MyParcel administratie probleem?

1
Kreeg vanmorgen de maandelijkse factuur van MyParcel.
Daar lijkt toch het e.e.a. niet goed te gaan. Er staat slechts een klein deel van de zendingen van afgelopen maand op...
Tevens wordt er opgemerkt dat er nog een factuur open zou staan van afgelopen maand. Die factuur is netjes op tijd (binnen 14 factuurdatum) betaald op 13 oktober.
Gekeken op mijn account op MyParcel en daar staat die vorige factuur ook als "betaald".
Natuurlijk zou ik normaal gesproken even de telefoon gepakt hebben (wordt altijd goed geholpen door de helpdesk) maar ....het is zaterdag. Dus wachten tot maandag.
Ik neem aan dat er heel wat mensen vandaag hun maandfactuur hebben gehad van MyParcel.
Geen probleem of ?
No guts no glory!

Re: MyParcel administratie probleem?

3
Hansi1959 schreef: Ik neem aan dat er heel wat mensen vandaag hun maandfactuur hebben gehad van MyParcel.
Geen probleem of ?
Ik mis inderdaad wat zendingen (ongeveer de helft) maar heb daar geen probleem mee! :lol:

Zal maandag vast een 2e factuur volgen! :wink:

Re: MyParcel administratie probleem?

4
Als we even aannemen dat de data voor de facturering en de data voor de zendingen uit één en dezelfde database komen, zou ik me zorgen maken om heel iets anders dan een te lage factuur ...

:shock:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: MyParcel administratie probleem?

5
Ik houd sowieso goed in de gaten of zendingen goed verlopen en er is me afgelopen maand niets opgevallen of gemeld.
Heb vanmorgen nog een keer alle zendingen nagelopen en alles is netjes op tijd en op de juiste plaats afgeleverd.
Zojuist nog een zending aangemaakt (vanuit Biedmeer) en die ziet er ook goed uit.
Dus een heel vreemde mishap met die facturering.
No guts no glory!

Re: MyParcel administratie probleem?

7
Ward schreef:Als we even aannemen dat de data voor de facturering en de data voor de zendingen uit één en dezelfde database komen, zou ik me zorgen maken om heel iets anders dan een te lage factuur ...

:shock:
Alle data voor de zendingen is inderdaad nog correct!
Denk dat ze wellicht een foutje hebben gemaakt met de datum:
1-10-2014 t/m 13-10-2014

Re: MyParcel administratie probleem?

8
Mick schreef:Denk dat ze wellicht een foutje hebben gemaakt met de datum:
1-10-2014 t/m 13-10-2014
Aha, dat is het.

Dan factureren ze sommige klanten waarschijnlijk per twee weken / halve maand en zijn de facturen met die instelling uitgereikt aan alle klanten.

Dan is het een onschuldige menselijke bedieningsfout. Not to worry.

Re: MyParcel administratie probleem?

9
Ik betaal altijd de laatste dag van de maand nadat ik de laatste zegel heb geprint (gisteravond dus) en vanmorgen weer een factuur met een aardig bedrag.
Op mijn mail hebben ze nog niet gereageerd maar als ik hier de grootte van het probleem lees is dat ook niet zo gek. :shock:

Re: MyParcel administratie probleem?

10
Je zou zeggen dat ze een mail naar al hun klanten zouden sturen:

Sorry foutje. We zijn bezig te facturen te corrigeren

Maarja tis weekend he. Maandag weer :roll:
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: MyParcel administratie probleem?

12
Electronixs.nl schreef:Ik wilde vannacht barcodes maken en kreeg een error. Hun systeem was in onderhoud dus ik denk dat er iets niet is goed gegaan.
Aha, dus jij was het :P :lol:
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: MyParcel administratie probleem?

15
Hansi1959 schreef:Ik heb die mail ook al gehad en de nieuwe factuur. En die klopt.
Probleem is dus blijkbaar opgelost.
Daar zullen wat mensen flink overgewerkt hebben... :twisted:
Waarom? De oorzaak staat in de e-mail (een oude server die nog facturen verstuurde). Zodra ze dus vanaf de nieuwe gegenereerd zijn is het klaar, dat heeft ze hooguit 10 minuten gekost.

Ik heb overigens geen factuur gehad afgelopen weekend, die van vandaag is de eerste voor oktober.

Re: MyParcel administratie probleem?

16
Voor de volledigheid de hele melding die wij ontvingen:


"U heeft gisteren van ons een e-mail ontvangen met daarin een onjuiste factuur van afgelopen maand en eventueel onterechte betalingsherinneringen.
Zoals u wellicht heeft gehoord zijn wij begin oktober overgestapt op eigen servers. De automatische facturatie is per abuis nog via de oude servers verlopen.
Hierdoor heeft u mogelijk e-mail(s) ontvangen die niet kloppen. Wij hebben dit echter gecorrigeerd en dit heeft verder geen gevolgen.
U kunt alle e-mails van MyParcel van zaterdag 1 november als niet verzonden beschouwen."