Misschien was het jullie al enige tijd opgevallen dat de authorship images niet meer getoond werden in de zoekresultaten. Veel marketeers hebben veel energie gestoken in het benchmarken van de best converterende images etc. Volgens John Mueller (en vervolgens vermeld via het kanaal van Karel Geenen) is er besloten om de stekker uit de markup te trekken.
Bron John Muller:
https://plus.google.com/u/0/+JohnMuelle ... Zf3KDP1Dm8
Wat vonden jullie zelf van de Authorship Markup? Jammer of ben je er blij van dat al die foto's weg zijn (en blijven) uit de resultaten?
Re: Google Authorship Markup stopt..
3Voor Blogs leuk, maar of het echt veel meerwaarde had? Zag het vooral als een methode om Google+ wat meer te promoten.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Google Authorship Markup stopt..
4Grote kans ook dat het daarom was ingezet.libertes schreef:Voor Blogs leuk, maar of het echt veel meerwaarde had? Zag het vooral als een methode om Google+ wat meer te promoten.
Maar het had een zeer sterk converterend effect. Een artikel met een afbeelding had 200/300% meer hits dan eentje zonder.
Sommige websites hebben zich hier jaren op gericht; en nu gaat het weg.. Het is pijnlijk als je hier al lang mee bezig bent. Maar in deze snel veranderende wereld is niks meer zeker en moet je altijd klaar zijn voor de volgende verandering.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
Re: Google Authorship Markup stopt..
5Niet van gehoord maar vast wel eens gezien dat er een fotootje voor een zoekresultaat in Google stondPaulG schreef:Er gaat dus iets weg waar ik nog nooit van gehoord heb.

Yes! Wij merkten geen 200% a 300% procent stijging maar zeker wel rond de 20% op blogartikelen. Het probleem was alleen dat je er steeds minder van ging merken. Op een gegeven moment had de gehele top 10 een foto... tjah dan kun je nog gaan optimaliseren met aparte foto's of opvallende kleuren. Maar het gehele overzicht is dan weg in de zoekmachine...GoedeShampoo schreef: Maar het had een zeer sterk converterend effect. Een artikel met een afbeelding had 200/300% meer hits dan eentje zonder.
Re: Google Authorship Markup stopt..
6Velen maakten misbruik van Authorship.
Het was natuurlijk vooral bedoeld voor auteurs,
bloggers en dergelijke.
Maar bedrijven gingen er steeds vaker misbruik van
maken om de Click Through Rate maar te verhogen.
Persoonlijk vond ik het weinig waarde toevoegen aan
de user experience van Google,
ik zal het missen als kiespijn.
Het was natuurlijk vooral bedoeld voor auteurs,
bloggers en dergelijke.
Maar bedrijven gingen er steeds vaker misbruik van
maken om de Click Through Rate maar te verhogen.
Persoonlijk vond ik het weinig waarde toevoegen aan
de user experience van Google,
ik zal het missen als kiespijn.
http://SEOGeek.nl | Specialist in Handmatige, Gepersonaliseerde en Duurzame Zoekmachine Optimalisatie Campagnes