Fine-tuning nodig? dvdhoofdsteunen.com

1
Hallo allemaal, inmiddels draait mijn webwinkel www.dvdhoofdsteunen.com bijna 4 maanden, met aardig succes. Vooral voor de vakantie een enorme piek maar ja dat is logisch gezien het product. Veel mensen wilden voor de vakantie DVD hoofdsteunen in hun auto. Ik zou graag eens willen weten hoe gebruiksvriendelijk mijn webwinkel www.dvdhoofdsteunen.com is. Is het duidelijk, overzichtelijk, etc... kortom feedback is welkom.

Alvast bedankt.
(het kan soms even duren voordat ik reageer op een reactie)

Gr. Richard
www.dvdhoofdsteunen.com | Service maakt het verschil....

2
Hoi Richard

GEwoon kriskras even wat opmerkingen/overdenkingen van mijn kant

- In je algemene voorwaarden sluit je de 'afkoelingsperiode'uit voor bepaalde artikelen die in de aanbieding gekocht zijn. Volgens mij is dit in strijd met de wet kopen op afstand.

- Hetzelfde geldt voor producten die verzegeld zijn. Er zijn slechts een beperkt aantal productgroepen die je mag verzegelen en vervolgens mag uitsluiten van retourrecht. DVD-spelers vallen daar voor zover ik weet niet onder (DVD's en CD's wel trouwens)

- Ik vind het een overzichtelijke en complete shop, dat even tussendoor gesteld

- Doe meer met de header. Die is nu statisch en niet klikbaar. Juist de oranje teksten zou ik klikbaar maken en eventueel doorkoppelen naar een aparte contentpagina met toelichting

- Bij een aantal artikelen zie ik een uitgebreide omschrijving waardoor de bestelknop onder de fold valt. Bijvoorbeeld deze Probeer je bestelknop altijd in beeld te houden

- Kleur van de knop is goed opvallend, maar het design is volledig gelijk aan de andere knoppen evenals het formaat. Maak eens een ander ontwerp en doe een A/B test om te kijken of je die nog kunt optimaliseren

- Persoonlijk krijg ik altijd wat weerstand als ik een account moet aanmaken. Waarom moet dat? Ook al is het maar het opgeven van mijn mailadres. Kun je die niet gewoon opnemen in je check-out-form en na bestelling de klant de gelegenheid geven zij ingevoerde gegevens om te zetten naar een account?

Tenslotte

Je bedrijfsnaam is DVDhoofdsteunen.com. Dat is geen naam die mensen onthouden om nog eens naar terug te keren. Voor hetzelfde geld komen ze nu of op termijn uit bij de .nl versie of DVD-Hoofdsteunen.com of DVD-Hoofdsteun.com of weet ik veel wat voor generieke domeinnamen in die branche te bedenken zijn.

Ik zou als ik jou was overwegen om er een merknaam boven te zetten. Een naam die men wel onthoudt en waarvan je het domein ook registreert en laat doorlinken naar je huidige domeinnaam.
Die is wel lekker voor je vindbaarheid natuurlijk en dus voor de korte termijn eenmalige bezoekers maar voor de langere termijn zul je in mijn ogen toch iets van een merkstrategie moeten voeren.

Vergelijk het maar eens met fonq.nl of de shops van tom coronel (create2fit)

Zij combineren de SERPS-voordelen van een generieke domeinnaam met een langere termijnvisie door er een merknaam boven te zetten.

Succes in ieder geval

Frans
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop

4
Het merkgebeuren van Frans lijkt mij een stap voor de mogelijke toekomst, maar vindbaarheid lijkt me bij de start ook wel belangrijk. Ik ga vaak juist voor vindbaarheid in plaats van een merk (neem dit forum bijv. maar eens).

Je webwinkel ziet er prima uit. Op je webwinkel even nog niets aan te merken. Dan kom ik bij de volgende stap. Wat nu als ik echt interesse heb?

Ten eerste zou ik geen idee hebben waar ik op moet klikken in je webwinkel. Bij kleding heb ik nog wel smaak of een prijsindicatie. Bij een DVD speler heb ik geen idee. Ik zit niet in die markt en als ik over 2 weken op vakantie ga en me langzaam nerveus begin te voelen over het idee dat die 2 koters achterin zitten en dat ik tijdens de autorit naar Zwitersland minstens 30 grijze haren erbij ga krijgen, wil ik snel en duidelijk geholpen worden naar de juiste keuze.

Een paar honderd euro voor een fijne autorit heb ik er dan denk ik wel voor over. Maar een lange zoektocht en vergelijkingstocht online, weer niet. Hoe help je me kiezen?

Ik zou ergens duidelijk een button maken? De juiste kiezen? Waar ik door 4 vragen te beantwoorden uit kom bij een keuze mogelijkheid tussen 2 systemen. Bijv. vragen als budget, kwaliteit, zelf doen of laten doen, hoofdsteun of daksteun, en de verschillen telkens erbij noemen. Zodat ik in 2-3 minuten via een zogenaamde wizard een bepaalde keuze leer maken.

Persoonlijk zou ik altijd twijfelen bij het online kopen van zo'n ding. Liever in de winkel, waar een verkoper me in 2 minuten een setje voorlegt die volgens hem de beste keuze is. (zelfs als ik stiekem ook wel weet dat die verkoper is getraint om mij het pakketje met de meeste marge in de handen te drukken).
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
@Admin

Natuurlijk is merkontwikkeling voor de langere termijn zoals ik al aangaf.

Alleen ook bij een webwinkel moet je enerzijds de quick wins voor de korte termijn doorvoeren, maar in mijn ogen altijd ook de langere termijn voor ogen houden.
Zo moeilijk hoeft het namelijk niet te zijn.
Ook met lange termijn zaken moet je nu een keer beginnen dus waarom niet nu :)

Wel een goede tip trouwens om een soort van selectiewizard/stappenproces toe te voegen.

Frans
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop

6
Hmm... Toch.... Merken blijft gewoon een keuze. Zelfs op de lange termijn. Wij werken vaak generiek als we verwachten dat zoekmachines een groot deel van de traffic zijn, en niet de vaste klanten. Bij DVD spelers in hoofdsteunen kan ik me voorstellen dat zoekmachines 90% van de omzet zijn en vaste klanten nog geen 10%. Een merk opbouwen lijkt me dan niet noodzakelijk. Je kunt prima met generieke trefwoorden werken. Ook op de langere termijn. Mensen die de naam niet onthouden gaan weer zoeken dus als je sterk genoeg in zoekmachines wordt, is ook de lange termijn redelijk safe.

7
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Met name Frans voor de opmerkingen en tips. De naam is bewust zo gekozen i.v.m. de vindbaarheid. Het is een product waar de mensen op gaan zoeken en dan is een eerste plaats op google van groot belang. Het beperkt me wel tot DVD hoofdsteunen (en een beetje bijproducten) dat is dus een nadeel. Verder is het een "mond tot mond reclame product". Daartoe sturen we bij iedere bestelling een bedrijfsflyer die vaak wel ergens in een lade verdwijnt. Voorts zijn we op dit moment bezig om ons bedrijfslogo (tevens naam) te laten verschijnen bij opstarten van het apparaat, dus altijd is de naam voor de koper terug te vinden. Ook werken wij met nieuwsbrieven om zo nu en dan eens een "prikkel" uit te zenden voor een beetje aandacht.

De algemene voorwaarden waarover Frans sprak zullen we nog eens onder de loep nemen.

Tot zover allen bedankt, ik zie de overige reacties graag tegemoet.

Gr. Richard

8
Oh ja, die tip over de selectie wizzard gaan we zeker uitwerken, bedankt !!

Gr. Richard

9
Richard schreef:De naam is bewust zo gekozen i.v.m. de vindbaarheid.
Als je gaat voor vindbaarheid moet je de titles en description metatags nog even onder de loep nemen. Beiden zijn verre van optimaal op zelfs de index!