Je kunt de zoekwoordplanner wel gebruiken om te kijken welke zoektermen interessant zijn. Je krijgt alleen niet meer zoveel data te zien als voorheen. Dan moet je inderdaad adverteren met AdWords.
Wij hebben toen we begonnen de zoekwoordplanner gebruikt. Verder hebben we gekeken naar onze grootste concurrenten. Deze hebben al het voorwerk al gedaan voor ons.
Tip1: Regel een coupon code van 75 Euro. Dan betaal je zelf 25 en dan heb je toegang tot de zoekwoordplanner maar je kan dan ook echt adverteren om zo te kijken welke zoektermen goed bij jullie passen.
Tip2: Kijk uit dat je de titels van de producten niet vol stopt met keywords. Dit kan averechts werken. 1 keyword in de titel is genoeg. Probeer dit vervolgens te combineren met informatie. Gericht op de klant. Wat is handig voor de klant om te weten etc.
Ik zie dat je ook een lightspeed webwinkel hebt. Dan kan het nog al verwarrend zijn waar je wat moet invullen. Je hebt namelijk verschillende mogelijkheden om je titels te optimaliseren:
- h1
- h2
- Seo titel
- Omschrijvende titel
Ik zie dat jullie de titels nu niet goed hebben staan. Op de pagina binnenverlichting heb je bijvoorbeeld 2x een h1. Hier scoor je geen punten mee bij Google. Zie:
Als ik jullie was zou ik dat eerst maar eens aanpakken. Als ik zo kijk dan valt er nog heel veel winst te behalen op dit punt.
Wij zijn hier in het begin erg veel mee bezig geweest. Je kunt kijken in onze
webwinkel voor het geval je er niet uitkomt. Het systeem is en werkt hetzelfde dus hopelijk kom je er zo uit. Je kunt in de bron code zoeken op h1 etc om te kijken wat wat is.
Let op: Product titels, categorie titels en tekst pagina's hebben alleen weer een iets wat eigen gebruiksaanwijzing. Vraag me niet waarom. Het is nu eenmaal zo
