Ward schreef:Jan Speelgoedboer schreef:Even toch nog op inhaken; mijn doel is dus om zelf te ervaren hoe zoekwoorden zich gedragen in zoekmachine's. Ik weet dat deze machine's je historie onthouden. Zodoende genoemde setup met daarbij dat ik die browser verder niet gebruik en ook niet op de linkjes doorklik.
Volgens jou nog steeds niet voldoende.
Zelfs dan stuurt je gedrag de uitkomst. Door
niet op een aangeboden zoekresultaat te klikken en door een gevonden pagina
niet te bezoeken, geef je immers aan dat het zoekresultaat voor jou
niet interessant is... Dat is dus het omgekeerde effect van wél op een zoekresultaat klikken: dat zal stijgen in jouw persoonlijke zoekresultaten, maar dat zegt verder weinig over de persoonlijke zoekresultaten die anderen zien.
Jan Speelgoedboer schreef:Er vanuit gaande dat jij dit soort testjes ook wel eens wil doen; hoe doe jij dit dan? Het bestand LMHOSTS heb ik wel gevonden; daar kun je wat in freubelen. Maar liever niet heb ik zo het gevoel ..
Er zijn verschillende SEO-tools, bijvoorbeeld dit lijstje:
http://www.seoguru.nl/handleiding-seo/seo-tools/
De belangrijkste informatie haal je echter uit je eigen sitestatistieken en verkoopstatistieken. Als je die goed inricht, kun je per bezoeker en aansluitend per koper en per bestelling zien op welke zoekwoorden ze zijn binnengekomen.
Tja, duidelijk verhaal wat je afsteekt.
Zodoende nu gelijk gestart met een eerste, wat eenvoudigere tool:
CuteRank. Puur monitoren hoe mijn belangrijkste keywords scoren.
Bij ons is dit nu de
focus op boerderij speelgoed. Als dit steeds beter loopt dan breder opzetten.
Recentelijk ook gedeeld met jullie dat we hiervoor een
koophulp (landingspage) opgezet hebben. Dit wordt goed bezocht; deze pagina scoort nu beter op een aantal keywords. Het doorklik% is redelijk; blijven monitoren voorlopig.
De data uit zowel de shop zelf; Analytics en Merchantcenter is een verzameling van gegevens welke ik soms nog matig doorzie. Blijven we op studeren.
Voorlopig in ieder geval vooral de focus op
traffic genereren door oa:
- relevante forums;
- gebruik maken van recente Google update inzake lokale zoekresultaten;
- aanmelden bij relevante startpagina's (en consorten)
Tenslotte even algemeen; ik verdiep me behoorlijk in relevante zaken omtrent genoemde onderwerpen. Ik heb tot nu toe ook een aantal webinars gevolgd. Maar het juist combineren en interpreteren van tools; data & ander hulpmiddelen is echt iets waar je zelf doorheen moet gaan heb ik het idee. . . .