt helemaal gratis!
Volgens mij maken hier nog maar weinig mensen gebruik van. Zonde! Het kan bijvoorbeeld vanaf € 0,00 al op tweedehands.net
[url=http://bit.ly/webwinkelstarten]Webwinkels tegen de allerscherpste tarieven[/url] NB: Ik ben zelf niet werkzaam bij ShopTrader of in welk verband dan ook betrokken bij deze onderneming. Dit betreft enkel een doorverwijzing naar ShopTrader's website.

2
Momenteel ben ik bezig met persberichten, de eerste is al gratis geplaatst een tweede ligt klaar is echter nog wachten tot dat de producten binnen zijn voordat deze de deur uit gaat. Om meer bezoekers te genereren plaats ik de links ook in de webwinkel http://www.sieradenmetkarakter.nl/page14.php

Het is mogelijk om tegen betaling een persbericht te plaatsen, echter gratis is altijd beter :D

Promotie met persberichten

3
Hallo evb,

Goed dat je bezig bent met het plaatsen van persberichten. Ik begrijp alleen niet zo goed wat het doel is van het plaatsen van de links naar de persberichten op jouw eigen webwinkel?
Kan je dat toelichten alsjeblieft?

Gratis persberichten plaatsen is inderdaad beter dan tegen betaling. Dat ben ik met je eens. Ik kijk zelf altijd welke het beste scoort in Google en controleer de pagerank. Op basis daarvan maak ik mijn keuze.

O ja, ik zag ook geen link vanuit het persbericht naar jouw webwinkel.
Hoe wil je dan meer traffic genereren?
[url=http://bit.ly/webwinkelstarten]Webwinkels tegen de allerscherpste tarieven[/url] NB: Ik ben zelf niet werkzaam bij ShopTrader of in welk verband dan ook betrokken bij deze onderneming. Dit betreft enkel een doorverwijzing naar ShopTrader's website.

4
onder de link met persbericht staat sieradenmetkarakter indien je daar op klikt kom je op de site terecht
www.sieradenmetkarakter.nl
It's all about passion
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
volgens mij is onderstaand bericht in je prive inbox aangekomen, bij deze op het forum

Naar de site van emea.nl kun je een persbericht sturen, indien het persbericht nieuwswaardig wordt geacht dan plaatst emea het bericht, dit is dus gratis.

Ook is het mogelijk om tegen een betaling van vijf euro je persbericht te laten versturen naar meerdere bureau's, dit staat op de site als premium account.

Groet,
Erik
www.sieradenmetkarakter.nl
It's all about passion

6
Hoi evb,

Ik heb je reactie per PM ontvangen, bedankt daarvoor. Ik ben bekend met de persberichten service van emea.nl.

Maar waarom plaats jij de links naar de persberichten eigenlijk op je eigen website?

Daar ben ik eigenlijk een klein beetje nieuwsgierig naar (en waarom geen links van de persberichten uit naar jouw webwinkel toe, backlinks dus

:?:
[url=http://bit.ly/webwinkelstarten]Webwinkels tegen de allerscherpste tarieven[/url] NB: Ik ben zelf niet werkzaam bij ShopTrader of in welk verband dan ook betrokken bij deze onderneming. Dit betreft enkel een doorverwijzing naar ShopTrader's website.

7
Iets omhoog scrollen en dan staat het antwoord er al, onder het persbericht staat de bedrijfsnaam sieradenmetkarakter klik je daarop dan kom je bij de home pagina uit.

Bij mijn weten vindt google het fijn dat ik links op de site heb staan, zodat ik beter gevonden kan worden m.b.v. de zoekmachine.

Hoe probeer jij hoger te scoren bij zoekmachines?

Groet,
Erik
www.sieradenmetkarakter.nl
It's all about passion

Hoger in Google webwinkel

8
evb schreef:Iets omhoog scrollen en dan staat het antwoord er al, onder het persbericht staat de bedrijfsnaam sieradenmetkarakter klik je daarop dan kom je bij de home pagina uit.
Hoi Erik, bedankt voor je reactie.

Ik heb je linkje inderdaad ontdekt. De link staat nu onopvallend onder het persbericht zelf. Weinig mensen die dat zullen zien. Als ik hem niet kan zien, zullen de meeste lezers jouw linkje ook niet vinden (niet dat ik zo'n bijzonder persoon ben :)

Waarom bewerk je het persbericht niet en plaats je middenin het artikel een link naar je webwinkel. Dat vraag ik me af. Je zou meer bezoekers kunnen aantrekken op die manier.
Bij mijn weten vindt google het fijn dat ik links op de site heb staan, zodat ik beter gevonden kan worden m.b.v. de zoekmachine.
Nee, dit zie je verkeerd. Google vindt het fijn als er links van relevante webpagina's naar jouw webwinkel verwijzen. Dus links naar jouw site i.p.v. links vanaf jouw site.
Hoe probeer jij hoger te scoren bij zoekmachines?
Op verschillende manieren eigenlijk. De factor die het zwaarst meetelt zijn backlinks. Hoe meer backlinks van relevante andere internetpagina's naar jouw pagina verwijzen, hoe hoger je in de zoekmachines komt, vooral Google. Daarnaast heeft de waarde van de PR (pagerank) ook invloed op jouw positie in Google. Hoe meer PR een verwijzende site heeft, des te meer profijt je als webmaster hiervan zult hebben.

Daarnaast zorg ik ervoor dat Google een overzicht heeft van alle pagina's waaruit mijn website bestaat. Dus een overzicht van alle pagina's (sitemap).

Kan ik je misschien helpen op dit gebied, Erik?
Wil ik graag doen hoor! Plaats al je vragen maar hieronder en ik zorg voor een snel & duidelijk antwoord.[/quote]
[url=http://bit.ly/webwinkelstarten]Webwinkels tegen de allerscherpste tarieven[/url] NB: Ik ben zelf niet werkzaam bij ShopTrader of in welk verband dan ook betrokken bij deze onderneming. Dit betreft enkel een doorverwijzing naar ShopTrader's website.

9
Jammer genoeg bewerken ze het persbericht, de originele tekst was uitgebreider echter hebben ze daar in geknipt, (helaas) klopt het dat de link te klein is :( komt het gratis aspect weer naar boven :D

Op internet heb ik onlangs een stuk gelezen dat het qua links belangrijk is om beide te doen, dit klopt dus niet.

Bedankt voor je aanbod qua vragen, waar ik wel benieuwd naar ben is hoe jij aan je kennis komt. Behalve via dit forum lees je er boeken over? Zo ja welke? Ik ben nu bijvoorbeeld bezig met een boek van Scott Fox e-riches 2.0.

groet,
Erik
www.sieradenmetkarakter.nl
It's all about passion