Pagina 1 van 1

Google Authorship Markup stopt..

Geplaatst: 03 september 2014
door NielsVos
Misschien was het jullie al enige tijd opgevallen dat de authorship images niet meer getoond werden in de zoekresultaten. Veel marketeers hebben veel energie gestoken in het benchmarken van de best converterende images etc. Volgens John Mueller (en vervolgens vermeld via het kanaal van Karel Geenen) is er besloten om de stekker uit de markup te trekken.

Bron John Muller:
https://plus.google.com/u/0/+JohnMuelle ... Zf3KDP1Dm8

Wat vonden jullie zelf van de Authorship Markup? Jammer of ben je er blij van dat al die foto's weg zijn (en blijven) uit de resultaten?

Re: Google Authorship Markup stopt..

Geplaatst: 03 september 2014
door PaulG
Er gaat dus iets weg waar ik nog nooit van gehoord heb.

Re: Google Authorship Markup stopt..

Geplaatst: 04 september 2014
door libertes
Voor Blogs leuk, maar of het echt veel meerwaarde had? Zag het vooral als een methode om Google+ wat meer te promoten.

Re: Google Authorship Markup stopt..

Geplaatst: 04 september 2014
door GoedeShampoo
libertes schreef:Voor Blogs leuk, maar of het echt veel meerwaarde had? Zag het vooral als een methode om Google+ wat meer te promoten.
Grote kans ook dat het daarom was ingezet.
Maar het had een zeer sterk converterend effect. Een artikel met een afbeelding had 200/300% meer hits dan eentje zonder.

Sommige websites hebben zich hier jaren op gericht; en nu gaat het weg.. Het is pijnlijk als je hier al lang mee bezig bent. Maar in deze snel veranderende wereld is niks meer zeker en moet je altijd klaar zijn voor de volgende verandering.

Re: Google Authorship Markup stopt..

Geplaatst: 04 september 2014
door NielsVos
PaulG schreef:Er gaat dus iets weg waar ik nog nooit van gehoord heb.
Niet van gehoord maar vast wel eens gezien dat er een fotootje voor een zoekresultaat in Google stond :)
GoedeShampoo schreef: Maar het had een zeer sterk converterend effect. Een artikel met een afbeelding had 200/300% meer hits dan eentje zonder.
Yes! Wij merkten geen 200% a 300% procent stijging maar zeker wel rond de 20% op blogartikelen. Het probleem was alleen dat je er steeds minder van ging merken. Op een gegeven moment had de gehele top 10 een foto... tjah dan kun je nog gaan optimaliseren met aparte foto's of opvallende kleuren. Maar het gehele overzicht is dan weg in de zoekmachine...

Re: Google Authorship Markup stopt..

Geplaatst: 11 september 2014
door TheArcadeFire
Velen maakten misbruik van Authorship.
Het was natuurlijk vooral bedoeld voor auteurs,
bloggers en dergelijke.
Maar bedrijven gingen er steeds vaker misbruik van
maken om de Click Through Rate maar te verhogen.

Persoonlijk vond ik het weinig waarde toevoegen aan
de user experience van Google,
ik zal het missen als kiespijn.