Pagina 1 van 1

Unieke producten - niet aangekomen bij klant? Wat dan?

Geplaatst: 04 maart 2011
door Mieke
Het is nog niet voorgekomen, maar ik bedenk me nu dat ik allemaal unieke stukken ga verkopen. Ik ga vrijwel alles met de hand maken en van elk model maar eentje.
Wat als zo'n stuk niet aankomt? Wat zou handig zijn? Het is niet gezegd dat ik precies die materialen heb om eenzelfde nog eens te maken.

Re: Unieke producten - niet aangekomen bij klant? Wat dan?

Geplaatst: 04 maart 2011
door esther
Ik zou hier iets over in de algemene voorwaarden beschrijven.

Dat in het geval van schade of verlies tijdens verzenden niet gegarandeerd kan worden dat... maar dat je wel met de klant zal zoeken naar een passend alternatief.

Meer kun je niet doen denk ik.

Zo vaak zal dit toch niet voorkomen?

Re: Unieke producten - niet aangekomen bij klant? Wat dan?

Geplaatst: 04 maart 2011
door Mieke
Goed idee. Ik ben die AV al aan het schrijven (en nakijken en schrijven en nakijken). :lol:
Ik mag hopen dat het niet te vaak voor gaat komen. :?

Re: Unieke producten - niet aangekomen bij klant? Wat dan?

Geplaatst: 05 maart 2011
door frafra
Of een betrouwbare vervoerder nemen. Mijn ervaring met GLS en TNT is dat deze ook makkelijk bij de buren leveren of het zelfs voor de deur leggen. Met UPS is altijd een handtekening nodig.

Re: Unieke producten - niet aangekomen bij klant? Wat dan?

Geplaatst: 05 maart 2011
door Verkoper
Geld terug of een vergelijkend artikel. Dat laatste kan je de klant echter niet verplichten.

Re: Unieke producten - niet aangekomen bij klant? Wat dan?

Geplaatst: 06 maart 2011
door robijntje
frafra schreef:Of een betrouwbare vervoerder nemen. Mijn ervaring met GLS en TNT is dat deze ook makkelijk bij de buren leveren of het zelfs voor de deur leggen. Met UPS is altijd een handtekening nodig.
Bij ons lag laastst inderdaad ook een pakketje gewoon op mijn fiets die voor de deur stond (ik was weg met de auto) Dat vond ik toch wel echt vreemd hoor. Was via GLS gekomen.

Re: Unieke producten - niet aangekomen bij klant? Wat dan?

Geplaatst: 06 maart 2011
door veke
Bij ons durft DPD het ook gewoon neer te zetten.
Ik denk dat het gewoon van de chauffeur afhangt

Re: Unieke producten - niet aangekomen bij klant? Wat dan?

Geplaatst: 06 maart 2011
door eentje
veke schreef:Bij ons durft DPD het ook gewoon neer te zetten.
Ik denk dat het gewoon van de chauffeur afhangt
Dat doet het zeker, maar als ik hoor van klanten dat de chauffeur van DPD het pakket voor de deur heeft laten staan maak ik daar direct melding van.

DPD zelf wil dit ook niet dus de chauffeur krijgt dan op z'n flikker.

Re: Unieke producten - niet aangekomen bij klant? Wat dan?

Geplaatst: 05 april 2011
door Fairyland
Je kunt het verzekerd versturen, hoewel dat tegenwoordig bij TNT wel meer dan 15 euro kost.
Aangetekend kan ook dan is het rond de 8 euro.

Ik heb alleen zelf wel eens gehad dat er een aangetekend pakje in de brievenbus is geduwd waarbij de postbode zelf heeft getekend!