Slechte verkoop!

1
Geachte mensen,

ik heb een webwinkel in antieke en klassieke meubelen. Het punt is alleen dat we nu meer dan 4 maanden bezig zijn maar nogsteeds heel slecht verkopen. Kan iemand mij helpen en vertellen wat het probleem kan zijn?
http://www.antiekantiek.nl

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ruup

2
Hallo,

Wat heeft u tot op dit moment al gedaan aan de promotie van uw webwinkel?
Kunt u dat kort uitleggen, misschien kan ik u wat advies geven!

3
Wij maken gebruik van adwords. Geen wereld bedragen. Er komen wel mensen naar de site maar ze kopen niks. Is er iets mis met de toegankelijkheid, gebruiksvriendelijkheid of is de eerste indruk/aangezicht, of misschien anders adverteren?

alvast bedankt voor je antwoord.
gr,
Ruben

Met Google AdWords bezoekers naar webwinkel

4
Google Adwords is opzich een vrij risicovolle manier van adverteren.

Financieël is het niet aantrekkelijk, zeker niet als je nog niet weet welke producten goed gaan verkopen en welke niet. U bent nu aan het gokken en dat kost u onnodig veel geld!

Wat ik zelf zou doen als ik een nieuwe webwinkel zou starten, is eerst gratis reclame maken voor de shop en op de lange termijn Adwords inzetten als je weet welke producten goed verkopen en hoe hoog je conversieratio is (conversieratio is het aantal mensen dat een aankoop doet op je site, ten opzichte van het aantal bezoekers)

Zodra u verkoopcijfers heeft, kunt u daar beslissingen op nemen.
Als u weet dat u 30 bezoekers van Google AdWords nodig heeft om 1 verkoop te realiseren, dan weet u wat u maximaal per klik kunt betalen!
En dat gaat u pas winst maken. Dit is gokken wat u nu doet. Begrijpt u?

Google Adwords is een studie opzich. Voor geen enkele beginner makkelijk. Gelukkig kan ik u hiermee helpen.

Mijn eerste vraag aan u is:

* op welk zoekwoord adverteert u nu, naar welke webpagina leidt uw advertentie en hoeveel betaalt u gemiddeld per click?

PS:

Ik let niet altijd op de notificaties die ik ontvang nadat er een nieuwe reactie is geplaatst in dit onderwerp, dus als het te lang duurt voordat u een reactie van mij ontvangt, ga dan naar deze adwords rubriek, hier ben ik dagelijks te vinden en daar kunt u óók vragen stellen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Ik vind de webshop zeker goed toegankelijk en duidelijk. Verder is het naar mijn idee een goede shop als je op zoek bent naar antieke spullen. Heeft u al in lokale media gestaan en of startpagina's op het internet??

Ik kom zelf uit Heiloo en daar hebben ze iets zoals dit: www.heiloo-online.nl
datis een verzamelpagina met alle tips en weetjes/ bedrijven/ sites noem maar op van heiloo en omstreken. Wellicht heeft u woonplaats dit ook. heeft u al eens nagedacht over kaartjes bij de supermarkt(heel makkelijk en simpel en kost niets. ) klinkt misschien stom maar mijn oma verkoopt zo heel veel spulletjes die ze niet meer nodig heeft. Verder zou ik met dit soort artikelen zelf op van die krantjes adverteren waar je nauwelijks kosten aan hebt. (zoals van die gratis krantjes die bij de supermarkt liggen of bijvoorbeeld bij rommelmarkten en beurzen.)

Wellicht heeft u hier iets aan. Hoe dan ook, succes met de onderneming.
Buy low sell high

6
Landingspagina optimalisatie, het is bijna een vakgebied op zich.

De vraag die je jezelf moet stellen bij iedere pagina waar bezoekers op binnen komen op je website is: Is hier in 1 oogopslag duidelijk waar de site werkelijk om draait?

Als ik met m'n breedbeeld laptop naar www.antiekantiek.nl surf, dan wordt ruim 40% van m'n beeldscherm opgevuld met een foto van oud hout (sorry als ik bot over kom).
Zo'n beetje alle pagina's op de website, vertellen mij niet in 1 oogopslag waar de site nu echt om draait (de producten). De header is groter dan de productfoto's, dat zou volgens mij andersom moeten zijn.

De sfeer die de website uitstraalt is goed, technisch werkt de werkt ook goed.
Maak het voor de bezoekers nog makkelijker en de aanvragen volgen vanzelf.

Mocht je nog meer tips en/of adviezen willen, laat het me weten.

7
Hallo Mensen,

Ja ik ben het helemaal met DoMagic eens dat de Header een stuk oud hout toont en veel te groot is. Ik moet hier nog iets beter naar kijken. Als jullie nog meer tips hebben dan hoor ik dat graag van jullie.
Alvast bedankt voor je tips.

gr,
Ruben

8
Wat ik me nog afvroeg; heb je gemerkt dat je, sinds het openen van de webwinkel, wel significant meer fysieke bezoekers in je zaak hebt gehad? Een webshop wil soms ook goed werken als online showroom, ipv online verkoopkanaal, en op die manier klanten werven door ze naar je fysieke zaak te trekken.
www.izitoko.nl

Voor ondernemende geesten die iets te bieden hebben!

9
Je kan het google adwords hulpmiddel programma voor zoekwoorden gebruiken om te kijken waar mensen naar zoeken. Aan de hand van deze woorden kan je de webwinkel verder gaan optimaliseren. Ook goed naar de concurenten kijken, is geen slechte zaak.

Succes

10
Het gaat langzaam beter met de hoeveelheid mensen die de website bezoeken. De verkoop via de website loopt nog niet goed. Er zijn wel steeds. Meer mensen die interesse hebben. Ik heb de website een beetje mooier gemaakt. Heeft er iemand misschien nog suggesties? Een goed advies om naar te kijken waarnaar mensen zoeken.

Allemaal alvast bedankt voor jullie verdere feedback.
http://www.antiekantiek.nl/

Gr.,
Ruben

11
Beste mensen,

ik blijf bezig met het verbeteren van mijn website. Ik zou graag weer willen weten wat jullie indruk (kritische kijk) is van mijn website. Ik waardeer elke mening hoe slecht deze ook is. www.antiekantiek.nl

Alvast bedankt weer voor jullie kritische feedback.

Gr,
Ruben
www.antiekantiek.nl

12
ruub77 schreef:Beste mensen,

Ik waardeer elke mening hoe slecht deze ook is
Mening kan toch nooit slecht zijn? :(

Anyway, ik zie de verbeteringen. Mijn mandje is nu zichtbaar zonder dat ik hoef te scrollen, dat is heel fijn en zal je verkopen zeker niet tegenwerken.
Ook zie ik een handige tool die mij laat zien wat de populairste producten zijn.

De bestelbutton bug is helaas nog wel aanwezig maar ik begrijp dat je moeite hebt met dit op te lossen, helaas kan ik je ook niet echt helpen hier mee.
En ik zie nergens een KvK en btw nummer, kan dit kloppen?

En nog een vraagje, puur uit interesse; wat is je doelgroep? zijn dit de echte antiek speurders op internet? impuls aankopen via jouw site lijkt me niet echt. En waar adverteer je momenteel?


Groeten

14
Beste hhh en Eentje,

Ja wie de doelgroep is lastig te zeggen.
Ik zal uitleggen hoe antiekantiek.nl eruit ziet. We hebben een artelier voor restauratie van antiek en verkopen ook antieke meubelen in de winkel. Daarnaast verkopen we ook klassieke meubelen. Iets minder dan antieke meubelen. Ik denk niet dat echte speurders onze doelgroep is. Terwijl we wel de mogelijkheid hebben gecreeerd om antiek te zoeken bij een van onze groothandelaren. (Antiek zoeken). Van Declemy wat een meer trendy meubelen zijn hebben we wel aanvragen gehad maar na een email terug gestuurd te hebben horen we niks meer.

Is het handig om de kvk nummer op de homepage te zetten? Of is het verstandiger om dit bij contact neer te zetten. Deze staat al bij de Algemene voorwaarden.

Op het moment adverteren we met adwords. Niet veel. Tevens ben ik zelf bezig met steeds meer links te zoeken. Misschien heeft nog iemand goede link pagina's om ook te backlinken?

Ik waardeer allemaal heel erg jullie hulp. Ik merk wel dat het heel lastig is om een webwinkel goed neer te zetten vooral voor de artikelen die wij verkopen.

Dus elk klein beetje hulp is zeer gewaardeerd.
Gr,
Ruben
www.antiekantiek.nl

15
Media aandacht genereren!

Het klinkt misschien stom maar het kan.. er zijn tegenwoordig zo ontzettend veel programma's op tv, de radio (en internet!). Een beetje brutaal mens kan een heel eind komen.

Ik ben er zelf helemaal niet sterk in maar voor de webshop die ik beheer weet mijn vriendin er uitstekend raad mee. In korte tijd indagbladen, EditieNL, de rijdende reporter.. gewoon durven bellen en iets leuks te vertellen hebben dan kom je een heel eind.

Elke keer dat er media aandacht was zag ik een duidelijke stijging in de bezoekersaantallen en ook in de verkoop. Wat momenteel ook helpt is een wekelijkse aanbiedingenmail. Twee produkten in de aanbieding en een optie om je af te melden (ook niet onbelangrijk :-) ), genoeg materiaal om weer verkoop te genereren.

Het kost meer moeite om de site via internet zichtbaar te maken. Via de media gaat het een stuk makkelijker.

Succes!

16
reden voor mijn vraag is volgend:

Op dit moment staan er bij al je artikelen kortingen, dit lijkt goedkoop, dus als je had gezegd ik ben op zoek naar koopjeszoekers en ik gebruik de website om van m'n losse stuks af te komen zeg ik ja dan heb je een goede site moet alleen het kortingspercentage (kunstmatig) omhoog.

Maar als je op zoek bent naar mensen die een beetje meer geld te besteden hebben zou ik als de donder de kortingen van de pagina af halen.

KvK en eventueel BTW nummer bij contact neer zetten, misschien zelfs in de footer van de website, dit wekt vertrouwen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

17
ruub77 schreef: Ja wie de doelgroep is lastig te zeggen.
Het is naar mijn mening essentieel om te weten wat je doelgroep is, dan kan je deze namenlijk zelf opzoeken!
Ik ben erg van het 'nieuwe adverteren' dus zitten deze mensen (gedeelte van je doelgroep) op hyves, twitter, facebook etc.? Dan kom jij daar ook met uitgebreide informatie binnen. Je bereik is groter dan je denk en het kost tijd maar geen geld. Daarnaast heb je natuurlijk magazines en blogs waar je kan adverteren maar natuurlijk ook in een artikel kan komen te staan.
Is het handig om de kvk nummer op de homepage te zetten? Of is het verstandiger om dit bij contact neer te zetten. Deze staat al bij de Algemene voorwaarden.
Ik zoek zoiets altijd eerst onderaan de pagina(s), daarna bij contact. Het is inderdaad het beste om deze onderaan iedere pagina te plaatsen.

18
Beste eentje,

ik heb de kortingen tijdelijk weggehaald en een imageflow voor terug gezet. Ik ben het enigzins wel met je eens maar ben er nog niet overuit. Ik laat het voorlopig met de imageflow kijken of dat verbetering geeft. Misschien is een image flow ook niet echt mooi??????

gr,
Ruben
www.antiekantiek.nl

23
Allemaal leuke hulp over conversie enz. enz. maar ik zou niet bij je kunnen kopen omdat je product informatie ver onder de maat is.

Ik zou graag een antieke kast kopen maar wil dan wel weten wat de exacte maten zijn.
Ik zou graag een leuk antiek tafeltje kopen maar kan nergens lezen hoe hoog het is en wat de doorsnede van het blad is.

Je moet jezelf meer in de huid van de koper steken, lijkt me en minder naar technische oplossingen zoeken.

sterkte
John

24
Je hebt helemaal gelijk John... had ik nog niet eens gezien.
Beetje beroepsdeformatie denk ik... langzamerhand te veel website bouwer geworden en alleen naar de techniek en het design aan het kijken ipv waar het feitelijk om draait, productinformatie.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

25
Ha John,

bedankt voor je opmerking. Daar heb je wel een punt. Ik zat er ook aan te denken. Wordt wel een werk om voor alle artikelen dit erbij te zetten maar het helpt wel. Soms krijgen we wel de vraag per email wat de maten zijn. Maar misschien filter je dan ook weer de echte kopers die ook daadwerkelijk willen kopen????

Gr,
Ruben
www.antiekantiek.nl

26
Beste Ruben,

Zet in de kop linksbovenaan in een prettig leesbare letter je adres en telefoonnummer. Ik moest 3 minuten zoeken naar je contact info. Ja, ik ben kippig, net als de rest van computerend Nederland ;-)

Motivatie: Wie in een straal van 25km woont, realiseert zich dat dan meteen en komt a.s. zaterdag bij je kijken. Een mooie stoel mag best wat kosten, maar verplaats je zelf eens in je klanten. Maak jij 1000 euro over op basis van een foto? Doe je misschien wel als je de winkel in kwestie al kent. Mensen zullen eerst wat willen zien. Dit soort artikelen verkoopt volgens mij moeilijk via een webshop, maar is wel een goed middel om klanten te interesseren. Het winnen van vertrouwen zal face-to-face moeten gebeuren, denk ik...

Als je dan in je winkel iemand over de vloer krijgt, en een (uniek) artikel verkocht hebt, kun je op de website bij dat artikel "VERKOCHT" zetten. Lijkt banaal, is het misschien ook wel, maar het past wel bij antiek waarvan je nu eenmaal geen onbeperkte voorraad van hebt.

Succes!
Frank

27
Wat Frank zegt klinkt idd goed.

Verder zijn de producten op de homepage erg duur. Dat is natuurlijk logisch bij antiek. Maar misschien wat dat je wat kleinere items bovenaan de homepage kan zetten, miss dat dat toegankelijker is voor potentiële nieuwe klanten.

Gr.

29
Beste mensen,

hartelijk dank voor jullie feedback. Ik ga er zeker de komende tijd iets meedoen.
gr,
Ruben

www.antiekantiek.nl de Plek voor Antiek en Klassiek.

30
Ik mis nog idd de informatie over de producten. Ook zou ik meerdere foto's plaatsen van de producten. BV. de antieke kast rechtsonder. Maak een foto zoals hij dicht is en zoals hij open is. Zo zien bezoekers ook hoe het ingedeeld is aan de binnenkant.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!