pakket retour ontvangen, klant wil toch ontvangen

1
Hallo,

Ik heb een pakket opgestuurd naar een klant in Belgie. Het pakket is 1x aangeboden en volgens de sticker op de doos is er niemand aangetroffen. Volgens de Track & Trace gegevens is het pakket aangeboden en volgt er een 2e afleverpoging (anders instructie voor ontvanger).
Nu heb ik het pakket retour ontvangen met een stickerr erop Adress error.
Ik heb de klant gemaild en gevraagd naar het juiste adres, volgens haar klopt dit en ze wil het pakket graag alsnog ontvangen.
Wie draait er nu op voor de 'nieuwe' verzendkosten? Het is een dusdanig kleine bestelling dat ik er op moet toeleggen als ik de verzendkosten betaal. Ik heb nog geen rekening ontvangen voor de retourzending.
Hoe gaan jullie daarmee om?

Gr. Wendy

Re: pakket retour ontvangen, klant wil toch ontvangen

2
Opnieuw verzenden en het verlies voor lief nemen.

Als het adres juist was, heeft de pakketbezorger een fout gemaakt en dat valt onder de verantwoordelijkheid van de afzender. Jij kunt op jouw beurt, in theorie, die kosten verhalen op de vervoerder. In theorie, want dat wordt een welles/nietes-discussie over de juistheid van het adres.
StoreCore.io
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!