G. Analytics- sales onterecht toegekend aan Direct Traffic
Geplaatst: 24 september 2014
Hallo
Ik heb een probleempje en ik denk sinds de overgang naar Universal Aanlytics.
De pagina's in de winkelwagen waar klanten hun gegevens invullen, worden nu in Google Analytics bestempeld als bestemmingspagina met direct verkeer als verkeersbron.
De transacties die hieruit voorkomen, worden toegekend aan de bron Direct Verkeer en de bestemmingspagina (voorbeeld) /website/index.php?Show=WebShopCustomerOrderDetails&sid=0i2bhimgo13oo0f0d0f5agr5s6
Ik denk dat het te maken heeft met de stap in de winkelwagen waar de url van mijn winkel verandert in die met securearea er in.
Mijn vraag: hoe los ik dit op?
Ik kan zo namelijk niet achterhalen welke bestemmingspagina's het goed doen. Alleen de home krijgt als bestemmingspagina uit Organic wel credits. Maar 90% van mijn conversies (bij mij zijn dat transacties) komen nu uit Direct verkeer en de klantinvul paginas.
Iemand tips/ook last hiervan?
Bedankt alvast voor het meedenken!
Ik heb een probleempje en ik denk sinds de overgang naar Universal Aanlytics.
De pagina's in de winkelwagen waar klanten hun gegevens invullen, worden nu in Google Analytics bestempeld als bestemmingspagina met direct verkeer als verkeersbron.
De transacties die hieruit voorkomen, worden toegekend aan de bron Direct Verkeer en de bestemmingspagina (voorbeeld) /website/index.php?Show=WebShopCustomerOrderDetails&sid=0i2bhimgo13oo0f0d0f5agr5s6
Ik denk dat het te maken heeft met de stap in de winkelwagen waar de url van mijn winkel verandert in die met securearea er in.
Mijn vraag: hoe los ik dit op?
Ik kan zo namelijk niet achterhalen welke bestemmingspagina's het goed doen. Alleen de home krijgt als bestemmingspagina uit Organic wel credits. Maar 90% van mijn conversies (bij mij zijn dat transacties) komen nu uit Direct verkeer en de klantinvul paginas.
Iemand tips/ook last hiervan?
Bedankt alvast voor het meedenken!