Pagina 1 van 1
Productomschrijvingen, feitelijk of emotie?
Geplaatst: 04 juli 2013
door OriDrory
Hoi, ik ben benieuwd naar jullie mening over productomschrijvingen.
Hoe schrijven jullie deze, of laten jullie deze schrijven? Productomschrijvingen zijn naast productafbeeldingen erg bepalend voor conversie. Dus ik vraag me af, wanneer koopt jullie doelgroep. Als er ingespeeld wordt op emotie of als er ingespeeld wordt op feiten.
Tweede vraag: Merken jullie verschillen in man-vrouw verkoop. Wanneer kopen mannen en wanneer kopen vrouwen?
Groetjes, Ori.
Re: Productomschrijvingen, feitelijk of emotie?
Geplaatst: 04 juli 2013
door Wouter Hol
Voor de tweede vraag open je best even een nieuw topic. Dan blijven de discussies netjes gescheiden en gaan ze beiden over 1 vraagstelling.
Wij doen een mix. Een lijstje met specificaties van het product en ook een mooie omschrijving van wat het product kan, waar je het voor kan gebruiken of waarom je het zou moeten kopen. Wanneer iets dus het best verkoopt kan ik je niet zeggen, hoogstens dat wij in beide gevallen zouden verkopen.
Re: Productomschrijvingen, feitelijk of emotie?
Geplaatst: 05 juli 2013
door Zazuco
Ik mix het ook. Ik schrijf een leuk verhaaltje over de betreffende figuur (uit welke film je m kent, waarom ie zus of zo gekleed is etc.) en verwerk daar de feitelijke kenmerken zoals formaat etc. bij in. Mijn webshop is nog niet online, dus ik weer nog niet hoe het met de conversie zit. Maar op marktplaats werkt het tot nu toe erg goed.
Re: Productomschrijvingen, feitelijk of emotie?
Geplaatst: 08 juli 2013
door Shoppagina.nl
Op
dit weblog vind je een handige tutorial.
Re: Productomschrijvingen, feitelijk of emotie?
Geplaatst: 08 juli 2013
door MartijnOud
Wij verkopen heel emotieloze producten (inkt cartridges e.d.) dus feiten zijn voor ons het belangrijkst. Bij een aantal producten is er wel een tekst te vinden als "print de meest prachtige foto's" e.d.
Re: Productomschrijvingen, feitelijk of emotie?
Geplaatst: 27 juli 2013
door moineau
Dat ligt aan de producten die je verkoopt. Als je computeronderdelen verkoopt hoef je er geen sfeervol verhaaltje bij te vertellen. Met mode of sieraden is dit wel leuk om te doen

Zoals veel mensen al reageerden, je kan altijd beiden doen, dus een leuke omschrijving en daaronder de feiten (maten, materiaal, etc.)