Geplaatst: 03 augustus 2010
Maar naast de onsite zaken die jullie allemaal nu aanroeren, bestaan er ook nog heel veel zaken die offline of op de achtergrond gedaan kunnen worden.
dan aan:
Een betere title en description per pagina.
Een betere url, ook per pagina, met daarin onder andere:
- naam van de categorie, naam van het product, en misschien nog de naam van de leverancier.
voorbeeld: http://www.inshapetoday.nl/home/product ... ne/nl.html
Maar ook je sitemap, laat daarin diezelfde gegevens terugkomen, dus niet alleen "stoelen" dan de naam van de stoel, maar "stoel, sidechair", naam van de stoel, naam van de maker/merk.
Zo wordt de site beter geïndexeerd, focus je meer op het product in combi met name/merk in plaats van heel breed "stoel" en zul je meer maar vooral waardevollere bezoekers krijgen die weten waar ze voor komen en wat ze willen. Je bounch rate zal lager uitkomen.
Overigens, ik zou geen stoel online kopen. Zeker niet als je praat over emotie, dat antiek met zich mee brengt. Zien, proeven, voelen, enz.
Ron
dan aan:
Een betere title en description per pagina.
Een betere url, ook per pagina, met daarin onder andere:
- naam van de categorie, naam van het product, en misschien nog de naam van de leverancier.
voorbeeld: http://www.inshapetoday.nl/home/product ... ne/nl.html
Maar ook je sitemap, laat daarin diezelfde gegevens terugkomen, dus niet alleen "stoelen" dan de naam van de stoel, maar "stoel, sidechair", naam van de stoel, naam van de maker/merk.
Zo wordt de site beter geïndexeerd, focus je meer op het product in combi met name/merk in plaats van heel breed "stoel" en zul je meer maar vooral waardevollere bezoekers krijgen die weten waar ze voor komen en wat ze willen. Je bounch rate zal lager uitkomen.
Overigens, ik zou geen stoel online kopen. Zeker niet als je praat over emotie, dat antiek met zich mee brengt. Zien, proeven, voelen, enz.
Ron