Wat kan voor klanten een voordeel zijn van handmatig overmaken boven ideal?
Of heeft niet iedereen ideal?
Ben gewoon benieuwd.
Re: voordeel voor mensen van overmaken boven ideal betalen
2Het is tegenwoordig niet heel erg populair meer, maar ik heb toch elke dag wel een aantal handmatige betalingen te verwerken. Voor zover ik kan inschatten zijn onderstaande redenen belangrijk.
- Bedrijven die geen iDEAL gebruiken
- Klanten uit België
- Niet vanaf eigen rekening betalen
- Niet bekend met iDEAL (oudere klanten)
- Geen internetbankieren, dus geen iDEAL (bestaat dat nog???, waarschijnlijk weer die ouderen
)
Verder laten wij ook altijd klanten die ruilen en moeten bijbetalen dit via hun bank overboeken.
Ik zou het maar gewoon blijven accepteren als betaalmethode. Het kost je niets en kan dus alleen maar opleveren.
- Klanten uit België
- Geen internetbankieren, dus geen iDEAL (bestaat dat nog???, waarschijnlijk weer die ouderen

Verder laten wij ook altijd klanten die ruilen en moeten bijbetalen dit via hun bank overboeken.
Ik zou het maar gewoon blijven accepteren als betaalmethode. Het kost je niets en kan dus alleen maar opleveren.
3Klopt, heeft ook voordeel, geen Ideal kosten. Maar was gewoon benieuwd. Lijkt me erg veel extra werk boven gewoon via ideal betalen.
Maar ik denk dat de redenen die jij geeft inderdaad voornamelijk de reden zullen zijn.
Maar ik denk dat de redenen die jij geeft inderdaad voornamelijk de reden zullen zijn.
4Inderdaad alle bovenstaande redenen plus één heel belangrijke: er wordt op het werk besteld (in mijn geval vooral door werkende ouders), maar de kaartlezer van de bank ligt thuis.rudyhoff schreef:Het is tegenwoordig niet heel erg populair meer, maar ik heb toch elke dag wel een aantal handmatige betalingen te verwerken. Voor zover ik kan inschatten zijn onderstaande redenen belangrijk.
- Klanten uit België
- Geen internetbankieren, dus geen iDEAL (bestaat dat nog???, waarschijnlijk weer die ouderen)
Sinds enkele weken gebruiken we een alternatief dat ik als tussenvorm zeker kan aanbevelen: de elektronische acceptgiro (e-acceptgiro) van TargetPay. Dit betaalsysteem werkt gewoon met iDEAL (en kost dus € 0,44 per transactie), maar het voordeel is dat je een betaallink kunt e-mailen, zodat de klant kan betalen wanneer het hem of haar uitkomt en een bestelling niet eindigt in een mislukte iDEAL-transactie.
Tot mijn verbazing wordt er ook veel gebruik van gemaakt door klanten die een bestelling afhalen. Voorheen lieten we die uitsluitend contant betalen, maar ongeveer de helft geeft er toch de voorkeur aan om vooraf te betalen met de e-acceptgiro.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5Ooh ja, die acceptgiro heb ik nog maar een keer gehad, maar ik vind 'm heel fijn!
6Inderdaad een rekening met iDEAL er in werkt heel prettig. Gebruik het zelf ook.
Maar Ward waarom laat je het door Targetpay doen? Of doen die ook de normale iDEAL bij jou?
Maar Ward waarom laat je het door Targetpay doen? Of doen die ook de normale iDEAL bij jou?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
7Vijf redenen eigenlijk:eentje schreef:Maar Ward waarom laat je het door Targetpay doen? Of doen die ook de normale iDEAL bij jou?
• TargetPay is sterk in mobiele betalingen (vooruit kijken);
• TargetPay ondersteunt de betaalmethoden die ik nodig heb voor Nederland, België en Duitsland;
• TargetPay rekent geen vaste lasten zoals een maandabonnement;
• de transactiekosten zijn redelijk (€ 0,44 per iDEAL-betaling, geen € 0,99);
• de e-acceptgiro sluit mooi aan op onze facturatie en het debiteurenbeheer (aanbetalen, herinneringen, enzovoort).
Maar je hebt natuurlijk wel een punt: als je al een iDEAL-implementatie hebt, kun je die zelf ook gebruiken voor een oplossing die gelijkwaardig is aan de e-acceptgiro. Daarvoor heb je TargetPay niet nodig.
8- Bij een iDEAL storing betaalt een deel van de klanten via bankoverschrijvingrudyhoff schreef: - Bedrijven die geen iDEAL gebruiken
- Klanten uit België
- Geen internetbankieren, dus geen iDEAL (bestaat dat nog???, waarschijnlijk weer die ouderen)
- Klanten die niet direct willen betalen
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten
9Moet je de iDeal transactie ook betalen als die mislukt is?
Zo kom ik bijvoorbeeld wel eens tot de ontdekking dat ik mijn reader niet bij me heb als ik het iDeal scherm al voor m'n neus heb. Dan deed ik later de bestelling opnieuw. Betaald de winkel dan wel voor die fout?
Zo kom ik bijvoorbeeld wel eens tot de ontdekking dat ik mijn reader niet bij me heb als ik het iDeal scherm al voor m'n neus heb. Dan deed ik later de bestelling opnieuw. Betaald de winkel dan wel voor die fout?
10Dat kost niets extra. Het iDEAL tarief wordt alleen in rekening gebracht voor succesvolle transacties.Tink schreef:Moet je de iDeal transactie ook betalen als die mislukt is?
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten
11In 1 van de webwinkels wordt opvallend veel gekozen voor handmatige overschrijving ipv iDEAL. De vermoedelijke reden: men is op zijn/haar werk en heeft geen card reader bij zich om te kunnen inloggen, dus die maken het meestal 's avonds of de volgende dag over.Wouterjan schreef:Wat kan voor klanten een voordeel zijn van handmatig overmaken boven ideal?
Of heeft niet iedereen ideal?
Ben gewoon benieuwd.
12Hoi!
Ik ben vaak afgehaakt van webshops die alleen ideal aanbieden (of eigenlijk haak ik altijd vanaf!) De reden is dat ik in het buitenland woon en dus geen ideal HEB!
(twee weken geleden moest ik nog op het laatste moment afhaken bij het proberen te kopen van trein tickets bij de NS website!)
Geld overmaken heb ik vaak ook geen zin in want
1. het duurt te lang (dus moet ik langer wachten op goederen
2. de kosten voor de internationale transacties zijn hoger.
3. Met mastercard is het gewoon veel sneller
Persoonlijk vind ik dat de keuze om met visa of mastercard gewoon niet mag missen op een website! Het is gewoon zonde om omzet te missen om deze reden! Ik wordt knettergek van de ideal mode in nederland!
Ik ben vaak afgehaakt van webshops die alleen ideal aanbieden (of eigenlijk haak ik altijd vanaf!) De reden is dat ik in het buitenland woon en dus geen ideal HEB!
(twee weken geleden moest ik nog op het laatste moment afhaken bij het proberen te kopen van trein tickets bij de NS website!)
Geld overmaken heb ik vaak ook geen zin in want
1. het duurt te lang (dus moet ik langer wachten op goederen
2. de kosten voor de internationale transacties zijn hoger.
3. Met mastercard is het gewoon veel sneller
Persoonlijk vind ik dat de keuze om met visa of mastercard gewoon niet mag missen op een website! Het is gewoon zonde om omzet te missen om deze reden! Ik wordt knettergek van de ideal mode in nederland!

13Gelukkig hebben reeds veel winkels PayPal waar je gewoon met je mastercard of visa kan betalen.
14Vansaddiction, daar loop ik ook tegenaan vanuit België!
15En nu even de andere kant...
Je hebt een Nederlandse webshop... je bied iDEAL aan en rembours (tegen kostprijs).
iDEAL kost je tussen de 40 en 99 cent per transactie. Rembours kost je niets.
Waarom dan CC aanbieden dat je xx per transactie kost en minimaal iets van 2.5% van de omzet?
Je hebt een Nederlandse webshop... je bied iDEAL aan en rembours (tegen kostprijs).
Waarom dan CC aanbieden dat je xx per transactie kost en minimaal iets van 2.5% van de omzet?
16Jaar geleden viel vele ouwe leden op dit forum over mij heen toen ik een antie ideal betoog voerde...
Maar inmiddels zijn de tijden veranderd, zo blijkt uit bovenstaande reacties.
Mijn kleinkinderen verkopen voor 400000,00 aan niet ideal klanten en alleen in Nederland ! ( geen nul te veel ).
De overige omzet is afhalen pinnen en contant.
Ondanks wat de voorstanders beweren, het kan tot 2011 nog steeds.
Zolang de banken het niet moeilijker gaan maken,
Mijn voorspelling:
Het ligt in de lijn der verwachtingen
dat webshops minimaal verplicht gaan worden voor gebruik van ideal.
Maar inmiddels zijn de tijden veranderd, zo blijkt uit bovenstaande reacties.
Mijn kleinkinderen verkopen voor 400000,00 aan niet ideal klanten en alleen in Nederland ! ( geen nul te veel ).
De overige omzet is afhalen pinnen en contant.
Ondanks wat de voorstanders beweren, het kan tot 2011 nog steeds.
Zolang de banken het niet moeilijker gaan maken,
Mijn voorspelling:
Het ligt in de lijn der verwachtingen
dat webshops minimaal verplicht gaan worden voor gebruik van ideal.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
17Je vergeet nog aantal kosten posten.eentje schreef:En nu even de andere kant...
( zie mijn andere topic over"
veel jonge ondernemers kunnen helaas niet goed rekenen )
18Beste opabert... als je kinderen nu 4 ton doen met alleen overmaken, pinnen en contant... wat zouden ze dan niet voor een omzet kunnen draaien met iDEAL erbij...
19Ik gebruik in het buitenland voornamelijk Paypal, ik ben namelijk anti-creditcard. Mijn vriend heeft er wel een, we gebruiken 'm ook met enige regelmaat, maar ik vind die rekeningen achteraf altijd zo onzeker over de kosten.
Geen iDeal hebben in je Nederlandse webshop is naar mijn mening echt geen goede service. Als ik moet betalen door over te maken ipv iDeal ga ik uit van een hobby webwinkeltje. Maar ik vind het ook heel belangrijk dat je klanten meerdere mogelijkheden geeft, zelfs al vraag je een bijdrage voor bij gebruik van creditcard of Paypal.
Geen iDeal hebben in je Nederlandse webshop is naar mijn mening echt geen goede service. Als ik moet betalen door over te maken ipv iDeal ga ik uit van een hobby webwinkeltje. Maar ik vind het ook heel belangrijk dat je klanten meerdere mogelijkheden geeft, zelfs al vraag je een bijdrage voor bij gebruik van creditcard of Paypal.
20Klopt, die vraag stellen ze ook maar zijn tot nu tevreden.eentje schreef:Beste opabert... als je kinderen nu 4 ton doen met alleen overmaken, pinnen en contant... wat zouden ze dan niet voor een omzet kunnen draaien met iDEAL erbij...
Maar dat gaan ze niet testen want hun opa is anti bank

( door schade en schande en domme fouten geleerd in verleden )
Zolang mogelijk zonder 'hulp' van een bank dan bedoel ik ook echt elke bank.
opas motto:
"een bank leent jouw een paraplu voor als de zon schijnt,
maar zodra het gaat regenen komen ze die paraplu bij jouw terug halen"
21Als je zonder hulp van een bank wil waarom dan wel pinnen? Pinnen en iDEAL is precies hetzelfde principe... (zelfs eigendom van het zelfde bedrijf namelijk Currence)
22Dus omdat jij het niet op banken hebt mogen je kinderen geen ideal gebruiken??opabert schreef:Klopt, die vraag stellen ze ook maar zijn tot nu tevreden.eentje schreef:Beste opabert... als je kinderen nu 4 ton doen met alleen overmaken, pinnen en contant... wat zouden ze dan niet voor een omzet kunnen draaien met iDEAL erbij...
Maar dat gaan ze niet testen want hun opa is anti bank
( door schade en schande en domme fouten geleerd in verleden )
Zolang mogelijk zonder 'hulp' van een bank dan bedoel ik ook echt elke bank.
opas motto:
"een bank leent jouw een paraplu voor als de zon schijnt,
maar zodra het gaat regenen komen ze die paraplu bij jouw terug halen"
23Wouterjan
Het zijn mijn klein-kinderen.
Dat zijn de kinderen vd kinderen.
Het zijn mijn klein-kinderen.
Dat zijn de kinderen vd kinderen.
24Het gaat te ver om mijn achterliggende reden hier te ventileren.eentje schreef:Als je zonder hulp van een bank wil waarom dan wel pinnen? Pinnen en iDEAL is precies hetzelfde principe... (zelfs eigendom van het zelfde bedrijf namelijk Currence)
hou het er maar op dat ik ruim 40 jaar ervaring heb met banken.
devies,
Zolang als mogelijk zonder vreemd geld in jouw bedrijf.
25opabert... dat is geen antwoord op de vraag... waarom wel pinnen en geel iDEAL? iDEAL is net zo min of veel vreemd geld dan pinnen.
26Ik pin nooit heb ook geen pin pas.eentje schreef:opabert... dat is geen antwoord op de vraag... waarom wel pinnen en geel iDEAL? iDEAL is net zo min of veel vreemd geld dan pinnen.
Het heeft er hoofdzaak mee te maken dat ik Anti bank ben en na de 'crisis' nog 100x erger dan voor die periode.
A)
Banken te hoge tarieven rekenen voor elektronische handeling
( alleen om dat het 'mode' is )
En dat is niet alleen die 50 cent maar ook abonnement, rente + kosten voor rekening courant, afschrijvingen etc etc
kortom alle kosten welke de bank in rekening brengen en dan spreek je over pakweg ruim 2000 / 3000 per jaar voor ??? jij mag het zeggen.
B)
Als ideal er weer eens uit ligt, de klant niet kan betalen
( zelfde met pinnen )
Gewoon overboeking is nog altijd beste het werkt.
Klein-kinders zijn het bewijs.
27Heb je met 'overboeking' geen bank nodig dan?
28Wat een onzin opabert.
Wat je zegt slaat echt nergens op.
Dus omdat Ideal er soms uit ligt gebruik je het helemaal niet meer.
En omdat jij tegen banken ben moeten je klanten daar maar mee leven. Of nog erger, je klein kinderen.
Je kan wel zeggen dat het ze goed af gaat maar geloof me, het zal ze nog veel beter af gaan als ze gewoon Ideal en pinnen kunnen gebruiken..
Wat je zegt slaat echt nergens op.
Dus omdat Ideal er soms uit ligt gebruik je het helemaal niet meer.
En omdat jij tegen banken ben moeten je klanten daar maar mee leven. Of nog erger, je klein kinderen.
Je kan wel zeggen dat het ze goed af gaat maar geloof me, het zal ze nog veel beter af gaan als ze gewoon Ideal en pinnen kunnen gebruiken..
29Bert had ook niet goed gelezen; hij dacht dat iedereen in dit topic er tegen was, maar iedereen is juist voor..
30Heb het idee dat hij hier flink aan het acteren is...
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!