Tip voor Google Analytics. Oplossing voor (not provided)

1
Ik heb op internet informatie gevonden voor een oplossing voor de enorme hoeveelheid (not provided) zoektermen die momenteel zichtbaar zijn in Google Analytics. Ik denk dat iedereen dit moet toepassen om iets meer informatie te halen uit de achtergrond van de bezoeker. Je krijgt dan als "zoekterm" de door de bezoeker als eerste bezochte pagina. Dit geeft een aanzienlijk beter beeld dan alleen (not provided).

1. Maak een filter aan in de instellingen van Google Analytics.
2. Geef de filter de naam "Not provided rewrite" of iets anders, dat maakt niet veel uit.
3. Kies bij filterype voor "aangepast filter" en vervolgens het type "Geavanceerd".
4. Selecteer bij "Veld A -> A extraheren" voor "Campagneterm" en vul in: "(not provided)".
5. Selecteer bij "Veld B -> B extraheren" voor "Aanvraag URL" en vul in: "(.*)"
6. Selecteer bij "Uitvoeren naar -> Samenstellen" voor "Campagneterm" en vul in: "np – $B1"
7. Zet de eerste drie opties op Aan, en de laatste op Uit.

Zie ook deze afbeelding:
Afbeelding
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Tip voor Google Analytics. Oplossing voor (not provided)

10
Bij je standaard dataweergave, tabblad "Instellingen weergeven" kan je onderaan kiezen voor "Dataweergave kopiëren". Als je in die nieuwe dataweergave alle filters verwijderd heb je daar de basis data voor het geval er iets mis gaat met je filters. Waarschijnlijk heb je het nooit nodig, maar het kan zomaar van pas komen.