Re: Meer producten retour dan besteld

4
Bijzonder...

Ik zou contact opnemen met de klant en aangeven dat alleen de producten die bij jou gekocht zijn gecrediteerd kunnen worden.
Als de klant de overige producten retour wilt, kan je aanbieden om deze terug te sturen en de kosten hiervoor in mindering te brengen op de credit nota.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

Re: Meer producten retour dan besteld

5
Mick schreef: Bijzonder...

Ik zou contact opnemen met de klant en aangeven dat alleen de producten die bij jou gekocht zijn gecrediteerd kunnen worden.
Als de klant de overige producten retour wilt, kan je aanbieden om deze terug te sturen en de kosten hiervoor in mindering te brengen op de credit nota.
Dat is inderdaad wel een goede, bedankt voor het meedenken!

Re: Meer producten retour dan besteld

6
Als het werkelijk zo vaak voorkomt, misschien ook in je algemene voorwaarden opnemen dat je de producten op kosten en verantwoordelijkheid van de klant zal terugsturen of gratis zullen vernietigd worden.

Re: Meer producten retour dan besteld

7
Nooit meegemaakt maar het lijkt me niet zo'n fijne situatie. Het kost je zelf al veel tijd om een retour te verwerken en dan krijg ook nog een ongevraagd extra producten waar je niks aan hebt.
Ik zou de verzendkosten die jij maakt om het betreffende product terug te sturen verhalen op de klant