Productomschrijvingen, feitelijk of emotie?

1
Hoi, ik ben benieuwd naar jullie mening over productomschrijvingen.

Hoe schrijven jullie deze, of laten jullie deze schrijven? Productomschrijvingen zijn naast productafbeeldingen erg bepalend voor conversie. Dus ik vraag me af, wanneer koopt jullie doelgroep. Als er ingespeeld wordt op emotie of als er ingespeeld wordt op feiten.

Tweede vraag: Merken jullie verschillen in man-vrouw verkoop. Wanneer kopen mannen en wanneer kopen vrouwen?

Groetjes, Ori.
Elke maandag een artikel voor jouw webshop: Waarom jij User Experience niet over het hoofd mag zien

Re: Productomschrijvingen, feitelijk of emotie?

2
Voor de tweede vraag open je best even een nieuw topic. Dan blijven de discussies netjes gescheiden en gaan ze beiden over 1 vraagstelling.

Wij doen een mix. Een lijstje met specificaties van het product en ook een mooie omschrijving van wat het product kan, waar je het voor kan gebruiken of waarom je het zou moeten kopen. Wanneer iets dus het best verkoopt kan ik je niet zeggen, hoogstens dat wij in beide gevallen zouden verkopen.

Re: Productomschrijvingen, feitelijk of emotie?

3
Ik mix het ook. Ik schrijf een leuk verhaaltje over de betreffende figuur (uit welke film je m kent, waarom ie zus of zo gekleed is etc.) en verwerk daar de feitelijke kenmerken zoals formaat etc. bij in. Mijn webshop is nog niet online, dus ik weer nog niet hoe het met de conversie zit. Maar op marktplaats werkt het tot nu toe erg goed.
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Productomschrijvingen, feitelijk of emotie?

6
Dat ligt aan de producten die je verkoopt. Als je computeronderdelen verkoopt hoef je er geen sfeervol verhaaltje bij te vertellen. Met mode of sieraden is dit wel leuk om te doen :) Zoals veel mensen al reageerden, je kan altijd beiden doen, dus een leuke omschrijving en daaronder de feiten (maten, materiaal, etc.)