Pagina 1 van 1

onderzoek consumentengedrag: fysiek of online winkelen?

Geplaatst: 10 mei 2014
door aronw
Het koop- en winkelgedrag verandert ingrijpend. Consumenten maken tijdens het koopproces naast de fysieke winkel steeds meer gebruik van andere kanalen, zoals internet. Vooral detaillisten met fysieke winkels hebben behoefte aan meer inzicht in het hedendaagse koop- en winkelproces van consumenten en willen graag advies op welke wijze zij hierop in kunnen spelen waardoor de detaillist toekomstbestendiger wordt. Het lectoraat Social Media & Reputatiemanagement van de opleiding Communicatie wil met het project MKB21 een bijdrage leveren aan deze behoefte door onder andere het uitvoeren van grootschalig onderzoek onder consumenten.

Fijn dat u wilt bijdragen aan dit onderzoek door deze enquête in te vullen.
Het invullen van de enquête neemt ongeveer acht minuten van uw tijd in beslag. De antwoorden zullen volledig anoniem verwerkt worden.

de link is hier:

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=187776

alvast heel erg bedankt!

Re: onderzoek consumentengedrag: fysiek of online winkelen?

Geplaatst: 10 mei 2014
door Ward
Ingevuld.

Wel heeft je enquête nogal sturende vragen, die mogelijk worden ingegeven door de insteek van je opleiding. Social media is niet dé oplossing, denk ik, maar één oplossing uit een mix van vele oplossingen.

Re: onderzoek consumentengedrag: fysiek of online winkelen?

Geplaatst: 10 mei 2014
door aronw
dank u wel voor het invullen. Het is ook niet de insteek via onze opleiding om te insinueren dat sociale media de oplossing zijn voor het probleem. Het is voor ons de bedoeling dat wij inzicht verkrijgen in het consumentengedrag, zodat wij wellicht advies kunnen geven aan het MKB.

Re: onderzoek consumentengedrag: fysiek of online winkelen?

Geplaatst: 10 mei 2014
door aronw
En ik zal het lectoraat en de docenten op de hoogte stellen van de enigszins sturende vragen. Bedankt voor de feedback.