Tip voor Google Analytics. Oplossing voor (not provided)
Geplaatst: 21 maart 2014
Ik heb op internet informatie gevonden voor een oplossing voor de enorme hoeveelheid (not provided) zoektermen die momenteel zichtbaar zijn in Google Analytics. Ik denk dat iedereen dit moet toepassen om iets meer informatie te halen uit de achtergrond van de bezoeker. Je krijgt dan als "zoekterm" de door de bezoeker als eerste bezochte pagina. Dit geeft een aanzienlijk beter beeld dan alleen (not provided).
1. Maak een filter aan in de instellingen van Google Analytics.
2. Geef de filter de naam "Not provided rewrite" of iets anders, dat maakt niet veel uit.
3. Kies bij filterype voor "aangepast filter" en vervolgens het type "Geavanceerd".
4. Selecteer bij "Veld A -> A extraheren" voor "Campagneterm" en vul in: "(not provided)".
5. Selecteer bij "Veld B -> B extraheren" voor "Aanvraag URL" en vul in: "(.*)"
6. Selecteer bij "Uitvoeren naar -> Samenstellen" voor "Campagneterm" en vul in: "np – $B1"
7. Zet de eerste drie opties op Aan, en de laatste op Uit.
Zie ook deze afbeelding:

1. Maak een filter aan in de instellingen van Google Analytics.
2. Geef de filter de naam "Not provided rewrite" of iets anders, dat maakt niet veel uit.
3. Kies bij filterype voor "aangepast filter" en vervolgens het type "Geavanceerd".
4. Selecteer bij "Veld A -> A extraheren" voor "Campagneterm" en vul in: "(not provided)".
5. Selecteer bij "Veld B -> B extraheren" voor "Aanvraag URL" en vul in: "(.*)"
6. Selecteer bij "Uitvoeren naar -> Samenstellen" voor "Campagneterm" en vul in: "np – $B1"
7. Zet de eerste drie opties op Aan, en de laatste op Uit.
Zie ook deze afbeelding:
