Pagina 1 van 1

gratis webwinkel keurmerk

Geplaatst: 13 maart 2012
door webwinkeliertje
Wat moet ik trouwens van dit webwinkel keurmerk denken? http://friendlyshops.nl/

heeft het nut om zo een keurmerk te nemen?>

Re: gratis webwinkel keurmerk

Geplaatst: 13 maart 2012
door Ward
Al op de homepage verwijst dit "FSK-keurmerk" door naar de Thuiswinkel Waarborg. Hoe serieus neem je het eigen keurmerk dan?

Re: gratis webwinkel keurmerk

Geplaatst: 13 maart 2012
door Dirkjan
Ze testen usability, geen veiligheid. Op zich is de intentie best prima, maar door het enorme aanbod aan keurmerken, zegels en andere toestanden heeft het nu iets lachwekkends in mijn ogen. Alsof ze zeggen:

"Friendlyshops.nl Keurmerk. Wij testen of de webwinkelier vriendelijk is! Zoekt u een veilige betrouwbare webshop? Ga dan naar Thuiswinkel.org."

Persoonlijk zou ik het niet willen promoten/stimuleren/etc totdat ze van naam veranderen en niet langer het woord keurmerk gebruiken.

Re: gratis webwinkel keurmerk

Geplaatst: 13 maart 2012
door Dirkjan
Veel info over keurmerken is ook hier te vinden. Let erop dat de eerste berichten in dat topic gedateerd zijn. Vijf jaar geleden dacht ik er anders over dan nu. :P

Re: gratis webwinkel keurmerk

Geplaatst: 13 maart 2012
door Ward
Nu ben ik, niet geheel toevallig, nogal van de usability, maar in mijn optiek is er geen wezenlijk verschil tussen gebruikersvriendelijkheid en klantvriendelijkheid. Kijk maar eens naar de ethische beginselen uit de gedragscode waaraan usabilityprofessionals zich houden (de betere althans):
Code of Conduct for Usability Professionals schreef:Ethical Principles:
• Act in the best interest of everyone
• Be honest with everyone
• Do no harm and if possible provide benefits
• Act with integrity
• Avoid conflicts of interest
• Respect privacy, confidentiality, and anonymity
• Provide all resultant data

Re: gratis webwinkel keurmerk

Geplaatst: 15 maart 2012
door opabert
Wordt tijd voor een gedragscode voor consumenten ;) geintje

Re: gratis webwinkel keurmerk

Geplaatst: 15 maart 2012
door eentje
opabert schreef:Wordt tijd voor een gedragscode voor consumenten ;) geintje
Misschien geintje maar wel waarheid als een koe... consumenten mogen ook gerust gewezen worden op hun plichten in plaats van alleen de rechten te benadrukken.

Re: gratis webwinkel keurmerk

Geplaatst: 16 maart 2012
door webwinkeliertje
ik had al een beetje zon idee.

Maar bijkomend, wat Ward zegt, is ook nuttig. Dat het eigenlijk letten is op gebruikers tevreden stellen...

tsja die keurmerken strijd.. haha

Re: gratis webwinkel keurmerk

Geplaatst: 25 maart 2012
door opabert
eentje schreef:Misschien geintje maar wel waarheid als een koe... consumenten mogen ook gerust gewezen worden op hun plichten in plaats van alleen de rechten te benadrukken.
Opa wilde niet het hele forum over mij zich heen krijgen, daarom maakte ik dit grapje.

Iets anders,
ik moet de eerste Nederlander nog tegenkomen welke zich 100% conformeert aan zijn plichten ( mijzelf meegerekend ).

Re: gratis webwinkel keurmerk

Geplaatst: 26 maart 2012
door Sprookjeslamp
Een keurmerk voor consumenten!, Ebay doet dat eigenlijk al. Nog suggesties voor een niet te zwaar (en dus als 1 man zaak haalbaar) keurmerk(je)?

Re: gratis webwinkel keurmerk

Geplaatst: 26 maart 2012
door RicardoV
Sprookjeslamp schreef:Een keurmerk voor consumenten!, Ebay doet dat eigenlijk al. Nog suggesties voor een niet te zwaar (en dus als 1 man zaak haalbaar) keurmerk(je)?
Tja, Ebay is dan ook één platform.

Je kan moeilijk alle duizenden webwinkels aan elkaar gaan koppelen zodat consumenten bij alle duizend webwinkels slechts één account hebben en tevens dus gekeurd kunnen worden.

Re: gratis webwinkel keurmerk

Geplaatst: 27 maart 2012
door Sprookjeslamp
Er hoorde een knipoogje bij, hoewel je af en toe zou willen is dat niet haalbaar natuurlijk....voorlopig althans ;)