Pagina 1 van 1

MyParcel administratie probleem?

Geplaatst: 01 november 2014
door Hansi1959
Kreeg vanmorgen de maandelijkse factuur van MyParcel.
Daar lijkt toch het e.e.a. niet goed te gaan. Er staat slechts een klein deel van de zendingen van afgelopen maand op...
Tevens wordt er opgemerkt dat er nog een factuur open zou staan van afgelopen maand. Die factuur is netjes op tijd (binnen 14 factuurdatum) betaald op 13 oktober.
Gekeken op mijn account op MyParcel en daar staat die vorige factuur ook als "betaald".
Natuurlijk zou ik normaal gesproken even de telefoon gepakt hebben (wordt altijd goed geholpen door de helpdesk) maar ....het is zaterdag. Dus wachten tot maandag.
Ik neem aan dat er heel wat mensen vandaag hun maandfactuur hebben gehad van MyParcel.
Geen probleem of ?

Re: MyParcel administratie probleem?

Geplaatst: 01 november 2014
door BertB
Had ongeveer hetzelfde. Die van MP hebben komende maandag lekker iets te doen!

Re: MyParcel administratie probleem?

Geplaatst: 01 november 2014
door Mick
Hansi1959 schreef: Ik neem aan dat er heel wat mensen vandaag hun maandfactuur hebben gehad van MyParcel.
Geen probleem of ?
Ik mis inderdaad wat zendingen (ongeveer de helft) maar heb daar geen probleem mee! :lol:

Zal maandag vast een 2e factuur volgen! :wink:

Re: MyParcel administratie probleem?

Geplaatst: 01 november 2014
door Ward
Als we even aannemen dat de data voor de facturering en de data voor de zendingen uit één en dezelfde database komen, zou ik me zorgen maken om heel iets anders dan een te lage factuur ...

:shock:

Re: MyParcel administratie probleem?

Geplaatst: 01 november 2014
door Hansi1959
Ik houd sowieso goed in de gaten of zendingen goed verlopen en er is me afgelopen maand niets opgevallen of gemeld.
Heb vanmorgen nog een keer alle zendingen nagelopen en alles is netjes op tijd en op de juiste plaats afgeleverd.
Zojuist nog een zending aangemaakt (vanuit Biedmeer) en die ziet er ook goed uit.
Dus een heel vreemde mishap met die facturering.

Re: MyParcel administratie probleem?

Geplaatst: 01 november 2014
door Ward
Hansi1959 schreef:Heb vanmorgen nog een keer alle zendingen nagelopen en alles is netjes op tijd en op de juiste plaats afgeleverd.
Twee zielen, één gedachte.

Re: MyParcel administratie probleem?

Geplaatst: 01 november 2014
door Mick
Ward schreef:Als we even aannemen dat de data voor de facturering en de data voor de zendingen uit één en dezelfde database komen, zou ik me zorgen maken om heel iets anders dan een te lage factuur ...

:shock:
Alle data voor de zendingen is inderdaad nog correct!
Denk dat ze wellicht een foutje hebben gemaakt met de datum:
1-10-2014 t/m 13-10-2014

Re: MyParcel administratie probleem?

Geplaatst: 01 november 2014
door Ward
Mick schreef:Denk dat ze wellicht een foutje hebben gemaakt met de datum:
1-10-2014 t/m 13-10-2014
Aha, dat is het.

Dan factureren ze sommige klanten waarschijnlijk per twee weken / halve maand en zijn de facturen met die instelling uitgereikt aan alle klanten.

Dan is het een onschuldige menselijke bedieningsfout. Not to worry.

Re: MyParcel administratie probleem?

Geplaatst: 01 november 2014
door serviesonline
Ik betaal altijd de laatste dag van de maand nadat ik de laatste zegel heb geprint (gisteravond dus) en vanmorgen weer een factuur met een aardig bedrag.
Op mijn mail hebben ze nog niet gereageerd maar als ik hier de grootte van het probleem lees is dat ook niet zo gek. :shock:

Re: MyParcel administratie probleem?

Geplaatst: 02 november 2014
door Het Varaantje
Je zou zeggen dat ze een mail naar al hun klanten zouden sturen:

Sorry foutje. We zijn bezig te facturen te corrigeren

Maarja tis weekend he. Maandag weer :roll:

Re: MyParcel administratie probleem?

Geplaatst: 02 november 2014
door Electronixs.nl
Ik wilde vannacht barcodes maken en kreeg een error. Hun systeem was in onderhoud dus ik denk dat er iets niet is goed gegaan.

Re: MyParcel administratie probleem?

Geplaatst: 02 november 2014
door Romano
Electronixs.nl schreef:Ik wilde vannacht barcodes maken en kreeg een error. Hun systeem was in onderhoud dus ik denk dat er iets niet is goed gegaan.
Aha, dus jij was het :P :lol:

Re: MyParcel administratie probleem?

Geplaatst: 03 november 2014
door webshopeigenaar
Ontving net een mail:

U heeft gisteren van ons een e-mail ontvangen met daarin een onjuiste factuur van afgelopen maand en eventueel onterechte betalingsherinneringen.

Meteen de nieuwe factuur. Morgen eerst maar eens nakijken.

Re: MyParcel administratie probleem?

Geplaatst: 03 november 2014
door Hansi1959
Ik heb die mail ook al gehad en de nieuwe factuur. En die klopt.
Probleem is dus blijkbaar opgelost.
Daar zullen wat mensen flink overgewerkt hebben... :twisted:

Re: MyParcel administratie probleem?

Geplaatst: 03 november 2014
door henk-k
Hansi1959 schreef:Ik heb die mail ook al gehad en de nieuwe factuur. En die klopt.
Probleem is dus blijkbaar opgelost.
Daar zullen wat mensen flink overgewerkt hebben... :twisted:
Waarom? De oorzaak staat in de e-mail (een oude server die nog facturen verstuurde). Zodra ze dus vanaf de nieuwe gegenereerd zijn is het klaar, dat heeft ze hooguit 10 minuten gekost.

Ik heb overigens geen factuur gehad afgelopen weekend, die van vandaag is de eerste voor oktober.

Re: MyParcel administratie probleem?

Geplaatst: 03 november 2014
door pauwke
Voor de volledigheid de hele melding die wij ontvingen:


"U heeft gisteren van ons een e-mail ontvangen met daarin een onjuiste factuur van afgelopen maand en eventueel onterechte betalingsherinneringen.
Zoals u wellicht heeft gehoord zijn wij begin oktober overgestapt op eigen servers. De automatische facturatie is per abuis nog via de oude servers verlopen.
Hierdoor heeft u mogelijk e-mail(s) ontvangen die niet kloppen. Wij hebben dit echter gecorrigeerd en dit heeft verder geen gevolgen.
U kunt alle e-mails van MyParcel van zaterdag 1 november als niet verzonden beschouwen."

Re: MyParcel administratie probleem?

Geplaatst: 05 november 2014
door Axeldekker
Lossen ze ontzettend netjes op, en inderdaad, zal niet teveel overwerken bij betrokken zijn geweest.