Pagina 1 van 1
					
			
				Meer producten retour dan besteld
				Geplaatst: 20 juni 2018
				door flo0r01
				Hi!
Het komt wel eens voor dat klanten meer producten naar ons retourneren dan zij besteld hebben. Hoe gaan jullie hier mee om?
			 
					
			
				Re: Meer producten retour dan besteld
				Geplaatst: 20 juni 2018
				door Wouter Hol
				Als het bol orders betreft, dan kan je dat melden bij bol.com.
			 
					
			
				Re: Meer producten retour dan besteld
				Geplaatst: 21 juni 2018
				door flo0r01
				Wouter Hol schreef: 20 juni 2018
Als het bol orders betreft, dan kan je dat melden bij bol.com.
 
En wanneer het niet een Bol.com bestelling betreft? Dat is in dit geval zo 

 
			 
					
			
				Re: Meer producten retour dan besteld
				Geplaatst: 24 juni 2018
				door Mick
				Bijzonder...
Ik zou contact opnemen met de klant en aangeven dat alleen de producten die bij jou gekocht zijn gecrediteerd kunnen worden.
Als de klant de overige producten retour wilt, kan je aanbieden om deze terug te sturen en de kosten hiervoor in mindering te brengen op de credit nota.
			 
					
			
				Re: Meer producten retour dan besteld
				Geplaatst: 26 juni 2018
				door flo0r01
				Mick schreef:
Bijzonder...
Ik zou contact opnemen met de klant en aangeven dat alleen de producten die bij jou gekocht zijn gecrediteerd kunnen worden.
Als de klant de overige producten retour wilt, kan je aanbieden om deze terug te sturen en de kosten hiervoor in mindering te brengen op de credit nota.
Dat is inderdaad wel een goede, bedankt voor het meedenken!
 
			 
					
			
				Re: Meer producten retour dan besteld
				Geplaatst: 26 juni 2018
				door Stekske
				Als het werkelijk zo vaak voorkomt, misschien ook in je algemene voorwaarden opnemen dat je de producten op kosten en verantwoordelijkheid van de klant zal terugsturen of gratis zullen vernietigd worden.
			 
					
			
				Re: Meer producten retour dan besteld
				Geplaatst: 28 juni 2018
				door Maarten013
				Nooit meegemaakt maar het lijkt me niet zo'n fijne situatie. Het kost je zelf al veel tijd om een retour te verwerken en dan krijg ook nog een ongevraagd extra producten waar je niks aan hebt.
Ik zou de verzendkosten die jij maakt om het betreffende product terug te sturen verhalen op de klant