Pagina 1 van 1

pakket retour ontvangen, klant wil toch ontvangen

Geplaatst: 20 augustus 2014
door WendyDTS
Hallo,

Ik heb een pakket opgestuurd naar een klant in Belgie. Het pakket is 1x aangeboden en volgens de sticker op de doos is er niemand aangetroffen. Volgens de Track & Trace gegevens is het pakket aangeboden en volgt er een 2e afleverpoging (anders instructie voor ontvanger).
Nu heb ik het pakket retour ontvangen met een stickerr erop Adress error.
Ik heb de klant gemaild en gevraagd naar het juiste adres, volgens haar klopt dit en ze wil het pakket graag alsnog ontvangen.
Wie draait er nu op voor de 'nieuwe' verzendkosten? Het is een dusdanig kleine bestelling dat ik er op moet toeleggen als ik de verzendkosten betaal. Ik heb nog geen rekening ontvangen voor de retourzending.
Hoe gaan jullie daarmee om?

Gr. Wendy

Re: pakket retour ontvangen, klant wil toch ontvangen

Geplaatst: 20 augustus 2014
door Ward
Opnieuw verzenden en het verlies voor lief nemen.

Als het adres juist was, heeft de pakketbezorger een fout gemaakt en dat valt onder de verantwoordelijkheid van de afzender. Jij kunt op jouw beurt, in theorie, die kosten verhalen op de vervoerder. In theorie, want dat wordt een welles/nietes-discussie over de juistheid van het adres.

Re: pakket retour ontvangen, klant wil toch ontvangen

Geplaatst: 20 augustus 2014
door WendyDTS
Bedankt voor het snelle antwoord :)

Re: pakket retour ontvangen, klant wil toch ontvangen

Geplaatst: 20 augustus 2014
door PaulG
Ik tik dan het adres in google in. Als het bestaat dan de vervoerder gratis opnieuw laten versturen want hun hebben dan iets fout gedaan.

Re: pakket retour ontvangen, klant wil toch ontvangen

Geplaatst: 20 augustus 2014
door Electronixs.nl
Precies even goed google checken. Evt met streetview. Het is vakantietijd dus misschien is de vaste chauffeur er ook niet. De kosten natuurlijk verhalen op de vervoerder.
Wij krijgen altijd ons geld terug.

Re: pakket retour ontvangen, klant wil toch ontvangen

Geplaatst: 20 augustus 2014
door GoedeShampoo
Electronixs.nl schreef: Wij krijgen altijd ons geld terug.
Werken jullie direct met PostNL of via een tussenpartij?