Re: voordeel voor mensen van overmaken boven ideal betalen
Geplaatst: 29 oktober 2011
Dat kost minder of gratis.PaulG schreef:Heb je met 'overboeking' geen bank nodig dan?
Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.
https://www.webwinkelforum.nl/
Dat kost minder of gratis.PaulG schreef:Heb je met 'overboeking' geen bank nodig dan?
Je hebt gelijk.Wouterjan schreef:Wat een onzin opabert.
Wat je zegt slaat echt nergens op.
Dus omdat Ideal er soms uit ligt gebruik je het helemaal niet meer.
En omdat jij tegen banken ben moeten je klanten daar maar mee leven. Of nog erger, je klein kinderen.
Je kan wel zeggen dat het ze goed af gaat maar geloof me, het zal ze nog veel beter af gaan als ze gewoon Ideal en pinnen kunnen gebruiken..
Andere bril even van beneden gehaald, schoongemaakt en opgezet om PC scherm beter te lezen en lees:Wouter Hol schreef:Bert had ook niet goed gelezen; hij dacht dat iedereen in dit topic er tegen was, maar iedereen is juist voor..
Als je een professioneel bedrijf hebt dan moet je niet alleen naar de kosten kijken.opabert schreef:Dat kost minder of gratis.PaulG schreef:Heb je met 'overboeking' geen bank nodig dan?
Met de komst van Emaestro zouden ze hun eigen graf graven als ze die kosten hadden verhoogd voor 2012.Jeroen__ schreef:Misschien wordt iDEAL in de toekomst goedkoper.
ING heeft het iDEAL tarief voor 2012 in ieder geval niet verhoogd.
Geen enkel probleem.Wouterjan schreef:Ik ben het absoluut met je eens opabert dat het (veel) geld kost.
Wouterjan,Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet ga gebruiken. Want ondanks de kosten van de bank maak ik wel winst. En als ik geen gebruik van iDeal of banken zou maken zou mijn hele bedrijf niet kunnen bestaan.
Al minimaal 1 jaar is een bank overschrijving binnen 30 minuten zichtbaar op je internet bankieren.Jeroen__ schreef: iDEAL heeft meerdere voordelen ten opzichte van een overboeking:
- Er kan sneller worden geleverd, omdat de betaalstatus direct zichtbaar is.
Order picking en inpakken moet je toch echt nog met handje of met inpak machine doen, dat doet Ideal niet voor jouw.- Met iDEAL is het mogelijk om de verwerking van een bestelling en het voorraadbeheer grotendeels te automatiseren. Dit bespaart tijd en maakt het mogelijk om een actuele voorraadstatus op de website weer te geven.
Dit is met bijschrijving ook het geval.- De boekhouding wordt eenvoudiger, doordat de omzet per dag als batch op je rekening wordt gestort.
Deze begrijp ik niet of helemaal niet.- Er ontstaan geen betalingsverschillen.
Volgens ING en ABN AMRO kan het toch echt veel langer duren.opabert schreef:Al minimaal 1 jaar is een bank overschrijving binnen 30 minuten zichtbaar op je internet bankieren.
ING schreef:Maakt u met Mijn ING (internetbankieren) geld over naar een rekeninghouder bij een andere bank? Als u de opdracht voor 15.30 uur verstuurt, staat het geld nog dezelfde dag op de andere rekening. Verstuurt u de opdracht na 15.30 uur, dan is het bedrag de volgende werkdag bijgeschreven.
ABN AMRO schreef:U ziet binnen Internet Bankieren direct of deze opdracht is verwerkt. Hoe snel andere banken deze informatie aan hun klant (de begunstigde) tonen, hangt af van de andere bank. Reken op ongeveer 2 à 3 werkdagen. Opdrachten die u op werkdagen na 12.00 uur opgeeft, worden uiterlijk de volgende werkdag aangeleverd bij de andere bank.
Dat geldt niet voor alle bankoverschrijvingen.opabert schreef: Al minimaal 1 jaar is een bank overschrijving binnen 30 minuten zichtbaar op je internet bankieren.
Bankbetalingen moet je handmatig controleren. Eventueel kan je deze betalingen gedeeltelijk automatisch verwerken, maar dan nog zal je altijd een deel handmatig moeten doen. En soms kan het gebeuren dat een betaling moeilijk te koppelen is aan een bestelling, omdat niet iedereen het bestelnummer vermeldt. Dit kost allemaal extra tijd.opabert schreef: Order picking en inpakken moet je toch echt nog met handje of met inpak machine doen, dat doet Ideal niet voor jouw.
Op dit punt is er nauwelijks winst te behalen door gebruik van IDeal.
Trouwens, je CMS zit al gekoppeld aan je backoffice.
Hoe werkt dat dan? Bij iDEAL bevat de batch bijschrijving alleen omzet van de webshop en bij bankoverschrijvingen kunnen er ook andere soorten ontvangsten tussen zitten. Het lijkt mij niet handig als dat in één transactie op je rekening wordt gestort.opabert schreef: Dit is met bijschrijving ook het geval.
Er zijn klanten die niet het juiste bedrag overschrijven. Bij iDEAL is dat onmogelijk.opabert schreef: - Er ontstaan geen betalingsverschillen.
Deze begrijp ik niet of helemaal niet.
Betalingsverschil ontstaat alleen bij contante kas / verkoop.
Zogenaamde negatieve kas.
Dit kan nooit met bank overschrijvingen is onmogelijk.
Dat kun je technisch wel oplossen door een aparte status zoals "gereserveerd in afwachting van (aan)betaling" of iets vergelijkbaars toe te voegen aan het voorraadbeheer. Voor goed voorraadbeheer is het onderscheid "op voorraad" / "niet op voorraad" eigenlijk te simpel (ook voor backorders en al helemaal als je FIFO of met kritieke voorraden wilt opereren).Jeroen__ schreef:Bij bankbetalingen is het onmogelijk om een real-time voorraadstatus weer te geven op de website.
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat opa Bert nog nooit de achterkant van iDEAL in actie heeft gezien. Alleen de goedkope iDEAL-oplossingen werken met batches; bij een volwaardige iDEAL-implementatie kun je individuele transacties rechtstreeks koppelen aan de backoffice en levering plus administratie compleet automatiseren.Jeroen__ schreef:Hoe werkt dat dan? Bij iDEAL bevat de batch bijschrijving alleen omzet van de webshop en bij bankoverschrijvingen kunnen er ook andere soorten ontvangsten tussen zitten. Het lijkt mij niet handig als dat in één transactie op je rekening wordt gestort.opabert schreef: Dit is met bijschrijving ook het geval.
Ik bedoel alleen de voorraadstatus die op de website bij de producten te zien is.Ward schreef:Dat kun je technisch wel oplossen door een aparte status zoals "gereserveerd in afwachting van (aan)betaling" of iets vergelijkbaars toe te voegen aan het voorraadbeheer. Voor goed voorraadbeheer is het onderscheid "op voorraad" / "niet op voorraad" eigenlijk te simpel (ook voor backorders en al helemaal als je FIFO of met kritieke voorraden wilt opereren).Jeroen__ schreef:Bij bankbetalingen is het onmogelijk om een real-time voorraadstatus weer te geven op de website.
Met batches kan het ook worden geautomatiseerd.Ward schreef:Alleen de goedkope iDEAL-oplossingen werken met batches; bij een volwaardige iDEAL-implementatie kun je individuele transacties rechtstreeks koppelen aan de backoffice en levering plus administratie compleet automatiseren.
Is helemaal afhankelijk binnen welke termijn die verkopen zijn.Wouterjan schreef:Maar OpaBert, wat wil je liever
150 verkopen waar je 10 euro winst op maakt.
OF
70 verkopen waar je 10 euro winst op maakt, en 400 verkopen waar je 9 euro winst op maakt.
Die methode werkt alleen als er van elk artikel kleine aantallen worden besteld en de artikelen ook altijd op voorraad zijn bij de leverancier.opabert schreef: voorraad:
verhaal is alleen van toepassing als je niet voorraadhoudend bent.
( geen eigen magazijn )
Bij eigen magazijn, besteld backoffice zodra voorraad is gedaald tot 5 stuks en is dan de andere dag aangevuld.
Dan moet je bij de leverancier een 'stock voorraad' aanvragen.Jeroen__ schreef:Die methode werkt alleen als er van elk artikel kleine aantallen worden besteld en de artikelen ook altijd op voorraad zijn bij de leverancier.opabert schreef: voorraad:
verhaal is alleen van toepassing als je niet voorraadhoudend bent.
( geen eigen magazijn )
Bij eigen magazijn, besteld backoffice zodra voorraad is gedaald tot 5 stuks en is dan de andere dag aangevuld.
Ik weet niet welke artikelen uw kleinkinderen verkopen, maar in mijn webshop werkt zo'n inkoopmethode in ieder geval niet.