Re: gratis webwinkel keurmerk

3
Ze testen usability, geen veiligheid. Op zich is de intentie best prima, maar door het enorme aanbod aan keurmerken, zegels en andere toestanden heeft het nu iets lachwekkends in mijn ogen. Alsof ze zeggen:

"Friendlyshops.nl Keurmerk. Wij testen of de webwinkelier vriendelijk is! Zoekt u een veilige betrouwbare webshop? Ga dan naar Thuiswinkel.org."

Persoonlijk zou ik het niet willen promoten/stimuleren/etc totdat ze van naam veranderen en niet langer het woord keurmerk gebruiken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: gratis webwinkel keurmerk

5
Nu ben ik, niet geheel toevallig, nogal van de usability, maar in mijn optiek is er geen wezenlijk verschil tussen gebruikersvriendelijkheid en klantvriendelijkheid. Kijk maar eens naar de ethische beginselen uit de gedragscode waaraan usabilityprofessionals zich houden (de betere althans):
Code of Conduct for Usability Professionals schreef:Ethical Principles:
• Act in the best interest of everyone
• Be honest with everyone
• Do no harm and if possible provide benefits
• Act with integrity
• Avoid conflicts of interest
• Respect privacy, confidentiality, and anonymity
• Provide all resultant data
StoreCore.io

Re: gratis webwinkel keurmerk

6
Wordt tijd voor een gedragscode voor consumenten ;) geintje
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: gratis webwinkel keurmerk

7
opabert schreef:Wordt tijd voor een gedragscode voor consumenten ;) geintje
Misschien geintje maar wel waarheid als een koe... consumenten mogen ook gerust gewezen worden op hun plichten in plaats van alleen de rechten te benadrukken.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: gratis webwinkel keurmerk

9
eentje schreef:Misschien geintje maar wel waarheid als een koe... consumenten mogen ook gerust gewezen worden op hun plichten in plaats van alleen de rechten te benadrukken.
Opa wilde niet het hele forum over mij zich heen krijgen, daarom maakte ik dit grapje.

Iets anders,
ik moet de eerste Nederlander nog tegenkomen welke zich 100% conformeert aan zijn plichten ( mijzelf meegerekend ).
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: gratis webwinkel keurmerk

11
Sprookjeslamp schreef:Een keurmerk voor consumenten!, Ebay doet dat eigenlijk al. Nog suggesties voor een niet te zwaar (en dus als 1 man zaak haalbaar) keurmerk(je)?
Tja, Ebay is dan ook één platform.

Je kan moeilijk alle duizenden webwinkels aan elkaar gaan koppelen zodat consumenten bij alle duizend webwinkels slechts één account hebben en tevens dus gekeurd kunnen worden.