Hoi Richard
GEwoon kriskras even wat opmerkingen/overdenkingen van mijn kant
- In je algemene voorwaarden sluit je de 'afkoelingsperiode'uit voor bepaalde artikelen die in de aanbieding gekocht zijn. Volgens mij is dit in strijd met de wet kopen op afstand.
- Hetzelfde geldt voor producten die verzegeld zijn. Er zijn slechts een beperkt aantal productgroepen die je mag verzegelen en vervolgens mag uitsluiten van retourrecht. DVD-spelers vallen daar voor zover ik weet niet onder (DVD's en CD's wel trouwens)
- Ik vind het een overzichtelijke en complete shop, dat even tussendoor gesteld
- Doe meer met de header. Die is nu statisch en niet klikbaar. Juist de oranje teksten zou ik klikbaar maken en eventueel doorkoppelen naar een aparte contentpagina met toelichting
- Bij een aantal artikelen zie ik een uitgebreide omschrijving waardoor de bestelknop onder de fold valt. Bijvoorbeeld
deze Probeer je bestelknop altijd in beeld te houden
- Kleur van de knop is goed opvallend, maar het design is volledig gelijk aan de andere knoppen evenals het formaat. Maak eens een ander ontwerp en doe een A/B test om te kijken of je die nog kunt optimaliseren
- Persoonlijk krijg ik altijd wat weerstand als ik een account moet aanmaken. Waarom moet dat? Ook al is het maar het opgeven van mijn mailadres. Kun je die niet gewoon opnemen in je check-out-form en na bestelling de klant de gelegenheid geven zij ingevoerde gegevens om te zetten naar een account?
Tenslotte
Je bedrijfsnaam is DVDhoofdsteunen.com. Dat is geen naam die mensen onthouden om nog eens naar terug te keren. Voor hetzelfde geld komen ze nu of op termijn uit bij de .nl versie of DVD-Hoofdsteunen.com of DVD-Hoofdsteun.com of weet ik veel wat voor generieke domeinnamen in die branche te bedenken zijn.
Ik zou als ik jou was overwegen om er een merknaam boven te zetten. Een naam die men wel onthoudt en waarvan je het domein ook registreert en laat doorlinken naar je huidige domeinnaam.
Die is wel lekker voor je vindbaarheid natuurlijk en dus voor de korte termijn eenmalige bezoekers maar voor de langere termijn zul je in mijn ogen toch iets van een merkstrategie moeten voeren.
Vergelijk het maar eens met fonq.nl of de shops van tom coronel (
create2fit)
Zij combineren de SERPS-voordelen van een generieke domeinnaam met een langere termijnvisie door er een merknaam boven te zetten.
Succes in ieder geval
Frans