SEO voor dummies?

1
SEO, hoe begin je er aan?
Hebben jullie soms kleine (of grote) tips die net het verschil uitmaken?
Hoe weet je of je goed bezig bent?
Ik let op unieke omschrijvingen met hier en daar strategische zoekwoorden, vul zelf de url key's in met liefst ook een zoekwoord in, net als de meta information die ik daar op aanpas.
Ik analyseerde onze site eens via Lipperhey en krijg daar een 7.2 op techniek en 80% op SEO. Is dat een aanvaardbare score voor een net opgestarte webwinkel? Heb zo het gevoel dat ik in het duister tast...

Re: SEO voor dummies?

2
Hallo,

SEO is vooral een proces van geduld en is eigenlijk nooit klaar. Je blijft eigenlijk je website verbeteren, de score die je behaald bij Lipperhey is goed en al beter dan het merendeel. Wat handig is om vaak blog's te volgen en in te lezen over SEO tips en dergelijke zoals b.v. Karelgeenen.nl, http://www.seolab.nl/seo-tips.html, Seomoz.org en zo zijn er nog wel meer. Hierdoor leer je vaak steeds meer en blijf je op de hoogte van veranderingen, wat nu erg speelt is dat je website niet ''te'' moet optimaliseren aangezien Google dit gaat afstraffen.

Re: SEO voor dummies?

3
Bedankt! Ga dat blog zeker eens doorlezen, en volgen!
Ik probeer het natuurlijk zo natuurlijk mogelijk te houden, en schrijf gewoon een zo duidelijk mogelijke beschrijving voor de klant. Daar komen dan vanzelf de zoekwoorden in terug.

Helemaal gedaan heb je er nooit mee, dat begrijp ik best, alleen heb ik nu het gevoel dat ik voorlopig alles heb gedaan wat ik zelf kan. Vandaar mijn vraag hier :wink:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: SEO voor dummies?

5
Die jongens van Lipperhey hebben hun zaakjes wel op orde.

- Bedenk woorden waar je op gevonden wilt worden;
- Zet deze woorden herhaaldelijk in je teksten zonder dat het irriteert (overdrijf het niet);
- Vul je Meta -titel, -omschrijving goed.

Zoek af en toe eens op Google met: "site:jouwwebsite.nl" dan zie je precies hoe je in Google staat.

Mvg,

T. Barbillion
Voordelige bouwspeelgoed voor uw kinderen? Build and Play de voordeligste in bouwstenen.

Re: SEO voor dummies?

6
Die laatste tip klopt niet, je rank in de Google reslutaten wordt mede beinvloed doordat Google ´leert´ en dus komt een resultaat van je zoekopdracht steeds hoger als je hem vaker aanroept. Doe je datzelfde vanaf een andere pc dan is de rank ineens veel lager

https://www.lipperhey.com/nl laat je ranks zien op google, yahoo en bing. Prima online tool
http://www.ghalia.nl eerlijke, handgemaakte woonaccessoires. Eigen import en productie

Re: SEO voor dummies?

7
Sprookjeslamp schreef:Die laatste tip klopt niet, je rank in de Google reslutaten wordt mede beinvloed doordat Google ´leert´ en dus komt een resultaat van je zoekopdracht steeds hoger als je hem vaker aanroept. Doe je datzelfde vanaf een andere pc dan is de rank ineens veel lager

https://www.lipperhey.com/nl laat je ranks zien op google, yahoo en bing. Prima online tool
Ik denk dat je de reactie van buildandplay niet goed begrijpt, hij bedoelt denk ik alleen hoe de website momenteel geïndexeerd staat in de zoekmachines en niet op welke positie.

Re: SEO voor dummies?

10
Jan Speelgoedboer schreef:Voor wat testwerk gebruik ik IE InPrivate en een proxy van XS4all; dan heb ik geen historie in Google.
Dan nog heeft Google je IP-adres en een fingerprint van de client. Je kunt beter Google Analytics en Google AdSense blokkeren in LMHOSTS.
StoreCore.io

Re: SEO voor dummies?

12
Ward schreef:
Jan Speelgoedboer schreef:Voor wat testwerk gebruik ik IE InPrivate en een proxy van XS4all; dan heb ik geen historie in Google.
Dan nog heeft Google je IP-adres en een fingerprint van de client. Je kunt beter Google Analytics en Google AdSense blokkeren in LMHOSTS.
Even toch nog op inhaken; mijn doel is dus om zelf te ervaren hoe zoekwoorden zich gedragen in zoekmachine's. Ik weet dat deze machine's je historie onthouden. Zodoende genoemde setup met daarbij dat ik die browser verder niet gebruik en ook niet op de linkjes doorklik.
Volgens jou nog steeds niet voldoende.
Er vanuit gaande dat jij dit soort testjes ook wel eens wil doen; hoe doe jij dit dan? Het bestand LMHOSTS heb ik wel gevonden; daar kun je wat in freubelen. Maar liever niet heb ik zo het gevoel ..
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: SEO voor dummies?

13
Jan Speelgoedboer schreef:Even toch nog op inhaken; mijn doel is dus om zelf te ervaren hoe zoekwoorden zich gedragen in zoekmachine's. Ik weet dat deze machine's je historie onthouden. Zodoende genoemde setup met daarbij dat ik die browser verder niet gebruik en ook niet op de linkjes doorklik.
Volgens jou nog steeds niet voldoende.
Zelfs dan stuurt je gedrag de uitkomst. Door niet op een aangeboden zoekresultaat te klikken en door een gevonden pagina niet te bezoeken, geef je immers aan dat het zoekresultaat voor jou niet interessant is... Dat is dus het omgekeerde effect van wél op een zoekresultaat klikken: dat zal stijgen in jouw persoonlijke zoekresultaten, maar dat zegt verder weinig over de persoonlijke zoekresultaten die anderen zien.
Jan Speelgoedboer schreef:Er vanuit gaande dat jij dit soort testjes ook wel eens wil doen; hoe doe jij dit dan? Het bestand LMHOSTS heb ik wel gevonden; daar kun je wat in freubelen. Maar liever niet heb ik zo het gevoel ..
Er zijn verschillende SEO-tools, bijvoorbeeld dit lijstje:

http://www.seoguru.nl/handleiding-seo/seo-tools/

De belangijkste informatie haal je echter uit je eigen sitestatistieken en verkoopstatistieken. Als je die goed inricht, kun je per bezoeker en aansluitend per koper en per bestelling zien op welke zoekwoorden ze zijn binnengekomen.

Re: SEO voor dummies?

14
Ward schreef:
Jan Speelgoedboer schreef:Even toch nog op inhaken; mijn doel is dus om zelf te ervaren hoe zoekwoorden zich gedragen in zoekmachine's. Ik weet dat deze machine's je historie onthouden. Zodoende genoemde setup met daarbij dat ik die browser verder niet gebruik en ook niet op de linkjes doorklik.
Volgens jou nog steeds niet voldoende.
Zelfs dan stuurt je gedrag de uitkomst. Door niet op een aangeboden zoekresultaat te klikken en door een gevonden pagina niet te bezoeken, geef je immers aan dat het zoekresultaat voor jou niet interessant is... Dat is dus het omgekeerde effect van wél op een zoekresultaat klikken: dat zal stijgen in jouw persoonlijke zoekresultaten, maar dat zegt verder weinig over de persoonlijke zoekresultaten die anderen zien.
Jan Speelgoedboer schreef:Er vanuit gaande dat jij dit soort testjes ook wel eens wil doen; hoe doe jij dit dan? Het bestand LMHOSTS heb ik wel gevonden; daar kun je wat in freubelen. Maar liever niet heb ik zo het gevoel ..
Er zijn verschillende SEO-tools, bijvoorbeeld dit lijstje:

http://www.seoguru.nl/handleiding-seo/seo-tools/

De belangrijkste informatie haal je echter uit je eigen sitestatistieken en verkoopstatistieken. Als je die goed inricht, kun je per bezoeker en aansluitend per koper en per bestelling zien op welke zoekwoorden ze zijn binnengekomen.
Tja, duidelijk verhaal wat je afsteekt.
Zodoende nu gelijk gestart met een eerste, wat eenvoudigere tool: CuteRank. Puur monitoren hoe mijn belangrijkste keywords scoren.
Bij ons is dit nu de focus op boerderij speelgoed. Als dit steeds beter loopt dan breder opzetten.

Recentelijk ook gedeeld met jullie dat we hiervoor een koophulp (landingspage) opgezet hebben. Dit wordt goed bezocht; deze pagina scoort nu beter op een aantal keywords. Het doorklik% is redelijk; blijven monitoren voorlopig.

De data uit zowel de shop zelf; Analytics en Merchantcenter is een verzameling van gegevens welke ik soms nog matig doorzie. Blijven we op studeren.

Voorlopig in ieder geval vooral de focus op traffic genereren door oa:
- relevante forums;
- gebruik maken van recente Google update inzake lokale zoekresultaten;
- aanmelden bij relevante startpagina's (en consorten)

Tenslotte even algemeen; ik verdiep me behoorlijk in relevante zaken omtrent genoemde onderwerpen. Ik heb tot nu toe ook een aantal webinars gevolgd. Maar het juist combineren en interpreteren van tools; data & ander hulpmiddelen is echt iets waar je zelf doorheen moet gaan heb ik het idee. . . .
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: SEO voor dummies?

15
Maken jullie gebruik van een sitemap.xml en robot.txt?
Die dingen zijn chinees voor mij, maar ik zie dat concullega's ze wel gebruiken en dat zij beter scoren in google ook al is hun seo score veel lager dan de onze...
Misschien toch eens navragen aan de developer of die ook iets voor ons kunnen betekenen.

Re: SEO voor dummies?

16
biancib schreef:Maken jullie gebruik van een sitemap.xml en robot.txt?
Sitemap hebben we wel, robot.txt (nog) niet, omdat we verschillende (negatieve) verhalen over die robots hebben gelezen resp. gehoord...

Re: SEO voor dummies?

17
biancib schreef:Maken jullie gebruik van een sitemap.xml en robot.txt?
Die dingen zijn chinees voor mij, maar ik zie dat concullega's ze wel gebruiken en dat zij beter scoren in google ook al is hun seo score veel lager dan de onze...
Misschien toch eens navragen aan de developer of die ook iets voor ons kunnen betekenen.
Onze sitemap wordt wekelijks verwerkt in Merchandise center. Ondertussen is wel mijn ervaring dat pagina's die door Google zelf voortijdig worden beter 'ranken'.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: SEO voor dummies?

18
wij maken gebruik van sitemap.xml en robots.txt

robots.txt voornamelijk om bepaalde url's voor zoekmachines te blokkeren en bepaalde zoekmachines (te proberen) uit te sluiten.

Sitemap gebruiken we om Google op de hoogte te brengen van de meest recente updates in de shop. Meestal crawlt Google na een sitemapupdate binnen 30 minuten de geupdate pagina's.

Re: SEO voor dummies?

20
Ward schreef: De belangijkste informatie haal je echter uit je eigen sitestatistieken en verkoopstatistieken. Als je die goed inricht, kun je per bezoeker en aansluitend per koper en per bestelling zien op welke zoekwoorden ze zijn binnengekomen.
Tja,
in de statistieken zie je alleen info over de bezoekers van je website.
Er staat dus geen info over de zoekers die niet jouw website hebben bezocht.
En ook niet over de zoekwoorden waarnaar die bezoekers hebben gezocht.
Terwijl je misschien wel een relevant aanbod hebt.

Daarom zijn SEO-tools heel belangrijk !

Re: SEO voor dummies?

21
Wij adviseren SEO te laten doen door een professioneel bureau. Kost een paar centen, maar scheelt bakken tijd en uiteindelijk levert het veel op. Mocht je het toch zelf willen doen, dan is seoprofiler een mooi pakket om goed inzicht te krijgen in je seo status en kansen.
Hallo,

Daar willen wij toch even op inhaken. Voor iedereen die het lastig vindt om SEO door te voeren. Wij zijn een jong en ondernemend bedrijf dat zich hier in specialiseert.

Kies een aantal woorden waar je op gevonden wilt worden (desnoods met behulp van de Google Keyword tool) en ga deze vervolgens verwerken in je teksten, titels, meta titels, meta omschrijvingen.

Zorg voor een goede link-density tussen pagina's. Maak desnoods een tag cloud aan (maar ga dit niet overdrijven met allemaal tags die maar 1x voorkomen).
Met vriendelijke groeten,

Warb Nederland | Seo rapport en analyse en een uitgebreid dashboard voor webshops / websites!
http://www.warb.nl

Re: SEO voor dummies?

22
Interessante onderwerp! Want met wordpress heb je een heel goeie plugin die je heel goed help met je site SEO klaar maken,genaamd yoast! Goed voor het optimaal opzetten van je blog! Als je hiermee klaar bent kan je kan je op google zoeken naar je keyword als je deze gevonden heb dan schrijf je de eerste 10 op! (Hangt van je zelf af hoeveel je kiest)! Dan ga je met deze website naar yahoo en dan type je de hele website naam in inclusief http:// waardoor je alle backlinks van het desbetreffende site te zien krijg! En dan ga je reis beginnen! Ik neem aan dat de volgende stap al bekend is !
http://bit.ly/MntG6i
Verkoop van huishoud-, gezondheid- en verzorgingsproducten!